Herní studio Motion Twin funguje bez šéfů a všichni zaměstnanci berou stejně

aktualizováno 
Nezávislá studia přistupují k vývoji her neortodoxním způsobem. Francouzští Motion Twin se označují za anarchosyndikalisty, nemají proto žádné šéfy a všichni jejich zaměstnanci berou stejný plat.

Nezávislé studio Motion Twin | foto: Motion Twin

Nezávislé studio Motion Twin sice nepatří mezi největší hvězdy herního průmyslu, ale za svoji sedmnáctiletou historii má na kontě už slušnou řádku úspěchů. Jejich největším hitem je asi loňská retro akce Dead Cells, která kromě PC vyšla i na X1, PS4 a Nintendu Switch. Jinak se však tito Francouzi specializují především na online multiplayerové hry, které přinášejí pravidelný zisk.

Nezávislé studio Motion Twin

Na první pohled není na studiu Motion Twin nic výjimečného.

Od desítek podobných herních studií, které můžeme najít po celém světě, se však zásadně liší svojí firemní politikou. Sami sebe označují za anarchosyndikalisty, což v jejich pojetí znamená, že místo klasické podnikové struktury nemají žádné šéfy a veškerý zisk si dělí rovným dílem. Ať už je někdo ve firmě měsíc, nebo 10 let, ať dělá grafiku, programuje, nebo se stará o sociální sítě, dostává stejný plat jako jeho kolegové. A taková praxe se zatím osvědčila.

Dead Cells

Hry Dead Cells se prodalo přes půl milionu kusů.

Jeden ze zakladatelů studia Sébastien Bénard řekl pro magazín Kotaku, že tvorba her je týmová práce a není možné nijak odlišit, čí příspěvek je pro dobro celku důležitější než jiný. 

O zásadních rozhodnutí dalšího směřování firmy se vede diskuse napříč celým týmem a pokud neexistuje jednoznačný konsenzus, prostě se o výsledku jednání demokraticky hlasuje. Tato praxe se studiu osvědčila a platy ve studiu prý zhruba odpovídají oborovému průměru. Aby to však celé fungovalo, nesmí být studio příliš velké. Maximum je prý 15 lidí, více už se prý neosvědčilo.

Nezávislé studio Motion Twin

V kancelářích studia Motion Twin to vypadá stejně jako v každé druhé IT firmě.

Celý přístup působí neortodoxně, ale v porovnání s praxemi v nadnárodních korporátech působí ideálně. Práce v herním průmyslu je totiž daleko tvrdší, než si lidé představují. 

Výjimkou nejsou ani několikaměsíční období před vydáním hry, kdy zaměstnanci často několik měsíců dělají klidně 16 hodin denně (tzv. crunche viz náš starší článek). Ani Motion Twin se této praktice nedokážou zcela vyhnout, poté se to však snaží všem vynahradit.

„Za pár let budeme nejspíše vtipkovat o pracovních podmínkách v herním průmyslu, protože jsou očividně směšné a neefektivní. Lidé prostě nejsou zdroje na jedno použití,“ shrnul svoji filozofii Bénard . Otázkou však je, jestli by s těmito praktikami nezmizela i superdrahá AAA produkce jako taková.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Mike Laidlaw, jeden z hlavních návrhářů Dragon Age, chystá nové RPG

The Waylanders

Španělští vývojáři z firmy Gato Salvaje bojují na Kickstarteru o přízeň všech RPG pozitivních hráčů se zajímavě...

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

Chystaná hra Tin Hearts vypadá jako Lemmings s cínovými vojáčky

Tin Hearts

Tým Rogue Sun složený ze zkušených vývojářů bývalé společnosti Lionhead chystá variaci na kultovní „lemíky“ pro...

Advantage Consulting, s.r.o.
TECHNOLOG PRO POVRCHOVÉ ÚPRAVY

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj, Liberecký kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč



Najdete na iDNES.cz