Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američan si splnil dětský sen. Pracoval na jedné z her roku

  16:49aktualizováno  16:49
V japonské společnosti Nintendo působí jen dva vývojáři ze západu. Jedním z nich je Američan Corey Bunnell, který o této pozici snil již od dětství a rozhodl se svému cíli podřídit celý život. A jak odhalily závěrečné titulky hry The Legend of Zelda, Bunnellovi se to skutečně podařilo.

Corey Bunnell | foto: Corey Bunnell

Po dokončení střední školy v roce 2007 zjišťoval, jak by se ze Spojených států mohl přestěhovat do Japonska a začít tam žít. Studentské půjčky na školy v Japonsku využít možné nebylo, a proto musel studium podstoupit i za cenu krvavých bankovních úroků.

„Mým snem je žít v Japonsku a pracovat pro Nintendo jako herní návrhář. Uvědomuji si, že je to ambiciózní cíl, ale sním o tom od té doby, co jsem si poprvé zahrál Maria. Potřebuji pomoci vymyslet, jak svůj sen mohu splnit,“ napsal Bunnell na fórech pro překladatele.

„Vím, že budu muset jít do nějaké školy pro herní návrháře a naučit se japonsky tak, abych dokázal psát a domluvil se v oboru,“ konstatoval Bunnell. V Japonsku byl před tím již dvakrát a strávil tam téměř půl roku. Věděl tedy zhruba, co ho čeká.

Jedna z uživatelek fóra mu v reakci na to doporučila, aby v Japonsku začal učit angličtinu. Upozorňovala, že to není příliš dobře placené. Ale že mu to umožní se do země přestěhovat.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Bunnell o tři roky později nastoupil na univerzitu Ritsumeikan v Kjótu, kde studoval programování a praxi absolvoval v blíže nespecifikované videoherní společnosti, ve které později začal i pracovat.

Zdá se, že tou společností je právě Nintendo, kde Bunnell vyvíjel některé prvky The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Podílel se tedy na titulu, který pravděpodobně skončí na seznamu nejlepších her letošního roku. Některá zahraniční média ho dokonce označují za hru dekády. A excelentní hodnocení si vysloužila i od Bonuswebu, když jí Ondřej Zach udělil 95 % (čtěte recenzi).

Americký server Kotaku zmiňuje, že Bunnell podle databáze Kyoto Report do Nintenda nastoupil v roce 2014, kdy dokončil univerzitní studia.

Na Bunnellův úspěch na Twitteru upozornila uživatelka Jen of the Wild.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

KOMENTÁŘ: Historická tematika boduje, proč je jí ve hrách tak málo?

Kingdom Come: Deliverance

Na české hře Kingdom Come: Deliverance je dobře vidět, že historická témata a dobová autentičnost nejsou hráčům cizí. A...

Další z rubriky

Overwatch jako bojovka? Fanouškovské video ukazuje, že by to šlo

Overwatch Fighter

Podívejte se, jak by to nejspíš vypadalo, kdyby chtěl Blizzard udělat z Overwatche bojovku.

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito

System Shock 2

Autoři chystaného remaku jedné z nejlepších her všech dob se stali oběťmi vlastních ambicí. Musí proto vývoj přerušit a...

Najdete na iDNES.cz