Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Antz - panika v mraveništi

  12:00aktualizováno  9. července 12:51
Kdo poznal báječnou atmosféru, kterou skýtá chytlavý Atomic Bomberman, měl by zbystřit své smysly – další klon je na světě. Jmenuje se Antz, byl vytvořen na motivy kreslené pohádky pro děti, avšak zlatým písmem se, coby klasika, do historie zřejmě nezapíše. Proč, to se vám pokusí vysvětlit následující recenze.

Antz Jelikož jsem dostal po náročném týdnu chuť na odpočinkovou gamesku, přišlo mi CD s popiskem Antz akorát vhod. Dreamworks nepatří k firmám vydávající propadáky, navíc hra podle úspěšného filmu pro děti by nemusela být vůbec špatná. Už jsem se docela těšil, jak si zpříjemním sobotní dopoledne, prohrábnul jsem tašku, vyndal Antz a duševně se připravoval na proceduru instalace. Trochu mě tedy zarazilo, že Antz se neinstalují, ale spouštějí rovnou z CD. Možná již tento fakt jsem měl brát jako varovně zdvižený ukazováček, přesto mě to, coby líného člověka, potěšilo. První obrazovku představuje docela obyčejně průměrné logo. Následuje další, protentokrát žlutá, s výběrem jazyka, kterým s vámi bude hra komunikovat. V nabídce zkrátka kliknete buď na britskou, italskou, nebo německou vlajku. To, že vše nasvědčovalo na klasický budget (či ještě hůře - reklamní hru) mě vůbec netrklo. Mezitím jsem se rozplýval, jak se z konce kurzoru šipky při pohybu sype nepřeberné množství kuliček. A to je asi to nejkrásnější na celé hře - a ať už si v této části recenze o Antz myslíte cokoli, určitě se nemýlíte. S jak kvalitní hrou mám co do činění, mi došlo v okamžiku, kdy se na monitoru obrazovky rozsvítilo herní menu s obřím, a někdo by řekl i roztomilým, mravencem. Na tom bych ještě neshledával nic zvláštního, jenže mravenec pobral do vínku dnes již těžko dostačujících 256 barev, což se projevuje nepěkným zrněním. Uff...

Antz Stále si opakuji, že i v 256 barvách lze vytvořit hratelnou hru - přesto, má představa dokonalé grafiky, kterou tak nějak nepřímo předurčovala filmová předloha, během okamžiku zmizela jako pára nad hrncem. Podrobné prozkoumání herních voleb ukazuje, že si mohou "zapařit" hned dva hráči na jednom počítači. Zajímalo mne, zda-li se hra vyrovná s neduhem více stisknutých kláves najednou. Mnohé hry, byť nabízejí hru dvou hráčů na jednom počítači, nejdou z jednoho prostého důvodu hrát. Držíte-li oba například jednu klávesu pro udání směru a najednou chcete oba zatočit, povede se to vždy jen jednomu z vás - čtyři klávesy představují problém. Antz si s tímto průvodním jevem také příliš dobře neporadil, ovšem ani mě to nepřekvapuje. Volím hru jednoho hráče, kouknu na nastavení ovládání (předdefinované, nelze změnit) a konečně spouštím samotnou hru.

Před mými zraky se objevuje něco, co mi v prvních pár vteřinách způsobuje menší šok. Mé nejhorší představy nakonec nabývají reálných rozměrů, neboť na obrazovce se rozprostírá něco, co bych si snad ani netroufnul zařadit do archívu Plných her na BonusWebu. Nevím, jestlipak se podařilo vytípnout obrázek ze hry, ale pokud ne, představte si obdélníkovou plochu s malými kamennými cestičkami. Ty jsou do sebe různě pospojovány, Antz přičemž se mezi nimi vyskytuje větší počet velkých kamenů, které představují zátaras. Na některých úsecích pochodují mravenci s přilbou a kopím v ruce - takzvaní strážci. Vaším úkolem je pokládat na zem bouchající houby, které zhruba po vteřině explodují. Pokud se v dosahu výbuchu nalézá kamenná kostka, zničíte ji. Mravenců - strážců se zbavíte stejným způsobem. Z některých kvádrů po explozi občas zůstane i bonus, se kterým si své trápení přeci jenom trochu ulehčíte. Po sebrání mráčku s bleskem se zvětší dosah výbuchu vždy o jedno políčko navíc. Obdobný bonus vypadající jako žlutý kamínek zvětší množství výbušných hub, jež můžete pokládat. Lahvička s jedem nepříjemně zpomaluje, včelka vás zase zřejmě bodne do zadnice a vaše postava upaluje po cestách dvakrát rychleji. Poslední typ představuje minci s podobiznou mravence - ta zase přidává zdraví. Po absolvování strastiplné cesty, během níž "vybombíte" všechny kameny, se náhodně objeví díra v zemi se žebříkem. Do díry vlezete, objevíte se v nové úrovni a vše začíná znova.

Jen tak na okraj, říká-li vám něco hra Atomic Bomberman (případně Dynablaster), nemá další vysvětlování pomalu smysl. Jedná se o ten samý princip s žádným novým nápadem. Snad jen, že výbuch vás okamžitě nepošle do nebíčka za andělíčky, ale přijdete o kousek své energie. Antz Počítačem ovládaní strážci příliš neotravují, prakticky se pohybují náhodně po uvolněných cestách a sami nic neprovádějí. Přičemž zničíte-li některého z nich, po chvilce se objeví na tom samém místě znova. Všech padesát úrovní postrádá jakýkoli nápad, obtížnost se trapně navyšuje např. tak, že se občas objevíte zabarikádováni mezi kameny. Za cenu ztráty energie zkrátka musíte položit výbušnou houbu. Pokud jde o grafické zpracování, žádných změn se nedočkáte, prostředí se nemění. Kvalita zvukových efektů odpovídá kvalitě hry samotné - čili nic moc. Ještě jedna taková perlička. Hra na CD zabírá něco kolem 6 MB, přičemž veškerá grafika (společně s animacemi) je uložena v příslušném adresáři v podobě BMP souborů. Co dodat.

Je mi jasné, že se nejedná o AAA titul, silně pochybuji i o budgetu, můj tip - reklamní hra. Dostat ji jako pozornost k lístku do kina, to by potěšilo. Každopádně Antz vznikl v roce 2001 a i kdyby byl zdarma, nebral bych. Atomic Bomberman se neprodává víc než za 200 Kč, mám pocit, že vyšel i jako příloha k některému z herních časopisů, a proto bych volil právě jej. Je nejlepší v tomto žánru.

Antz
Výrobce: Dreamworks
Vydavatel: Light & Shadow Production
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: hra nemá homepage
Minimální konfigurace: procesor 200 MHz, 16 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 266 MHz, 32 MB RAM
3D karty: ne
Multiplayer: ano (2 na 1 PC)
Verdikt: Další klon slavného Atomic Bombermana, jenž si ani nedělá ambice svůj vzor překonat.
Hodnocení 10%

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Další z rubriky

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

RECENZE: Far Cry 5 ve Vietnamu jde cestou Ramba, tiché zabíjení netřeba

Far Cry 5: Hours of Darkness

Hours of Darkness je první placené rozšíření střílečky Far Cry 5. Jako jednohubka na dvě až tři hodiny svůj účel splní....

RECENZE: Herní zpracování Pilířů země je lepší než knižní originál

Ken Follett's The Pillars of the Earth

Pilíře země jsou takřka tisícistránková historická bichle o stavbě monumentální katedrály ve smyšleném anglickém městě....



Najdete na iDNES.cz