Anachronox - RPG na enginu Quake II

  • 58
RPG na idsoftwarovském enginu z Quake II zní možná jako dost divná divnota. Sci-fi zápletka v prostředí, které jako by z oka vypadlo tomu z Blade Runnera, vás však přiměje cestovat po různých planetách, pátrat po vyhubené mimozemské rase i po tajemství mýtické technologie a vůbec dělat všechny to obyčejné věci, které se od opravdových hrdinů v RPG hrách vždycky čekají.
Anachronox

ION Storm ve svých kancelářích už dlouhou dobu kutí RPG, které se do svého žánru chystá přinést zase něco nevídaného. Některé zvláštnosti jsou patrné hned na první pohled, jiné se ukrývají v herním konceptu a k jejich odhalení je třeba delšího studia. Nejviditelnější diskutovanou vlastností Anachronoxu je bezesporu použití idsoftwarovského enginu z 3D akce Quake II. Protože zmiňovaný engine už nějaký ten pátek pamatuje, bylo třeba v něm udělat určité úpravy a vylepšení, takže aktuální seznam podporovaných vlastností je docela impresivní: 24bitová barevná hloubka, částicové efekty, různé úhly kamery, synchronizace rtů a mluvené řeči, maximální rozlišení 1600x1200 a mnoho dalšího. Zapomenout nesmím ani na A.P.E. systém - Anachronox Programming Environment, který umožní to, že každý, kdo si hru koupí, dostane v krabici i nástroje pro vytváření vlastních prostředí, dialogů i skriptů.

Velké tajnosti dělají autoři se souboji v Anachronoxu - ačkoliv mají být podobné těm z Final Fantasy (kdy zadáte postavám jednotlivé úkony a ony je v určitém časovém úseku vykonají), měly by obsahovat některé unikátní prvky dosud v jiných RPG hrách nepoužité. Také se nepočítá s žádnými náhodně generovanými nepřáteli na různých místech, ale bude připraven přesný počet soubojů. Protivníci by měli dosáhnout úctyhodného čísla 189 druhů a když už jsme v těch číslech, přihodím ještě dvě další - Anachronox nabídne 449 NPC a kolem stovky úrovní.

Anachronox

Příběh nás seznámí s detektivem jménem Sly Boots žijícím v prostředí připomínajícím bladerunnerovské exteriéry. Jednoho dne si Sly řekne, že už má dost špehování nevěrných manželek i ostatních podobně "vzrušujících" případů a rozhodne se radši podniknout výpravu za tajemstvím mýtické technologie MysTech. Scénárista zřejmě není žádný troškař a jedna zápletka se mu zdála málo - přidal tedy ještě pátrání po vyhubené mimozemské rase a záchranu světa před jeho totálním koncem. K Bootsovi se brzo připojí ještě ženský element - expřítelkyně Stilleto Anyway. V partě můžete mít maximálně tři osoby včetně hlavního hrdiny. Výběr nebude zas tak velký - postav, které budou ochotné se k vám přidat, potkáte jen sedm a ne všechny budou lidské. Najmout si můžete i robůtka, který pak za vás obstará veškerou interakci s počítači a podobnou elektronickou havětí. Neobvyklý bude i způsob, kterým si vaše postavy musí vydělávat peníze - například budete moci v baru vystoupit na jeviště, zatancovat (pohyby tanečníka řídíte směrovými klávesami) a podle toho, jak se to bude přihlížejícímu publiku líbit, takovou dostanete finanční odměnu.

Datum vydání se u Anachronoxu už nějakou tu dobu klasicky posouvá tu o dva měsíce, tu o tři dopředu, ale máte-li opravdu zájem o to poslední ohlášené, pak vězte, že je to třetí čtvrtletí roku 2000.