Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Arcanum – 2. díl návodu

  12:00aktualizováno  14. září 12:50
Bambitky ještě nestačily vychladnout a už je tu druhá část návodu na výborné a poměrně tuhé RPGčko Arcanum. Pohodlně se usaďte a ponořte se do světa, kde se magie mísí s technologií, čarodějové soupeří s inženýry, starobylé legendy ožívají a o své místo na slunci bojují čestní rytíři, odvážní dobrodruhové, vychytralí vědci i zákeřní zabijáci.

Ano ano, milí čtenáři, druhý díl dobrodružného vyprávění půlelfa Ji´Ry se právě dostalo do vašich rukou. Minule jsme skončili ve městě Tarant a dnes právě v tomto místě na minulý díl navážeme.

Tarant - pokračování
SV od vlakového nádraží je stanice C – Tarant University. V Zoologickém institutu jsem si popovídal s doktorem Fenwickem a prohlédl si exponáty – u dračí lebky byly koordináty zajímavé lokace, kterou jsem si ihned zapsal do mapy (The Lair of Bellorogrim). Nedaleko je i několik obchodů – Barach Magerium, Xe´Rad´s Magick Armoury a Zeramin´s House of Dark Magick. Poblíž je Parnellovo muzeum (pohovořil jsem s panem Parnellem i zázračně chytrým orkem Garem). V S části je městská budova (City Hall+Dept of Water+Hall of Records) a univerzitní budovy. V jedné z nich jsem dostal práci od Benjemina – získat lebky Xina a Jina. Profesor Buxington mi dal knihu o bozích – velmi užitečná věc, jelikož po celé říši se nacházejí oltáře a kniha poradí, jakou oběť kterému bohovi přinést, aby poutník získal požehnání. Dále je tu profesor Eakins a prodavač manuálů jednotlivých technologických disciplín (má-li je člověk při ruce, porozumí technologiím, které jinak nechápe). Poblíž je také knihovna, kde je pro členy (členství stojí 1500) k dispozici několik zajímavých knih. V od univerzitní čtvrti jsem našel residenci pana Batese. Promluvil jsem se strážemi a zjistil, že audienci získám výměnou za malou službu. Vydal jsem se dál na V (do čtvrti se stanicí D – Warehouse District) a šel do továrny (18 Ten Hands Alley). Promluvil jsem se strážcem, šel do výrobní haly a počkal do půlnoci. Poté se objevili tři sabotéři, které jsme zlikvidovali. Ráno jsem se vrátil k domu pana Batese a strážný mne pustil dovnitř. V rezidenci jsem vyhledal pana Batese a dlouze jsme spolu hovořili (ukázalo se, že Preston nebyl gnóm, ale trpaslík Stennar – Batesův přítel z dětství). Můj další postup byl jasný – prozkoumat Black Mountain Mines (které mi Bates zakreslil do mapy) a zjistit osud trpaslíků.

Nejprve jsem ale dokončil prohlídku města, zbývala vlastně jen část Warehouse District. Kromě Batesovy továrny je zde také dílna s orky, kameník Joseph a hlavně dům, o kterém mi řekla věštkyně – Mulligan Bone Alley 57. Vstoupil jsem dovnitř, zabil hlídajícího půlogra, sebral mu klíč, otevřel malou místnost a vzal ukradený obraz. Ten jsem odnesl právoplatné majitelce do Garringsburg Residence. Také jsem odemkl dveře do skladiště 17 Quiton Bend, zabil krysodlaka a půlogra a prohledal shluk sudů – našel jsem mj. lebky dvojčat. Odnesl jsem je de Cesarovi a ten mne požádal, abych je odnesl Tyronovi, jehož poslední známé bydliště je v Black Rootu.

