Amerzone - návod

Podrobný návod a popis putování velkého vajíčka z Francie až do mystického Amerzonu.
Amerzone
Podrobný návod a popis putování velkého vajíčka z Francie až do mystického Amerzonu.

Kapitola 1:

  • Jděte rovně po silnici (2x), zahněte vlevo a použijte dalekohled.
  • Pokračujte po silnici až k majáku, kde ze schránky seberte dopis a v inventáři si jej přečtěte.
  • Otevřete vrata, přistupte až k majáku a otevřete vstupní dveře.
  • Uvnitř seberte kladivo opřené o schody a po schodech vystupte do prvního patra.
  • Promluvte si se staříkem sedícím za stolem.
  • V místnosti prozkoumejte šuplík u skříně vedle hodin, seberte z něj dopisy a přečtěte si je.
  • Prozkoumejte fotografii na stolku vedle skříně.
  • Prozkoumejte telefon u schodů, zdvihněte sluchátko a vymačkejte 03 46 52 81 79 (telefon do muzea - z dopisu).
  • Vyjděte po točitých schodech o patro výš, kde si na pracovním stole prohlédněte obrázkovou knížku a brouka.
  • Z pracovního stolu seberte cestovní deník (velká kniha) a důkladně si ho pročtěte.
  • Jděte k promítačce u okna, zapněte ji a prohlédněte si diapozitivy.
  • Vylezte po žebříku, prozkoumejte stolek (úplně vzadu), seberte z něj dopis a přečtěte si jej (zjistíte podrobnosti o tom co se vlastně před těmi 60 lety stalo).
  • Slezte dolů po žebříku a po točitých schodech pokračujte nahoru do věže.
  • Prozkoumejte papír na kreslícím plátně, pak spusťte televizi v rohu místnosti a pokud chcete, můžete zapnout i malý větráček.
  • Slezte zpět dolů a vraťte se až do přízemí majáku (ke vstupním dveřím - tam, kde jste sebrali kladivo).
  • Otevřete poklop v podlaze a ve sklepení zapněte osvětlení (panel na stěně).
  • Jděte chodbou až k otvoru v podlaze a po točitých schodech slezte dolů.
  • Pokračujte chodbou (2x) a zahněte do chodbičky napravo.
  • V místnosti sepněte elektrický spínač na stěně, spusťte počítač (bedna nalevo od el. spínače), zapněte monitor a prozkoumejte jej.
  • Do mechaniky vložte disketu a zadejte kód 28 06 04 (z cestovního deníku), pak stiskněte na číselníku "*" a zadejte "AUTHENTICATION" a pak "LOAD" - otevřou se tak dveře do hangáru.
  • Odejděte z místnosti a pokračujte chodbou napravo až ke dveřím, které otevřete. Amerzone
  • Za dveřmi seberte z podlahy tyč, vejděte do výtahu a stiskněte páku - dostanete se do hangáru.
  • Jděte ke dveřím, otevřete je a sejděte dolů po schůdcích.
  • Jděte do prosklené budky a uvnitř prozkoumejte nákres na zadním stole.
  • Obejděte Hydraplán (letadlo) a jděte podél řeky neustále dozadu až na konec chodníku.
  • Zahněte doprava a chodbou projděte až k minivýtahu.
  • Vejděte do minivýtahu, stiskněte tlačítko, prozkoumejte jej a stiskněte šipku nahoru.
  • Otevřete dveře, vejděte do místnosti a použijte dalekohled (zapamatujte si červené číslo 140).
  • Vraťte se do minivýtahu a pokračujte nahoru.
  • Otevřete dveře, vystupte a vylezte nahoru po žebříku na stěně vedle dveří.
  • Za levým rohem je dalekohled, který můžete použít, potom pokračujte po schůdcích až na vrchol majáku.
  • Prozkoumejte číselník, pomocí páček nastavte hodnotu 145 (140 + 5 stupňů podle informace z cestovního deníku) a zatočte kormidlem pod číselníkem.
  • Nyní se vraťte (po schodech přes maják nebo minivýtahem) až k velkému výtahu a vyjeďte s ním do horního patra.
  • Ve zdi u podlahy nalevo od páky uvidíte malou dírku, do které strčte tyč z inventáře.
  • Stiskněte páku - dostanete se tak do tajného mezipatra, kde kladivem probourejte zeď.
  • Jděte chodbou až k mohutným dveřím, které otevřete - dostanete se k vejci.
  • Přistupte k ovládacímu panelu a stiskněte páku.
  • Vraťte se zpět do výtahu, stiskněte páku a pak vytáhněte tyč z díry u podlahy.
  • Sjeďte výtahem dolů do hangáru, sejděte po schodech, obejděte je (zprava) až narazíte na sloup se stupadly.
  • Vylezte nahoru a zatáhněte za páku - vejce se naloží do Hydraplánu.
  • Slezte dolů a vlezte přes můstek až do kabiny Hydraplánu.
  • Do palubového počítače vložte disketu a zadejte "LOAD", pak zadejte "PLANE" vyťukejte číslo 145 a zadejte "CONFIRM DESTINATION".

