Ankh: Srdce Osirise - návod 2.část

  12:00aktualizováno  19. října 1:38
V druhé části našeho návodu se dozvíte, jak postupovat ve dvou posledních kapitolách této báječné adventury.

Rychlá navigace:
- Recenze hry
- První část návodu

Kapitola 4 – Lži a intriky

Čtvrtou kapitolu absolvujete v kůži samotného faraóna. Bohužel ho ale v kamenelomu nikdo nepozná, takže se k němu chovají jako k obyčejnému otrokovi. Ze všeho nejdřív si promluvte s otrokářem a poté i Assilovým otcem, který zde pracuje jako hlavní architekt. Otevřte velkou bednu v níž najdete plechovku fíků. Dále seberte větvičku, která drží otevřenou past na myši a poté i oba plakáty ze stěny za hlídajícím otrokářem. Vydejte se cestou do lomu, dokud nepotkáte kůlnu na nářadí. Ta je ale nyní nedobytně zamčená, takže se s ní nezabývejte a jděte dál, až k lehce dementnímu otrokovi, který hlídá vstup hlouběji do dolu a odmítá Vás pustit dále. Věnujte mu plechovku fíků, za odměnu získáte chléb namazaný medem a papír. Medem namažte jeden plakát a přilepte ho k druhému. Výsledek ukažte Znechuťkovi a cesta dál je volná. U skály si vemte jeden nabroušený kámen a vystoupejte po žebříku nahoru. Spusťte volně ležící provaz dolů ze skály a poté si již promluvte se samotným Al Kaponem, místním velitelem otroků. Zná plán, jak se z dolu dostat, ale nejprve si budete muset zasloužit jeho důvěru. Svou oddanost prokážete tím, že rozpláčete hlavního architekta. Postupujte dále až na plošinu, kde kameník tesá velikou sochu nového Faraona. Ostrým kamenem přeřízněte lano, které drží sochu na místě a poté si s kameníkem promluvte. Přesvědčte ho, že by měl ještě trochu více otesat faraonovu hlavu. Svůj názor podpořte tím, že jste s ním kdysi dělal rozhovor pro Káhirské lisy. Kameník Vám uvěří a socha se zřítí přímo na zamčenou kůlnu. Vraťte se po lešení zpátky dolů a ještě na chvíli nahlédněte do koupelny. Tam si přivlastněte mýdlo, ručník a hřeben. Mýdlo vhoďte do studny, díky čemuž se mírně uvolní skalní masiv. Vraťte se k místu, kde jste ze země sebrali ostrý kámen. Povšimněte si důrazného varování o zákazu tancování na lešení! V inventáři zkombinuje papír od sendviče a hřeben a tento improvizovaný hudební nástroj použijte přesně na místě před touto cedulí.

Dělníci začnou tancovat, čímž rozkývou lešení. Využijte momentu, kdy je hlavní architekt půjde uklidňovat a vloupejte se do jeho kanceláře, kde rozbijte model Eiffelovy věže. O svém úspěchu informujte Al Kaponeho, cestou ještě nezapomeňte sebrat lopatu a kleště z rozbořené kůlny a kamenný klín, který se oddělil z padlé sochy. Vaším dalším úkolem je zbavit se Znechuťky, Al Kaponeho pravé ruky. Není nic jednoduššího – pomocí kleští otevřte portrét v kanceláři architekta a v objevivším se trezoru najdete smlouvu o vlastnictví otroka, kterou stačí dát otrokáři a je hotovo.

Další úkol, který Vám Al Kapone zadá, je sehnat dva kusy látky, kladivo a dlátko. Kladivo má kameník, který opracovával sochu faraona, daruje ho vám ho ale jedině výměnou za čerstvě uvařené vejce. Dojděte tedy až na samý konec útesu a větývkou sundejte jedno vejce z hnízda. Nyní se vraťte, úplně dolů k místu, kde se na špalcích přepravují obrovské kamenné kvádry. Povšimněte si, že jeden z navijáků je lehce poškozen, takže ho můžete pomocí klínu zastavit. Tím se Vám otevře průchod do pouště, kde si promluvte s agresivním keřem. Vaším úkolem je svými odpověďmi rozzlobit keř tak, aby se sám vznítil. Až se to povede, rozklepněte vejce na lopatu a osmažte na ohni. Ještě se podívejte směrem k lomu a prozkoumejte zelenou čáru vedoucí po stěně lomu a poté si již zaběhněte pro odměnu k Rogerovi a následně předejte Al Kaponovi všechny předměty, které žádal – ručník, kladivo a dláto. Bohužel plán na únik se ukáže, slušně řečeno, nevyhovující a je potřeba vymyslet nový. Znovu si tedy promluvte s Al Kaponem, a přemluvte ho, aby Vám pomohl s odstraněním skály, který skrývá vchod do tajného chrámu. Nejlepší bude přivázat lano k jednomu z kamenných kvádrů. Poté stačí již jen odstranit klín, kterým jste zablokovali naviják a celá kamenná stěna se poroučí k zemi. Vstupte do chrámu.