Málem bych zapomněl na stoky. Jednak je tu volně přístupná část, do které se lze dostat mnoha kanály na ulicích. Po těchto stokách se prohánějí více méně neškodné potvory a také zde mají doupě zlodějíčci. Objevil jsem také kovové dveře, které jsem odstranil dynamitem. Za nimi byla místnost hlídaná mechanickými pavouky, ale boj se vyplatil – v truhle jsem našel schéma na výrobu pyrotechnické sekery. Jak jsem záhy zjistil, do tohoto sklepa lze sestoupit padacími dveřmi ve Willoughsby Residence. Mnohem zajímavější částí stok je „zakázaná“ oblast (Old Sewers), do níž lze sestoupit z domku nedaleko kočovnice u hradeb (viz odstavec o docích). Zde jsou mnohem tužší příšery a nepřátelé – ghůlové, Muck Walkeři, Slime Demoni, elementální hadi a další, včetně party nebezpečných banditů. Je zde dost pokladů, ve velké místnosti na S plné Slithererů jsem dokonce našel schéma na Elixir of Hypnotic Suggestion. Východy z této části stok vedou do zamčené místnosti v elektrárně, do domu Pollockova gangu a do sídla klanu Maug.

Ještě dříve, než jsme se vydali pátrat po osudu trpaslíků, navštívili jsme některá další zajímavá místa.

Dernholm
V Dernholmu je několik obchodů – Dolan´s General Store, Rupert´s House a Wallow´s Quality Armour, dále hostinec King´s Inn & Pub. V jednom z domů jsem narazil na půlelfku Jaynu, která se k nám v touze po poznání nových technologií (což je v Dernholmu zakázáno) přidala. V jiném domě jsem našel Sarah Toone, která mi řekla pravdu a bratrovi, matce a dolech v Shrouded Hills (později jsem se vypravil do Tarantu, do kanceláře Stanton Importers, a koupil od nich smlouvu na doly. Smlouvu jsem donesl Sarah a odměnou mi byl magický meč). Dále je tu Lianna, expertka na vrhací zbraně, a žena, o které ještě bude řeč. Jiná žena (Gladys) pro mne měla práci – přinést ukradený rodinný šperk. Vyhledal jsem Archibalda a prsten jsem mu (bohužel po zlém) vzal. Donesl jsem ho Gladys, o boji s Archibaldem jsem ale pomlčel. Před strážnicí jsem zastihl kapitána Garricka, mistra boje nablízko. Navštívil jsem i samotného krále Praetora v jeho hradě a dostal jsem od něj práci – vybrat daně z provincie Black Root. Když jsem mu je později přinesl, dostal jsem další úkol – nalézt jeho dceru Arii, která se tajně provdala za Caladonského prince Augusta. Na stopu mne přivedl rozhovor s Bernardem stojícím nedaleko doků. Také jsem si prohlédl proslulé vězení (Pit) za hradem. Pak jsem se vydal do Black Rootu.

Black Root
Nejprve jsem se pořádně porozhlédl po městě. V jednom z domků na JZ jsem promluvil s čarodějem Tugalem, v domku vedle jsem nalezl dopis od Tyrona, ale jeho samotného jsem v Black Rootu nezastihl. Také jsem objevil několik obchodů – Deirdre´s Charm & Magickal Potions, Stedfast Anvil, Dancing Needle, obchod jistého vynálezce, Seaside Salvage, Theriacal Herbs a Captain´s Quarters (zde jsem koupil užitečnou pomůcku: keyring – kroužek na klíče). Spát lze v Drop Yer Anchor a také jsou tu dvě hospody – Annabelle´s Galley (zde jsem potkal legendárního lukostřelce Kietzela Pierce, který mě požádal o laskavost – pokud potkám jeho žáka Crosstona Dudleyho, mám mu vyřídit, že Kietzel bude čekat v Caladonu) a Sour Barnacle, ve které jsem potkal kněze Danteho z Dernholmu. Když jsem mu řekl o daních, přidal se ke mně, aby mi pomohl. V městských domech jsem navštívil i několik zajímavých osob. Navštívil jsem Grunwalda, na malém ostrůvku promluvil s Herkemmerem Oggem, podíval se na nádraží (vlaky jedou do Tarantu a Ashbury) a v přístavu pohovořil s výrobcem lodí. Na JV kraji města je velký opuštěný dům. Později (před cestou na Thanatos) jsem zde potkal Franklina, který se přidal k mé výpravě. Navštívil jsem paní Cameron, která mne poprosila, abych se podíval po jejím synovi pracujícím v dílně nedaleko města (do mapy mi zakreslila Liam´s Workshop). Vydal jsem se tedy do dílny a našel ji opuštěnou. Objevil jsem deník a zjistil tak, co se asi stalo. Paklíči jsem odemkl truhlu a vzal z ní speciální zařízení (Magickal Trap) a svitek Disperse Magic. Vydali jsme se na J od chaty a narazili na cestu vedoucí od V k Z. Kousek na Z jsme objevili Liamovu mrtvolu, sebrali jsme druhou Magickou past a vydali se na V. Pobili jsme několik divných potvor a došli až k portálu. Hrnuly se z něj další potvory, ale já si jich nevšímal a rychle na portál použil Magickou past. Portál byl zničen (myslím, že stejný efekt by mělo použití svitku v rukou zkušeného čaroděje) a příšery padly mrtvé k zemi. Poté jsme se vrátili do města k paní Cameron, řekli o synově hrdinské smrti a předali jí jeho deník. Nakonec jsem navštívil starostu ve V části města – ukázalo se, že Black Root se připojil k Tarantu a žádné daně Dernholmu platit nebude. Dostal jsem také práci – najít ukradenou dýku, jejíž zmizení může mít na svědomí elf D´ak Taan. Jelikož jsem chtěl daně získat stůj co stůj, počkal jsem do soumraku, odemkl jedno z postranních oken, vplížil se do starostovy ložnice a zlaté cihly, které měl u sebe, jsem mu ukradl (později jsem je donesl králi Praetorovi).

