Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Arcanum – 3. díl návodu

  12:00aktualizováno  14. září 12:50
Všechny příznivce hry Arcanum jistě potěší, že přichází třetí díl návodu na toto báječné RPGčko. I dnes se posuneme o kus dál v hlavním příběhu, ve kterém není nouze o překvapení a nečekané zvraty. Navíc se samozřejmě vyřádíme ve speciálních lokacích a vedlejších questech, kterými se to v této hře jenom hemží.

Je mi potěšením vás uvítat u dalšího pokračování pamětí slavného půlelfa Ji´Ry, jehož senzační dobrodružství vzrušila celý svět. Minule se naši hrdinové rozhodli prozkoumat starobylý chrám nedaleko Ashbury, takže tímto dobrodružstvím dnešní část začínáme.

Ancient Temple (775, 919)
Pobili jsme pár zombií a sestoupili do podzemí. Vyrubali jsme spoustu nemrtvých a z hromady kostí sebrali pár věcí. Nedaleko jsme našli také klíč ke knihovně. Vydali jsme se tedy do J části, odemkli knihovnu, pobili nemrtvé a sebrali magický štít a brnění. V Z části podzemí jsme našli oltář (jako oběť je potřeba černý diamant) a také magické brnění a Torian Kel Key. Vydali jsme se do V části, odemkli místnost a promluvili jsme s kostlivcem. Požádal nás, abychom mu přinesli dračí krev z lokace Dungeon of the Dragon Pool, kterou nám zakreslil do mapy.

Dungeon of the Dragon Pool (994, 786)
Zabili jsme dva medvědy potulující se mezi ruinami a sestoupili po schodech do podzemí. Přes různé potvory jsme se dostali až k hromadě smetí, ze které jsme vzali klíč (Dragon Pool Key 1). Ve V části jsme sebrali z truhly magické brnění, pak jsme se vydali na Z. Po několika bojích jsme objevili truhlu, ze které jsme sebrali Dragon Pool Key 2 a Medallion of Beauty, který jsme později donesli Madam Lil do Tarantu. Pokračovali jsme dál na SV, pobili pár Wargunnů, z truhly vzali magický meč a magické brnění. Šli jsme dál na S a sestoupili po schodech do nižšího patra. Probili jsme se až k bazénku a vzali z něj Vial of the Dragon Blood. Vrátili jsme se za Torianem do starobylého chrámu a polili jsme ho krví. Byl nám vděčný a nechybělo mnoho, aby se k nám přidal. Vzali jsme si z hromady kvalitní výzbroj a pak jsme chrám opustili.

Isle of Despair
Poté jsme se vrátili do města a zašli za kapitánem Teachem, aby nás odvezl na obávaný ostrov. Souhlasil, takže jsme vyrazili. Po příjezdu jsme vystoupili z lodi a vydali se kousek na Z, kde se nacházela vesnice. U brány jsme pohovořili se strážcem (stěžoval si na bestii S od vesnice, za jejíž zabití je slíbena odměna) a dozvěděli se, že bychom měli promluvit s Thorvaldem. Ve vesnici jsme promluvili s Cynthií – poprosila nás, abychom vyhledali kočovné ženy (zakreslila nám do mapy The Women´s Camp) a zorganizovali její útěk. Dále jsme mluvili se sběratelem Jonesem – měl pro nás obchod, pokud mu přineseme něco zajímavého ze Shades Beach (zakreslil nám lokaci do mapy), vymění nám je za starý artefakt. Navštívili jsme také paliče Noriana, který nás požádal o donesení jeho nápoje Maximillianovi, který bydlí zhruba uprostřed ostrova (zakreslil nám jeho domek do mapy). U hlavní budovy vesnice jsme pohovořili s Ogdinem – za Thorvaldem nás pustí, jen pokud vyhraji boj v jámě. Promluvil jsme tedy s Gorrinem (pán jámy a expert boje), vybojoval jsem v jámě vítězství a poté si pohovořil znovu s Ogdinem. Dal nám klíč, pomocí kterého jsme otevřeli dveře a vstoupili do budovy. Promluvili jsme s trpaslíkem Thorvaldem a řekli mu vše, co víme o klanu Black Mountain. Poradil nám, co dál – najít Wheel klan a pohovořit s jeho vůdci. Zakreslil nám do mapy jejich sídlo a také nám prozradil, že k nalezení vstupu do sídla potřebujeme speciální brýle vyrobené z Kathorn krystalů. To bylo vše, co jsme potřebovali, ale ještě jsme zařídili pár věcí. Donesli jsme Norianův nápoj Maximillianovi a kromě potvrzení jsme se dozvěděli zajímavé věci – Max je vlastně právoplatný dědic cumbrijského trůnu, kde nyní vládně jeho bratr Praetor. Požádal nás, abychom promluvili s jeho přítelem v Dernholmu, my jsme ale věděli, že je mrtev, jelikož nám to řekla jeho dcera Lianna. Slíbili jsme, že alespoň o všem spravíme Liannu (to jsme také později při další návštěvě Dernholmu udělali a vlili tak Lianně do žil novou naději a dostali navíc další úkol). S potvrzením o převzetí jsme se vrátili k Norianovi a dostali jednu extra láhev jeho dryjáku. Pak jsme se vypravili do Women´s Campu. Na hlavu jsem si nasadil bílou pásku od Cynthie a promluvil s velitelkou. Dali mi starou pistoli, kterou jsem předal Cynthii a pak jí pomohl utéct – stačilo zlikvidovat několik stráží u brány a dovést ji do tábora. Vypravili jsme se také na Shades Beach. Pobili jsme pár pavouků a opů Skullcrusherů a kolem zbytků divného stroje pobrali pár starobylých součástek, našel jsem také schéma na Bronwyck´s Gun a Reanimator. Vrátil jsem se k Jonesovi a nějakou ze součástek jsem Jonesovi vyměnil za Ancient Gun Chasis, díl potřebný k výrobě Bronwyck´s Gunu. Pak jsme se již na ostrově nezdržovali a šli za kapitánem Teachem, aby nás odvezl zpět do Ashbury. Tam jsme zašli za optikem Raymonedem a nechali si vyrobit speciální brýle – bylo potřeba jen 1000 mincí a dva Kathorn krystaly. Poté jsme se vypravili do sídla Wheel klanu. Cestou se nám zjevila strašlivá figura – zjevení Arronaxe, který ohlásil svůj návrat na svět.

