Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Anno 1503 - konkurent Settlerů podruhé

  12:00aktualizováno  12:00
Po Anno 1602 se pro jeho příznivce chystá Anno 1503, které se spíš více než méně nese v duhu svého předchůdce. Záhadné volba letopočtů si nevšímejte a soustřeďte se raději na to, že Settlerům a ostatním budovatelským strategiím povstává nový konkurent.
Anno 1503

Na počátku roku 1999 se na trhu objevilo něco, co vypadalo jako kříženec Settlerů a SimCity, i když jméno to mělo zcela původní - Anno 1602. Stejně jako v Settlerech jste i tady osídlovali neosídlená území, stavěli hospodářské i správní budovy, osívali políčka, chovali dobytek a vůbec dělali všechny ty činnosti nutné k hladkému chodu každé ekonomiky. Nechybělo ani válčení nebo obchodování, protože vedle vás bujely i jiné civilizace, s kterými jste sem tam přišli do styku. Ze SimCity mělo Anno 1602 hlavně celkový výzor - na sobě nalepené domečky pospojované pravoúhlými cestami či silnicemi.

Po prvním dílu se němečtí Sunflowers rozhodli obšťastnit nás pokračováním. Už název - Anno 1503 - celkem výmluvně dává znát, kam se druhý díl posunul. Časově spadá Anno 1503 o sto let (plus jeden rok) před svého předchůdce. Základní principy realtimové simulační strategie (či strategické simulace) zůstanou zachovány, dojde jen k dílčím úpravám a vylepšením.

Anno 1503

Mezi ty změny, o jejichž přítomnosti v novém díle nejsou žádné pochyby, patří nová grafika. 3D prostředí vám znemožní stavět budovy na svazích kopců, naopak v údolích se o bude stavět jedna báseň. Stejně jako v prvním díle se můžete těšit na námořní plavby, které mohou soužit jak mírovým/obchodním účelům, tak i válečným. Autoři se rozhodli diplomatickou a obchodnickou složku hry oproti předchozímu dílu trochu vylepšit a hlavně jít dát o něco větší prostor. Ten, koho si však musíte hlavně předcházet, je vaše vlastní obyvatelstvo - budete-li je pilně činit šťastnými (jak, to zatím ještě nevím), za odměnu získáte přístup k novým druhům surovin i zboží, bez kterých byste se sice obešli, ale dobrého zboží není nikdy dost. Rasy a kultury, které čekají na vaše vedení, budou velmi různorodé - Aztékové, Mongolové, Beduíni ... a o každý typ populace je třeba se starat trochu jinak.

Souhrn dosud známých informací zakončím ještě zprávou o tom, že krajiny čekající na vaše objevení a osídlení budou mít zhruba desetkrát takovou rozlohu než měly v prvním díle a že osobně se o tom budete moci přesvědčit někdy na začátku roku 2001.

Autor:


Témata: SimCity


Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.