Aqua - hlubinné podmořské rejdy

  12:00aktualizováno  19. září 9:36
Německá společnost Massive Development je v očích většiny hráčů spjatá s 3D akcí Archimedean Dynasty. Na ní se před letošními vánocemi pokusí navázat další podmořskou akční hrou, v níž budete mít příležitost proplétat se s podvodním vozítkem mezi korálovými útesy a projíždět se zavodněnými jeskyněmi.
Aqua

Společnost Massive Development vznikla přesně tím způsobem, o jakém leckdo v mládí snil - tři kamarádi, kteří se často scházeli u hraní her, se jednoho dne roku 1993 rozhodli, že už mají zkušeností s hrami víc než dost a že nastal ten pravý čas pro založení vlastní vývojářské firmy. Jak řekli, tak taky učinili a do té doby se datuje vznik jedné z úspěšných německých firem. Jejich předchozí zkušenosti se dají shrnout do dvou položek - první představuje konverze Settlers z Amigy na PC a druhou 3D akce Archimedean Dynasty.

A právě její vliv je vidět i na připravovaném titulu. Aqua začíná tam, kde Archimedean Dynasty skončila. Protože poslední dobou zřejmě začíná být módou tajit detaily příběhu, nakazili se tím i v MD, a trousí proto z příběhu jen malinké kousíčky. Zatím utrousili jen to, že Aqua vás postaví tváří v tvář ještě mocnějšímu nepříteli než AD. Tam jste se střetli s rasou Biontů (napůl lidé, napůl stroje), tady se na vás chystají "OldOnes" - mýtická rasa organických bytostí, které mají v zásobě technologie a jiné divy, o jakých se lidstvu ani nesní. V průběhu 70 misí se pak rozhodne, kdo je tady vlastně pánem na zemi i ve vodě.

Aqua

Žánr bude zřejmě oscilovat mezi akcí a simulací, ale ke skutečnému poměru obou složek se zatím nikde nikdo kompetentní nevyjádřil. Jisté je jen to, že budete ovládat různá podvodní vozítka (která mimo jiné dokáží do mořských temnot vrhat úžasně vypadající kužely světla) a že s nimi budete moci prohánět nejen po obyčejném mořském dně, ale třeba i v jeskyních a mezi korálovými útesy, přičemž rozloha podmořského prostředí by se měla blížit osmi tisícům čtverečních kilometrů.

Hra bude vypadat tak pěkně taky díky enginu krass. Na něm Massive Development pracuje už dlouhou dobu, neustále do něj přidává podporu pro nejnovější technologie a vůbec se všelijak snaží, aby jejich engine šel s dobou. Navíc je vytvořen tak flexibilně, že se v něm dají dělat hry různých žánrů.

Aqua až donedávna neměla vydavatele, ale před nějakou dobou se konečně jeden našel a navíc má jméno, které se k vodnímu prostředí dokonale hodí - Fishtank Interactive. Pokud byste si stejně jako já rádi zahráli demo, nemůžu vás potěšit žádnou zprávou o tom, jak to s jeho výrobou vypadá. Zato aspoň plánované datum vydání je skoro za dveřmi - zima 2000.

Autor:

Nejčtenější

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Zákazník neuspěl s vrácením Falloutu 76, tak alespoň zdemoloval obchod

Fallout 76 – Official Live Action Trailer

Některým lidem se Fallout 76 nelíbí tak moc, že kvůli tomu sáhnou k výtržnostem. Zákazník v pobočce obchodu se hrami...

Další z rubriky

Americká armáda shání mladé rekruty, vstupuje i do světa e-sportu

Americká armáda zakládá esportovní tým.

V USA je stále těžší přemluvit mladé lidi, aby vstoupili do armády. Jedním ze způsobů, jak vylepšit její image, je...

Ubisoft podlehl tlaku hráčů a vrací do Rainbow Six zcenzurované prvky

Příklad estetických změn v Rainbow Six Siege

Odstranění několika kontroverzních grafických prvků z multiplayerové střílečky Rainbow Six Siege vyvolalo v herní...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

Najdete na iDNES.cz