Wheel Clan
Nasadil jsem si speciální brýle a postavil se do kamenného čtverce, načež se mým očím odkryl vchod do sídla. Vstoupili jsme dovnitř a promluvili se strážemi na rozcestí. SZ chodba vede do hlavní obytné části, SV chodba do královské části a JV chodba do dolů. Vydali jsme se do královské části.

Hned jsme zamířili do SV části patra a vstoupili do paláce. Promluvili jsme s vládcem Randverem Thunder Stonem a řekli vše, co chtěl vědět. Dostali jsme svolení k návštěvě starých tunelů (Dredge), ve kterých zmizel bývalý vládce. V královské části je ještě oltář boha Albericha, schody do dolů, dvoje schody do obytné části a hlídané schody do Dredge. Rozhodli jsme si nejprve v klidu prohlédnout obytnou část.

Kromě schodů zpět do královské části jsou tu rovněž schody dolů do dolů. Navštívili jsme Vegarda (expert na hledání pastí) a dostali úkol – přinést rodinnou památku z jeskyní Dredge. Historik Erick Obsidian nám věnoval schéma na Iron Key a požádal nás, abychom se na svých cestách poohlédli po starobylém pohřebišti Iron Clanu a případně přinesli Durin Stone. Promluvili jsme i s Thrayne Iron Heartem, který nás požádal, abychom donesli zprávu jeho bratrovi, zakreslil nám do mapy místo jeho pobytu (Stonecutter Clan). Dále jsme zde našli hostinec, obchod vynálezce, kováře a bylináře, jakož i podzemní zahradu, ve které je i několik vzácných Oak Tree Branch. Pak jsme se vydali na prohlídku dolů.

Promluvili jsme s horníky a jejich předákem Arvidem, který nám dal práci – zabít příšery v odlehlé části dolů. Prošli jsme celé doly, pobili pár příšer a nakonec vybili rodinu obrovských Dread Crystal Spiders. V truhle poblíž jsme našli schéma na Brain Builder a pak se vrátili k Arvidovi, abychom mu oznámili vyčištění dolů. Vrátili jsme se do královské části a vydali se do jeskyní Dredge.

Staré tunely byly doslova prolezlé příšerami – krysy, pavouci, vlci, Mongreloni, Burnowar a dokonce i několik golemů. Ve skladišti se třemi truhlami jsme našli něco mithrilu, objevili zamčené kovové dveře, o kterých mluvil Vegard, v chodbě s Mongrelony jsme na zemi sebrali klíč a o kus dál jsme zabili Grey Kinga a z truhly opodál sebrali schéma na mechanické brnění. Vrátili jsme se ke kovovým dveřím, odemkli je nalezeným klíčem a z truhly v místnosti sebrali z truhly dřevěný vláček (později jsme ho donesli Vegardovi a dostali za něj speciální hornickou přilbu). Nejzajímavější ale byla místnost v SV části jeskyní – nalezli jsme zde mrtvoly několika potvor a průchod do další jeskyně. Prošli jsme dál a ocitli jsme se v příbytku krále Loghairova. Řekl nám celý příběh o vyhnání Black Mountain klanu a také o roli elfů v celé tragédii. Dal nám také dopis a do mapy zakreslil vesnici Stillwater. Opustili jsme nešťastného krále a zkratkou se dostali přímo do trůnního sálu. Promluvili jsme s Randverem a pak sídlo trpaslíků opustili. Ještě před cestou do vesnice Stillwater jsem se zašli podívat do sídla Stonecutter klanu.

