SOMA

SOMA | foto: Frictional Games

Hlavní inspirací hrůzostrašné hry Amnesia byla série Resident Evil

  • 0
Resident Evilu 6 fanoušci vyčítali přílišnou akčnost, právě starší díly série však byly hlavní inspirací pro tituly od Frictional Games. Tedy děsivé hry jako Penumbra, SOMA či Amnesia: The Dark Descent.

„Resident Evil ohromně staví na tom, že každá sekce hry má vlastní náladu a příběh. A to mě nesmírně ovlivnilo,“ prohlásil pro server PC Gamer šéf Frictional Games Thomas Grip.

Díky tomu ve svých hrách soustředí na návrh jednotlivých scén jako emocionálních momentů. „Resident Evil je plný skvělých příkladů. Třeba první setkání se psem nebo útok žraloka. Ale mohou to být i méně intenzivní momenty, jako je chůze venku za švitoření cvrčků,“ vysvětluje Grip.

Přesně z toho vychází řada jeho her. V těch přitom bývá běžné, že se nepřátelům vůbec nemůžete bránit. Místo akce jsou to čistokrevné horory z vlastního pohledu.

Grip o Resident Evilu četl poprvé jako patnáctiletý. „Netušil jsem, že takový typ her vůbec můžete vytvářet. Ta kombinace akce, průzkumu prostředí a řešení rébusů pro mě bylo něco úplně nového. A perfektně mi seděla,“ řekl Grip.

Své hry ostatně vnímal jako vlastní verzi Resident Evilu z pohledu první osoby. „Je skvělé k tomu teď mít oficiální verzi,“ prohlásil Grip o Resident Evilu 7.