Teď už byl nejvyšší čas vrátit se k mému poslání a vydat se do sídla trpaslíků.

Black Mountain Mines
První patro opuštěných dolů sloužilo jako doupě několika vlků, ale udělali jsme s nimi krátký proces. Po schodech jsme sestoupili do druhého patra a postupně se utkali s mnoha nepřáteli – s otravnými Kites, krysami a také s golemy, o které jsme si pěkně poničili své zbraně. Našli jsem také kovárnu, ve které jsme se utkali s tuhým přízrakem (Seething Mass). Vítězství se však vyplatilo – v barelech jsme našli mechanické rukavice, speciální zařízení na oči, magické kladivo a schéma na výrobu Pyrotechnického luku. V jedné z chodeb jsme objevili mrtvolu gnóma čaroděje, kromě magických svitků měl u sebe i dopis, ze kterého bylo patrné, že se jednalo o zabijáka čekajícího tu na nás. V jeskyni nedaleko bylo několik mrtvol jeho kumpánů a další Seething Mass. Za ním byly schody nahoru. Ocitli jsme se opět v prvním patře, ale v části, která je vzhledem k závalům zvenčí nepřístupná. Vydali jsme se po nedalekých schodech dolů a ocitli jsme se v obytné části. Všude byli Kites, krysy a hlavně pasti (naštěstí jsme našli několik kouzelných svitků na jejich odhalení). Narazili jsme na několik nájemných vrahů, našli podzemní zahrádku plnou vzácných bylin a v nějakých truhlách našli Power Axe a schéma na Mental Inhibitor. Pak jsme se po schodech vrátili zpět nahoru a vydali se po zbylých schodech do královské části. Zde jsme měli co do činění s krysodlaky. Nalezli jsem dlouhý klikatý tunel a vydali se jím, až jsme dorazili do malé svatyně. Zde jsme promluvili s pološíleným trpaslíkem Gudmundem a prohlédli si kamenný sloup, který popisuje vyhnanství trpaslíků na ostrov zvaný Isle of Despair. Vydali jsme se zpět do Tarantu a vše řekli Gilberu Batesovi. Souhlasil jsem, že se vydám na Isle of Despair, a Bates mi dal k dispozici svoji loď. Stačí se dostat do Ashbury a vyhledat kapitána Teacha, který je v Batesových službách a odveze mne na ostrov.