    Amerzone

    Kapitola 2:

  • Klikněte na monitor na palubní desce a zadejte "SAILING" a potom "SUBMARINE".
  • Až budete v přístavu, opět klikněte na monitor, zadejte "GRAPNEL" a pak zatáhněte za páčku napravo od monitoru - vystřelíte do vody hák.
  • Vylezte z Hydraplánu a promluvte si s rybářem.
  • Jděte po lávce až na pláž a vejděte do staré lodi - do BARU.
  • Jděte do zadní části baru, kde ze stolu seberte potápěčskou kuklu a z terče na stěně kudlu.
  • Vyjděte ven a pokračujte dál po pláži až k plechovému hangáru.
  • Vejděte do hangáru a uvnitř seberte z podlahy kanistr a v zadní části pak ze stolu francouzák.
  • Vyjděte ven a na benzinovou pumpu před hangárem použijte kanistr - naplníte ho naftou.
  • Vraťte se po pláži až ke věži s velkou vrtulí na vrcholu.
  • Prozkoumejte motor a při bližším pohledu zatáhněte za držadlo - vrtule se roztočí.
  • Vlezte na molo pod věží a na konci mola opravte francouzákem konec potrubí.
  • Prozkoumejte kolo (nalevo od páky) a při bližším pohledu s ním zatočte.
  • Na konec hadice na zemi použijte potápěčskou kuklu, stiskněte velkou páku a kuklu si nasaďte.
  • Pod vodou plavte o obrazovku dál, kde kudlou odřízněte síť od kolíku na dně.
  • Nyní se na mořském dně trochu zorientujte a pokuste se najít potopené letadlo (pozor! Jsou tam 2!), u kterého leží hák s lanem (ten, co jste vystřelili z Hydraplánu).
  • Zahákněte hák za letadlo a pak se vraťte k molu a vylezte z vody ven.
  • Jděte po lávce za rybářem a promluvte si s ním - dostanete klíček.
  • Vlezte do Hydraplánu, kanistr s naftou použijte na nádrž (nalevo od vejce) a stiskněte páku vedle monitoru - hák vyrve dveře u potopeného letadla.
  • Jděte na molo k věži, nasaďte si potápěčskou kuklu a pod vodou plavte k potopenému letadlu.
  • Vlezte do letadla, prohlédněte si palubní desku a zapamatujte si číslo 227.
  • Vraťte se k molu, vylezte z vody a pokračujte dál po pláži (doleva) kolem hangáru až k malé dřevěné budce (cestou projdete skalní soutěskou).
  • Uvnitř prozkoumejte obrázek na stěně, klíčem otevřete truhlu na podlaze a seberte z ní disketu. Amerzone
  • Vraťte se do Hydraplánu a vložte disketu do palubní desky.
  • Zadejte LOAD, pak HELICOP a vyťukejte 227. Zadejte CONFIRM DESTINATION. a pak zatáhněte za druhou páku napravo od monitoru.
  • (Po vsunutí diskety můžete zadat místo Helicop taky PLANE, nicméně nastanou problémy a nakonec budete stejně nuceni použít Hydraplán jako helikoptéru).

