Videohra Alice: Madness Returns

Videohra Alice: Madness Returns | foto: EA

Návrhář American McGee zaútočil na Electronic Arts, později se omluvil

  • 2
Electronic Arts pro mou hru vytvořilo klamavou reklamu, prohlásil v pondělí herní návrhář American McGee. Hovořil tak o propagačních videích k titulu Alice: Madness Returns, jehož vývoj vedl. Později se však za prohlášení omluvil a situaci popsal jinými slovy.

Původní vyjádření zveřejnil na serveru Reddit, kde se účastnil diskuze, známé jako Ask Me Anything (ptejte se mě na cokoliv). Čtenář Shempmalone se tehdy tázal, jaká byla spolupráce se studiem Shy the Sun, které pro Alice: Madness Returns vytvářela animované ukázky.

American McGee chválil jejich kreativitu a schopnosti. Dodal však: "Frustrující však byl vliv marketingu Electronic Arts, ti Shy the Sun od začátku říkali, že veškeré kreativní směřování a finální slovo nebude naše, ale jejich."

Výsledkem prý byly ukázky mnohem temnější a krvavější než hra samotná. "A to byla záměrná nepřesnost, která vznikla v Electronic Arts. Chtěli hráče "obelstít", aby uvěřili, že je to hardcore hororový titul. A to přestože jsme hru v takovém duchu odmítli vyvíjet," tvrdí McGee.

Videohra Alice: Madness Returns

Vývojář se však za prohlášení později omluvil na svém oficiálním blogu. "Omlouvám se Electronic Arts a všem lidem, kterým prohlášení ublížilo," napsal. Podle svých slov chtěl původní postoj upřesnit. "Electronic Arts nemotivuje k nákupu lží. Pečlivě využívají ozkoušené marketingové techniky, kterými dosahují cílové zákaznické reakce," objasňuje.

"Pokud by v tom byli špatní, jejich konkurence by je dávno rozdrtila a hráli byste Madden Football od Activision, Atari, nebo tak něco."

Vývojář v závěru nepopírá, že hra zahrnuje temné a krvavé pasáže. Obává se však, že propagace nevykreslovala hlavní postavu správným způsobem.

Hra Alice: Madness Returns vyšla v roce 2011 a Bonusweb ji hodnotil 80 %. "Horová tématika omotaná kolem pohádkové předlohy vypadá v této herní podobě báječně. A kolik hopsaček opravdu pro dospělé vůbec existuje? Málo. A tahle stojí i přes pár chyb opravdu za to," napsal Jaromír Chvalíček (čtěte recenzi).


Témata: Electronic Arts