Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Anestetický GameEkonom

  12:00aktualizováno  13. prosince 11:30
Rodiče čekají školení o násilí ve hrách *** Sony PSP následuje příklad Nintenda a mizí z pultů *** Policie obsadila obchod s modifikovanými konzolami *** GameBoy pomáhá proti strachu z operace

Rodiče čekají školení o násilí ve hrách
V budoucnosti by se rodiče měli seznamovat se způsoby klasifikace her v kursech pořádaných jejich distributory a výrobci, prozatím alespoň ve Velké Británii. Vyplynulo to ze setkání představitelů britské vlády, Rady pro klasifikaci filmů a zástupců firem z oblasti herního průmyslu. Důvodem k setkání a plánovanému doučování dospělých jsou obavy z možného poškození dětské psychiky hraním nevhodných her obsahujících větší než malou dávku brutálního násilí.
Násilí ve hrách přitáhlo další vlnu mediální pozornosti poté, co rodiče čtrnáctiletého Stefana Pakeeraha obvinili hru Manhunt z vlivu na chování vraha, který prý ubodáním jejich syna údajně napodoboval chování hlavní postavy kontroverzní hry. Podle policie tento motiv u trestného činu prokázán nebyl a není součástí vyšetřování. Na absenci průkazného spojení násilí ve hrách a dětské brutality upozorňují i psychologové a vědečtí odborníci zkoumající psychiku člověka.
Hlavním motivem snah o vzdělávání dospělých o obsahu a způsobech označování počítačových her je skutečnost, že dospělí se dokáží kvalifikovaně rozhodovat o tom, jaké hry budou hrát, děti to neumějí a proto musejí být chráněny. Bude na distributorech a výrobcích her, aby potřebné informace rodičům poskytli. Během zmíněných jednání padla řada návrhů, které zahrnují klasické marketingové kampaně vysvětlující systém hodnocení her i možné změny označení krabic se hrami. Zároveň však padla také informace, že děti tvoří menšinu hráčů, nejvíce hráčů je mezi 18 a 29 lety.
Zdroj: BBC

Sony PSP následuje příklad Nintenda a mizí z pultů
I když uvádění PSP na trh doprovázely problémy, po jejím oficiálním uvedení na trh na ně zákazníci zapomenuli a hluboce pod cenou prodávaný přístroj téměř vykoupili během jediného dne. Pokud zkratku PSP vidíte poprvé, vězte, že jde o Sony PlayStation Portable, která nabízí hraní her, přehrávání hudby a filmů a podporuje paměťové médium Sony MemoryStick.
První dodávka na trh se skládala z 200 000 krabic, díky tomu, jak rychle z pultů zmizela (i díky předobjednávkám), zvažuje Sony přehodnocení svého nedávného rozhodnutí výrobu prodělečných PSP omezit a posílit dodávky nedostatkové PSTWO. Do konce tohoto roku by se jen v Japonsku mělo prodat půl milionu PSP. Nezbývá než zavzpomínat na "úspěšný" start Nokia N-Gage, které neskutečně ublížil nedostatek kvalitních her, který nyní Nokia jen těžko dohání.
Mezinárodní trh chce Sony s PSP oslovit počátkem příštího roku, do března chce prodat celosvětově tři miliony krabic. Na každém zařízení přitom prodělá nejméně polovinu jeho prodejní ceny, o úspěchu tak rozhodnou výhradně prodeje her a služeb pro toto zařízení. Představitelé analytické společnosti Standard's & Poor, která nedávno snížila důvěru ve finanční stabilitu Sony o jeden stupeň, v úspěch PSP věří, díky velkému zázemí v Playstation 2 může být PSP úspěšnější než nová generace kapesního Nintenda. Jak to dopadne, ukáže čas a hlavně dostupnost a cena kvalitních titulů pro obě zařízení. Nintento si ale také nevede špatně a zvyšuje dodávky nejen v Japonsku, ale i v USA, kde se během týdne prodalo půl milionu zařízení Nintendo DS, celosvětově se zatím Nintendu podařilo prodat 1.2 milionu kousků.
Zdroj: The Scotsman

Policie obsadila obchod s modifikovanými konzolami
Organizace ESA (Entertainment Software Association) spokojeně a hlasitě tleská policejnímu zásahu, který se odehrál v nenápadném obchodě v hlavním městě USA. Washington DC hostil totiž kamenný obchod, jehož sortimentem byly modifikované konzole Cbox a Playstation 2 dodávané s pirátskými verzemi her uloženými na pevných discích přístrojů. Podle dostupných zpráv se razie v obchodě účastnila nejen městská policie, ale přímo federální agenti Úřadu vyšetřování.
Cílem zásahu bylo zajištění důkazů o porušování autorských práv, zákona DMCA (porušování technologie na ochranu proti nelegálnímu kopírování je postihováno tímto zákonem tvrději než běžné nelegální kopírování) a možné konspiraci, přičemž za trestné činy organizované ve skupinách hrozí v USA řádově vyšší tresty. Dva zaměstnanci obchodu už byli zatčeni a obvinění ze všech výše uvedených trestných činů včetně spiknutí. I když někteří uživatelé vidí zdroj levných pirátských kopií her jako moderní obdobu Jánošíka, není dobré podléhat dojmu, že zkopírování hry nikomu neublíží. Ublíží všem, kdo za hry platí.
Zdroj: Gamasutra

GameBoy pomáhá proti strachu z operace
Podle studie, kterou provedl anesteziolog univerzitní nemocnice v Newarku, není lepšího prostředku na ukonejšení vyděšeného dětského pacienta než hraní videoher těsně před provedením plánovaného zákroku. Chirurgům na traumatologii není samozřejmě tato metoda nic platná, na konejšení a hraní nebývá při bezprostředním ošetřování úrazů čas.
Základ vědecké studii dala zkušenost anesteziologa s chlapcem jeho známých, který v restauraci přestal naprosto vnímat svět kolem sebe poté, co se zažral do hry na GameBoy. Hraní her je pro uklidnění dítěte vhodnější než tradiční metody v podobě plyšových zvířátek nebo držení rodičovské ruky. Zda se doktorovi na této studii podaří vybojovat vědeckou hodnost není jisté, ale jeho výzkum vítá charitativní organizace Child's Play, která provádí dobročinnost rozdáváním videoher v nemocnicích. Jejich činnost občas čelila kritice některých rodičů, nyní mají pro své konání vědecký podklad.
Zdroj: Associated Press

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Návrat legendy. World of Warcraft Classic bude vycházet z patche 1.12

World of Warcraft (Vanilla)

Online hra na hrdiny World of Warcraft letos oslaví 14 let od uvedení v Americe a vyjde sedmá expanze Battle for...

Které herní resty se chystáte dohnat během prázdnin?

Assassin's Creed Origins

Před námi je z herního hlediska asi nejslabší měsíc v roce, což je ideální příležitost pro dohnání alespoň několika...



Najdete na iDNES.cz