    Kapitola 3:

  • Na palubním monitoru zadejte SAILING.
  • Vystupte z hydraplánu a před velkou branou zahněte po pěšince doprava.
  • Na hřbitově si promluvte se staříkem (získáte klíč) a prozkoumejte hrob před kterým stařík stojí.
  • Jděte zpět k velké bráně a klíčkem ji odemkněte.
  • Projděte se vesnicí, vlezte do domku úplně vzadu za dvorem (má nad vchodem vlajku). Uvnitř prozkoumejte kresby vedle dveří a v zadní části místnosti pak sochu diktátora Alvaréze a mapu Amerzonu.
  • Vyjděte ven a zahněte doleva - budete omráčeni.
  • Ve vězení seberte z lavice hrnek, prozkoumejte brouka na stěně nalevo u dveří a naberte brouka do hrnku.
  • Prozkoumejte prasklinu v dolní části dveří a na láhev použijte brouka z hrnku.
  • Opět prozkoumejte prasklinu, seberte klíče a odemkněte jimi zámek u dveří.
  • Z džípu (vedle vězení) seberte kanistr a lano.
  • Jděte ke studnici před kostelem a použijte na ni lano.
  • Projděte chodbou a pokračujte po schodech a po žebříku až do kostela.
  • Jděte k oltáři a po rozhovoru s knězem prolistujte Bibli na stojanu před oltářem - získáte klíč.
  • Otevřete klíčem schránku v oltáři a seberte z ní disketu a dopis, který si v inventáři přečtěte.
  • Přes zpovědnici se vraťte do podzemí a v místnosti s točitými schody seberte meč.
  • Pokračujte podzemím (2x) až k výklenku se sochou a do levé ruky (z vašeho pohledu) jí dejte meč.
  • Zatáhněte za meč, otevřete zamřížované dveře za vámi a projděte jimi až na světlo Boží.
  • Otevřete dvířka - objevíte se na hřbitově - a jděte známou cestou až do hydraplánu. Amerzone
  • Nalijte naftu z kanistru do nádrže a vložte disketu do slotu v palubové desce.
  • Zadejte LOAD a potom GLIDER.

    Kapitola 4:

  • Vystupte z lodi a jděte pralesem (cestou můžete prozkoumat podivné zvíře na kameni) až do dřevěné chatrče.
  • Uvnitř seberte z podlahy kanistr a ze stolu náčrtek, který v inventáři prozkoumejte.
  • Vraťte se k hydraplánu, nalijte obsah kanistru do nádrže, klikněte na palubní počítač a pak zatáhněte za páku napravo od monitoru.
  • Na zvířata ve skalní soutěsce zatrubte (tlačítko pod pákou na palubní desce).
  • Snažte se projet mezi býky, pak zahněte doleva a na palubním počítači nastavte "GRAPNEL".
  • Nyní vždy klikněte hákem na kámen před vámi (ve středu obrazovky) a následně ma páku napravo od monitoru - dostanete se tak až ke zvířeti ve vodě, na které taktéž klikněte hákem (a pak na páku) - dostanete se ke břehu.
  • Vylezte z hydraplánu a jděte kolem vody až do džungle, kde budete muset bloudit tak dlouho, dokud nenaleznete luk se šípem.
  • Vraťte se k vodě, kde za rohem naleznete zvíře - zastřelte jej šípem.
  • Prozkoumejte zvíře, seberte z něj hák a vraťte se podél vody do hydraplánu.
  • Odplujte (klikněte na výhled nad palubní deskou) a pomocí háku se již známým způsobem dopravte až k další překážce (dravým ptákům).
  • Vystupte z hydraplánu a projděte skalní soutěskou až k vosím hnízdům na skále.
  • Ze země seberte malý klacík (opravdu MALÝ!) a použijte jej na větší klacek na zemi - vykouříte včely.
  • Vraťte se do hydraplánu a známým "přitahovacím" způsobem pokračujte v cestě po Amerzonu až do indiánské osady.