Uvnitř seberte ze země druhý kus kamene a zkombinujte ho s prvním, vznikne křesadlo. Propátrejte myší tmu vedle schodů až najdete pochodeň, kterou zapalte křesadlem. Konečně se rozsvítí světlo a tím se i zpřístupní cesta hlouběji do chrámu. Před vstupem do místnosti s kolem si povšimněte harpuny visící ze stropu. Jelikož je příliš vysoko, použijte na ní magnet. Nyní vsupte do místnosti a otevřte dvířka, která skrývají otáčející se převody. Použijte na ně harpunu a poté ji zkombinujte s holí, kterou drží jedna ze soch – tím se otevřou dveře dál. Za nimi potkáte samotného boha Setha, s kterým si beze strachu popovídejte. Bohužel, cesta dál je zablokovaná, takže nemůžete pokračovat dál. Vraťte se tedy zpět a seberte Sethovu posvátnou urnu, obsahující Osirisovo srdce, a poté ještě pohřební ubrus, na kterém byla tato relikvie položena. Seth se naštve a pošle na vás armádu škorpionů. Lépe řečeno jednoho přestárlého škorpiona, kterého stačí jednoduše nabrat do urny. U závalu na konci chodby, který blokuje Váš postup seberte víko od pizzy a to použijte na urnu, pod kterou je schován škorpion. Popovídejte si skrze studnu ve stropě s Al Kaponem, pošle Vám dolů několik buráků. Nyní vytrhněte ze země kořen v místech, kudy jste do místnosti vstoupili, a vzniklou dírou nasypte dolů oříšky. Běžte podél nory doprava, dokud neuvidíte místo, kudy prosakuje voda. Ucpěte toto místo pohřební látkou a pokračujte dál. Nyní vidíte na zemi uvolněný kámen, pohněte jím a do vzniklého otvoru nasypte zbytek buráků a poté i chyceného škorpiona. Cesta ven je konečně volná!

Po krátké animaci již budete hrát opět za Assila. Promluvte si se všemi přítomnými a dohodněte se na plánu, jak sesadit falešného faraona. Seberte ze země polštář a naběračku. Naběračkou vylovte z vody ostrou mušli a tou rozřezejte polštář na menší kusy. Do nich zabalte Osirisovo srdce a to schovejte do trofeje pro vítěze fotbalového utkání. Kapitolu ukončíte tím, že opustíte lokaci cestou po skalách...

Kapitola 5 – Velký zápas

V této kapitole budete mít pod kontrolou jak Assila, tak i Tharu, mezi nimiž se můžete přepínat pomocí ikonky v dolním rohu obrazovky. Začínáte v roli Assila. Až se zorientujete, seberte provaz a zprávu v lahvi, kterou v inventáři otevřte – nachází se v ní mapa k podzemí. Zkombinujte provaz a Sethovu sošku – získáte kotvu, pomocí níž můžete otevřít mříž vlevo. V další místnosti vložte prázdnou lahev pod trubku a přepněte se na Tharu. S tou seberte šálek a natočte do něj kafe, které vylijte do kanálu za trůnem. Přepněte se zpět na Assila a vemte si horké kafr v lahvi. Vstupte do místnosti se čtyřmi dveřmi a nejprve vstupte do těch nejvíce vlevo. Nyní jste ve vězení. Vstupte do první cely a z visící kostry sundejte pouta. Promluvte si s vězněm v druhé cele, nemá pro Vás nic důležitého, narozdíl od Gemotepa, zelináře, známého z prvního dílu. Pokud mu seženete paklíč, nebo podobný vhodný nástroj, dokáže utéct. Vraťte se zpátky do centrální místnosti a tentokrát běžte dveřmi úplně vpravo. Zkuste zatáhnou za zamčenou páku, uvidíte kratičkou animaci. Opět se přepněte na Tharu a přemluvte princeznu, aby přesvědčila otce, aby odkryl bránu. Po animaci běžte zpět do vězení a vězňovi, který odmítá pracovat, dejte sklenku kafe. Teď už jen zatáhněte za páku a brána je otevřena. Podívejte se na závaží vpravo, které se po této operaci snížilo. Seberte pružinu, to má ale za následek pád celého zaváží. No nevadí, budeme se muset postarat o výhru jinak. Odneste pružinu zelináři, a nedávejte mu mapu, bude odpískán poločas. V jeho cele potom zavěste na hák řetěz a na ten potom kamennou destičku s jedenáctým přikázáním. Tímto nástrojem můžete probourat stěnu do palácových sklepení.

