Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě Unrealu. Hlasujte a napište nám do diskuze pod článek.

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Unreal Gold

Jakub Žežule - Tu rivalitu mezi Unreal Tournamentem a třetím Kvákem si pamatuji velmi živě. Hrál jsem obě, ale místo multiplayeru jsem po arénách naháněl počítačem řízené boty. Proto u mě také vždycky vítězil původní UT. Podobně jako při hraní Wormsů jsem si postavičky pojmenovával podle učitelů a spolužáků ze základky a zubil se při jejich nekonečných hláškách. Živě si vybavuji i ty nejlepší mapy, především Deck 16 s perfektní hudbou, poskakování v nízké gravitaci na mapě Morpheus, nebo přetahovanou o vlajky na Facing Worlds. Bavila mě i ta modifikovatelnost pravidel, vlastní výtvory fanoušků a taková ta otevřenost celé hry. Na druhou stranu si myslím, že Quake se prosadil víc a jeho komunita je dodnes výraznější a živější. Je dobře, že se vývojáři snaží obě značky oživit.

Martin Zavřel -  Obě hry byly vynikající a svého času působily jako zjevení. Ačkoliv Quake jsem hrál více a déle (hlavně MP), přeci jen raději vzpomínám na první Unreal. Asi to bude i tím, jak moc na mě působí hudba při hraní, Unreal ji měl opravdu výjimečnou. Ten zážitek z prvních kroků po mimozemské planetě, kolem vodopádu nebo uvnitř ruin mimozemského chrámu prostě nikdy nezapomenu.

Quake

Jan Lysý - To je trošku Sophiina volba. Ale pokud to budu brát tak, u čeho jsem strávil víc času, tak to bude Quake. Pamatuji si, jak jsme se spolužáky prosili našeho pana učitele na výpočetní techniku, jestli nás nechá tuhle pecku chvíli zahrát, pokud budeme celou hodinu hodní, a když to schválil, byli jsme v sedmém nebi. A potom, když jsem dostal vlastní PC a mohl hrát i doma, jsem u Quakea seděl spoustu dnů od rána do noci. U Unrealu jsem také strávil hromadu času, ale prostě Quake u mě vítězí, i když jen o fous. Nemám pro to asi žádný pádný argument, ale prostě mým vítězem je Quake.

Honza Srp - Spíš Unreal. K jedničce jsem se dostal až v době, kdy už grafika působila tuctově a hra mě příliš nebavila. Docela jsem si však užil druhý díl, který vytvořili mí milovaní Legend Entertainement. Sice je to jejich nejslabší a bohužel i poslední hra, ale i tak z obyčejné střílečky dokázali udělat příběhový zážitek. Budiž jim země lehká.

Quake Champions

Andrej Brabec - Reálně ty bitvy probíhají úplně jinde. Herní svět se za posledních 20 let ohromně posunul a většinu lidí už arénové akce bohužel nezajímají. Nové díly Unrealu i Quaka jsou extrémně vydařené a stejně mají jen malé skupiny skalních fanoušků. Já s velikým zápalem hraju Quake. Jeho systém pohybu je pro mě ve hrách nepřekonaný a dovedností strop je tak vysoko, že se člověk může něco učit celý život. Titul od odhalení ušel ohromný kus cesty a vývojáři ho neustále vylepšují. Navzdory pravidelným patchům s novými postavami a vizuálními prvky k odemčení se ale nedaří dostat aktivní komunitu nad pár tisíc hráčů. Quake 3 pro mě bude vždy nejlepší akce, která kdy vznikla. Přesto je to série, která pomalu upadá v zapomnění.

Michael Mlynář - Za mě jednoznačně Quake, a to z dost paradoxního důvodu. Kdysi dávno na koleji Quake 3: Arena svištěl dnem i nocí, což je právě ten paradox, protože jsem multiplayer nikdy nevyhledával (v Bombermanovi mě navíc všichni mlátili jak žito a v Mikromašinách jsem byl totálně v háji, jakmile se po obrazovce jelo shora dolů) a dnes jsem už vysloveně singleplayerový patron (bojovky se nepočítají). Unreal se mi taky líbil, ale tehdy zamlada mi zkrátka Kvák připadal jako větší a krvavější divočina. Dalším paradoxem pak je, že Q1 byl moc fajn, ale pro mě „tak nějak jako normálka“, na Voodoo kartách mi přišel hezčí Turok než Q2 a další díly jsem, myslím, dokonce už ani nehrál. Ale tak aspoň je vidět, co v některých případech dokáže jedna jediná hra. Pravda, jsou zaznamenány i politováníhodné případy, kdy si nebohý pařan našel v onlinovce manželku, ale takovými zvěrstvy si snad nebudeme kazit víkend.

Petr Zelený - Pokud si mám vybrat jen jeden, tak asi nakonec Unreal. Sice jsem Quaka ani Unreal Tournament nehrál už patnáct (možná i víc let), ale tak nějak si líp a víc vzpomínám na snajpování ze dvou protilehlých věží než na poskakování v Quake 3: Arena. A taky měl Unreal lepší a památnější voice-over, který mě úplně hnal za těmi deseti fragy v řadě bez jediné smrti.

Ondřej Zach  - Za mě jasně Unreal. První díl byl geniální a na multiplayerové řežby v Unreal Tournament 2003 dodnes rád vzpomínám. Tehdy to byla naprostá pecka. 

Quake, nebo Unreal?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 středa 3. října 2018. Anketa je uzavřena.

Unreal
Unreal 1883
Quake
Quake 1596
Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...