    Kapitola 5:

  • Seberte vejce, vylezte z hydraplánu a jděte po lávce doleva až do indiánské vesnice.
  • Zahněte doleva a vejděte do místnosti (nad vchodem visí pták). Amerzone
  • Prozkoumejte nákres na stolku u postele a pak otevřete u stolku šuplík, ze kterého seberte disketu.
  • Otevřete malá zadní dvířka a vejděte do džungle.
  • V džungli dojděte na rozcestí (1x) a ze země seberte brouka.
  • Jděte doleva (2x), zatřepte s malou palmičkou a seberte spadnutý plod.
  • Vraťte se na rozcestí, pokračujte na druhou stranu džungle a cestou utrhněte ze země rostlinku (nalevo).
  • Vejděte do jeskyně a ze země seberte červeného brouka.
  • Pokračujte dál jeskyní, vylezte po žebříku a po lávce jděte až ke kolu, kterým zatočte.
  • Vraťte se vpět do vesnice a vejděte do místnosti, před kterou leží kostra.
  • Přistupte k zadní části stroje a na dřevěnou vaničku položte rostlinku.
  • Jděte k přední části stroje a seberte misku s rozdrcenou rostlinkou.
  • Vyjděte z místnosti a vejděte do sousední místnosti z dalším strojem. Stroj obejděte a do velkého koše vhoďte zelený plod.
  • Prozkoumejte špalek (mlátí do něj velké kladivo) a seberte misku s mlékem.
  • Vyjděte ven a zhruba naproti vám naleznete v jedné z místností mladou indiánku. Promluvte si s ní a pak jí postupně dejte vejce, obě plné misky a červeného brouka.
  • S upraveným vejcem se vydejte zpět k hydraplánu. Jděte o políčko dál po lávce a nadvakrát zatáhněte za páku (je na ní had) u hráze.
  • Nastupte do hydraplánu, uložte vejce na své místo a strčte disketu do palubního počítače.
  • Zadejte "LOAD", pak "BOAT" a zatáhněte za páku nalevo od monitoru.
  • Otočte se a zatáhněte za dřevěnou páku nalevo od vejce.
  • Po vyzdvihnutí opět zatáhněte za páku nalevo od vejce.

    Kapitola 6:

  • Obejděte potopený hydraplán a seberte z bažin vejce.
  • Jděte k chatrči na břehu, otevřete dveře a uvnitř seberte ze stěny zavěšený pytlík.
  • Vyjděte ven a jděte k velkému sloupu za hydraplánem. Amerzone
  • Ve spodní části sloupu jsou tři díry - na tu spodní použijte pytlík. Jakmile spatříte velké zvíře, utíkejte jeho směrem.
  • Až narazíte na další sloup, použijte pytlík na prostřední dírku a opět následujte zvíře (vraťte se k prvnímu sloupu u hydraplánu a zahněte doleva).
  • Po chvíli bloudění narazíte na třetí sloup a zde použijte pytlík na horní dírku.
  • Jakmile se k vám zvířata přiblíží, nasedněte na jedno z nich a dále cestujte na jeho hřbetu (klikněte mu na krk).
  • Vylezte na strom a po žebřících vylezte až k provazovém mostku, přes který přejděte... do 7. kapitoly...

    Kapitola 7:

  • Za mostkem projděte skalní soutěskou až nahoru ke chrámu.
  • Otevřete dveře a promluvte si s diktátorem. Po jeho smrti mu prozkoumejte hruď a seberte mu jeho metály.
  • Prozkoumejte dveře naproti mrtvoly a zatočte kormidlem.
  • Vyjděte ven z chrámu, sejděte dolů po schodech a vejděte do tajného vchodu, který jste otevřeli (na úpatí schodů).
  • Uvnitř zahněte vlevo, zatočte kolem u rampy a do misky vložte metály. Pak prozkoumejte výtok z "kotle" a seberte klíček.
  • Pokračujte dozadu podél levé stěny, ve výklenku pak uvidíte něco jako železný sarkofág. Prozkoumejte sarkofág, vložte do zámku klíček a asi 7x s ním otočte (dokud se klíček nevrátí do původní polohy).
  • Vraťte se ke vchodu do tajné místnosti, jděte po dřevěné konstrukci až k letounu a nasedněte na něj...
  • Jděte kolem kráteru s lávou a po chvíli seberte ze země železnou napodobeninu ptáka.
  • Zahněte do chodbičky ve skále a na kamenný oltář položte vejce.
  • Seberte vejce, vraťte se ke kráteru a jděte až na malou kamennou rampu, která sahá přes okraj kráteru.
  • Na konec rampy položte vejce a použijte na něj železnou napodobeninu ptáka...