Nyní je poločasová přestávka, takže Thara může opustit své VIP lože. Běžte s ní do kuchyně a umyjte nádobí, poté již můžete přepnout páku tak, aby voda poháněla výtah. Přepněte se zpátky na Assila a dostaňte se k výtahu. Ještě seberte kočku a vyjeďte nahoru, do kuchyně. Pověste kočku na hák a v roli Thary jí pákou přesuňte blíže k Olze. Přesuňte oba hrdiny do sklepení a v roli Assila prolezte dírou ve stěně, kterou jste vyrobili v zelinářově cele. Vstupte do katakomb, kde přebývá krokodýl. Ten má ale naštěstí z minulého dílu z Assila panickou hrůzu, takže se ho nemusíte obávat. Pokračujte dál až na nášlapné zařízení, které otvírá tajné dveře do hráčské šatny. Přepněte se na Tharu a běžte do čerstvě otevřených dveří. Promluvte si s Mojžíšem, nejlepším fotbalistou světa, který je však momentálně v těžké psychické situaci. Odejděte z kabiny normálními dveřmi. Hlídači ukažte vaší VIP vstupenku, abyste se mohli dostat na střídačku Nilských krokodýlů (nevím jak je to ve finální verzi, ale v té, kterou jsme měli k dispozici my, je zde velice nepříjemný bug, který odmítá nechat Tharu pustit dále. Chce to holt hodně pokusů a pevné nervy.). Při rozhovoru s trenérem se vydávejte za reportérku a promluvte si s ním hlavně o Mojžíšovi. Vyběhněte po schodech až nahoru na ochozy. Od krejčího získejte brýle a poté se pořádně porozhlédněte po ochozech. Zkuste si koupit meloun, nemáte na to ale peníze. Opusťte ochozy, spustí se krátká animace v níž obchodník odchází ze scého obchodu. Přepněte se na Assila a dostaňte se skrze sklepení až do VIP lože. Seberte mísu s ovocem. Mísu pověste na držák ze zadní strany faraonova trůnu. Nyní můžete v roli Thary sebrat ze stánku meloun, a dát ho Mojžíšovi, který si konečně vzpomene jak se hraje fotbal. Přesvědčte trenéra, že má pustit Mojžíše do hry. Tím však ještě problémy nekončí, ještě je potřeba zbavit se dvou nájemných zabijáků. Toho docílíte tak, že pomocí brýlí zesílíte paprsek, který míří na sochu u ovocnářova krámku. Předtím si ale uložte hru, jelikož si v následujících rozhovorech můžete vybrat z několika konců. Ať už se ale rozhodnete jakkoli, hra v tomto místě končí. U návodu na třetí díl, který snad bude hotov ještě letos, nashledanou.

Autor:

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 se koná od 20. do 24. srpna v Kolíně nad Rýnem. Čeká nás opět řada nových oznámení a ukázek z nadcházejících titulů jako jsou Gears 5, Minecraft Dungeons a Zaklínač.

Témata: princezna, Socha, Srdce, studny

Nejčtenější

Chernobylite se chce svézt na popularitě seriálu. A asi mu to vyjde

Chernobylite

Havárie v Černobylu skrývala mnohem vážnější tajemství, než je známo. Tedy alespoň v podání připravované hry...

Jedna z nejočekávanějších her roku Death Stranding je čím dál záhadnější

Death Stranding

Jedna z nejočekávanějších her letošního roku se s každou další ukázkou stává záhadnější a podivnější – v tom nejlepším...

Neurážejte našeho bezpohlavního robota, vyhrožují herní komunitě

V Borderlands 3 můžete hrát za bezpohlavního robota.

Připravovaný titul Borderlans 3 si nemůže oddychnout od kontroverzních témat. Nejnovějším popraskem na internetu jsou...

Pět scén z her, které narazily na australskou cenzuru

South Park: Stick of Truth

O cenzurování videoher v Austrálii toho bylo napsáno již mnohé, málo se už však ví, že se v posledních letech situace...

Fanoušci upravili vzhled zaklínače, aby se podobal seriálové adaptaci

Zaklínač 3 – Geralt jako Henry Cavill

Tvůrci chystaného seriálu Zaklínač vycházejí z původních knih Andrzeje Sapkowského, nikoli jeho oblíbené videoherní...

Další z rubriky

The Waylanders vypadají jako levná kopie Dragon Age

The Waylanders

Autoři chystaného RPG The Waylanders se chlubí spoluprací se známým scenáristou Markem Laidlawem a zajímavým konceptem...

Konec experimentům, Trine 4 se vrací ke kořenům série

Trine 4

Vyzkoušeli jsme si chystaný čtvrtý díl oblíbené plošinovky Trine. A ani jsme nemuseli, je to úplně to stejné jako deset...

Najdete na iDNES.cz