Ashbury
V Ashbury je jak vlakové nádraží, tak přístav. V přístavu je skutečně loď kapitána Edwarda Teacha, který nám byl k službám. Rozhodl jsem se ale, že si nejprve prohlédneme město. Navštívili jsme radnici a také hřbitov. Před hřbitovem jsme promluvili s nekromantem Geoffreyem, který nám nabídl 500 mincí za speciální předmět ze hřbitova. Probili jsme se hordami zombií a vstoupili do hrobky. Padacími dveřmi jsme prošli do sklepa plného krys a dalším poklopem jsme se dostali do podzemí. Pobili jsme několik zombií a ghůlů a došli až do pohřební komory. Vyčistili jsme ji od nemrtvých a sebrali Gem of Malachi Rench, z jednoho sarkofágu jsme vzali magický palcát. Vrátili jsme se k Geoffreymu a dali mu Gem výměnou za slíbenou odměnu. Pak jsme si prohlédli zbytek města. Kromě obchodů (Ashbury Sundries, Croaked Staff, Fenwick´s Clothing, Ashbury Premium Armature, Side Arms, Peony´s Fine Spectacles a Raymond´s Spectacles - obchod s brýlemi) jsme také potkali elfího obchodníka (před obchodem s brýlemi), který nabízí velmi zajímavé předměty, kromě jiného i sošku Li´tani používanou při obětech elfím bohům. Ve městě lze spát v Ashbury Hostelry či navštívit hostinec The Meager Drought. Před noclehárnou (Ashbury Hostelry) jsme potkali gnóma, který týral svého psa. Pohrozili jsme mu a psa vzali k sobě – ukázal se být věrným společníkem. Na JV okraji města má svoji maringotku moudrá žena schopná identifikovat předměty. Poblíž má svoji farmu Theo Brightstart, který měl pro mne práci – pobít tři divoká prasata ničící jeho pole. Poté měl pro mne ještě jeden úkol – odstranit z jeho pole velké balvany. Na to jsem ale nebyl dost silný. Potkal jsem také Williama Thorndopa, o němž jsem se kdesi doslechl, že je mistrem ve střelbě. Později se mi stala tato příhoda: když jsem se cítil dostatečně zručný, přišel jsem Williama poprosit o mistrovský výcvik. Vzhledem ke své dávné přísaze však odmítl. V tom se přiřítil hobit s dopisem pro Williama – vzal jsem si ho a přečetl, poté jsem ho přečetl Williamovi. Slíbil jsem pomoc se záchranou hobitky výměnou za pozdější trénink. Vydal jsem se s přáteli po pěšině na SV do stodoly. Rychle jsme zaútočili na skupinu darebáků a podařilo se nám je pobít, aniž ublížili vězněné hobitce. Po členech gangu zbyla spousta dobrých zbraní, jejich vůdci jsme sebrali Machined Plate Armour. Hobitka nám poděkovala a my se mohli vrátit za Williamem, který dodržel slib a naučil mne střeleckému mistrovství. V Ashbury jsem také navštívil věznici, kde jsem pohovořil se strážcem. Před domem Trellis Way 12 jsem oslovil Theodora, který pro mne měl práci – vynést z domu mechanické brnění, které si u bláznivého vynálezce objednal. Vešli jsme tedy dovnitř, zlikvidovali mechanické pavouky, prošli jsme padacími dveřmi do sklepa, zlikvidovali automatona a sebrali Theodorovo brnění, navíc jsem si vzal schéma na výrobu Automatona. Vyšli jsme ven a ač neradi, splnili jsme slib a brnění dali Theodorovi. Také jsme navštívili gnóma spisovatele, který právě dokončoval svoji knihu. Po celou dobu pobytu v Ashbury jsem pečlivě od místních lidí sbíral všechny drby a zjistil tak pozice dvou zajímavých lokací – Ancient Temple a Strange Pond. Po prohlídce města jsem se vydal do opuštěného hradu S od města. Celý hrad byl plný nemrtvých. V trůnním sálu jsme našli v truhle klíč, který odemkl dveře ke schodišti do horního patra. V horním patře jsme v sále s Lesser Lichem objevili truhlu s dalším klíčem. Vrátili jsme se do přízemí a klíčem odemkli dveře ke schodům do podzemí. Pobili jsme Gore Guards a sestoupili po schodech dolů. V zamčené truhle jsme objevili magickou róbu, v další truhle pak magické rukavice. Probili jsme se až do místnosti, ve které dlel Lord of the Damned se svými nohsledy. Porazili jsme ho, z jeho mrtvoly sebrali magickou helmu a z truhly opodál magickou róbu a magický prsten. Rozhodl jsem, že se ještě vydáme prozkoumat starobylý chrám.

Zde končí druhá část pamětí slavného dobrodruha. Již teď se však můžete těšit na díl další, ve kterém se společně s Ji´Rou podíváme to starobylého chrámu, navštívíme obávaný ostrov a poodhalíme osud ztraceného trpasličího klanu.

(Tento díl sponzorovala firma Stanton Importers, univerzální obchodní společnost se sídlem v Tarantu)

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Najdete na iDNES.cz