Prozatím víme s jistotou jediné: Angry Birds 2 se objeví v obchodech s aplikacemi 30. července. Zbytek oficiálního odhalení se věnoval dosaženým úspěchům.
Finské studio Rovio například připomnělo, že první hru Angry Birds vydalo v prosinci 2009 jako svou padesátou druhou hru. Okamžitě se z ní stal hit. Hry s motivem Angry Birds mají dohromady 3 miliardy stažení.
„Všichni v Roviu se nemůže dočkat, až fanouškům ukážeme, co kuchtíme. Jsme hodně nadšení. [...] Připravte se, že se znovu zamilujete,“ píše se v tiskové zprávě.
Pohled pod pokličku už není tak sluníčkový. Rovio se loni potýkalo s problémy, kvůli nižšímu zisku propustilo 110 zaměstnanců. Poslední vydané hry Angry Bird Epic či závody Angry Birds GO si totiž komerčně nevedly tak, jak studio očekávalo. Výrazně poklesy také zisky spojené s merchandisingem (plyšáci, trička...).
Možných vysvětlení je více. Jsou to hry, které se odklonily od původní myšlenky, trh už může být značkou Angry Birds přesycen, případně hráče odradil agresivní obchodní model free 2 play či velkohubá prohlášení. Angry Birds 2 a určitá nostalgie v tiskové zprávě tak působí jako osvědčený marketingový nástroj, jakým je návrat ke kořenům. Co je na tom pravdy, zjistíme za 14 dní.