Stonecutter Clan
Záhy jsme zjistili, že sídlo je zamořeno nemrtvými. Prosekali jsme se až do místnosti s Black Defilerem a jeho otroky a po tuhém boji jsme objevili o kus dále zamčené dveře. Paklíči jsem je otevřel a promluvil s několika trpaslíky, zejména s technikem Erlandem (bratr Thrayena z Wheel klanu). Řekl nám, kde se tu vzali nemrtví, dal nám klíč a také vzkaz pro bratra (později, když jsme měli cestu kolem Wheel klanu, jsem ho Thrayenovi samozřejmě vyřídil). Vydali jsme se o kus zpět a odemkli dveře popisované Erlandem. V místnosti jsme našli mithrilovou rudu, odemkli další dveře a pokračovali dlouhou chodbou až k polorozpadlému průchodu. Skrz něj jsme se dostali do staré laboratoře a zlikvidovali hordu nemrtvých v čele se strašlivým Bludgeonerem. Na stole jsme poté objevili schéma na Necromizer, deník zakladatele černé nekromancie a magický prsten a medailón (jak jsme však později zjistili, oba předměty byly vhodné jen pro čaroděje, jelikož kromě zlepšení magických atributů velmi oslabovaly fyzické schopnosti). Vrátil jsem se na pár slov za Erlandem a poté jsme sídlo opustili.

Vesnice Stillwater
Jako první jsme navštívili hostinec Bleeding Rose, kde nám hostinský předal knihu se vzkazem od Joachima. Promluvili jsem i s ostatními návštěvníky a pak jsme si prohlédli zbytek vesnice. Ve vesnici je obchod General Goods, hospoda Thirsty Soul a chatrč slepého poustevníka Adkina, který je mistrem v uhýbání. V zahradě u velkého domu jsme promluvili s kněžkou Brigitte a přijali práci – najít ukradenou modlu. Gilder Nightwalk pro nás měl také zajímavý džob – dal nám přečíst starý deník a pak nám do mapy zakreslil lokaci The Ruby Glade, odkud jsme měli přinést obrovský rubín. Později se nám to podařilo (The Ruby Glade: pokud bych se uměl plížit, vplížil bych se k oltáři a pravděpodobně bych rubín sebral, aniž by došlo k boji. Zvolili jsme však cestu bojem – po vstupu do kamenného kruhu se na nás vrhli démoni, ale porazili jsme je. Z oltáře jsme sebrali Great Ruby of K´Alru, mrtvolu poblíž jsme obrali o magické rukavice, magické brnění a výborný meč Barbarian´s Heavy Blade) a Gilder nám za rubín zaplatil pěknou sumičku. Navštívili jsme také kováře Leekse v obchodě the Falling Hammer. Měl pro nás úkol – podívat se, jak se daří čaroději Cyrusovi v domku SZ od města. Hned jsme se do čarodějova domu vypravili, ale našli jsme jen vybrakovanou místnost, krvavé skvrny a velké stopy vedoucí na S. Vydali jsme se po nich, dovedly nás až k jeskyni. Vstoupili jsme dovnitř a nalezli čaroděje zavřeného v malé cele. Otevřel jsem zámek a čaroděje jsme vysvobodili, na odchodu z jeskyně jsme museli zabít jeho věznitele – hladového ogreho. Vše jsme šli oznámit kovářovi, který nám za odměnu věnoval kvalitní meč. Zašel jsem do domku V od vesnice a pohovořil s Marlym. Přiznal se, že ukradl sošku z chrámu, ale nechtěl ji vrátit. Pohádali jsme se s ním a museli ho zabít, z jeho mrtvoly sebrali klíč, otevřeli komoru a z bedny sebrali sochu. Odnesli jsme ji kněžce Brigitte a odměnou nám bylo její požehnání. Nakonec jsme navštívili dům elfa Myrtha – rozhovor s ním nebyl jednoduchý, ale když jsme přistoupili na jeho hru se slovy, slíbil, že nám prozradí pozici elfí vesnice, pokud přineseme kůži stillwaterského obra. Vypravili jsme se na SV od vesnice a navštívili badatele Xaviera. Řekl nám ledacos o obrovi a dal nám past a také mazadlo, kterým jsem se měl při chytání obra (který by měl být v podobě králíčka) namazat. Vydali jsme se do jeskyně nedaleko jeho domu, sundal jsem si brnění, namazal se mastí a chytil do pasti králíčka. Vrátili jsme se ke Xavierovi a ten nás poslal do Tarantu, abychom vše ověřili v zoologickém ústavu. Vydali jsme se tedy do Tarantu a navštívili doktora Fenwicka. Ten králíčka označil za podvrh, řekl, že Xavier je blázen a poslal nás do Parnellova muzea. Zašli jsme tam, promluvili s H.T.Parnellem a za 2000 si od něj koupili kožešinu (která je podle všeho také falešná). Vrátili jsme se do vesnice Stillwater a ukázali kožešinu Myrthovi, po pravdě jsem při tom přiznal, jak jsme k ní přišli. Myrth byl spokojen a zakreslil nám do mapy průsmyk Hardin´s Pass i vesnici Quintarra. Když jsem si Myrtha pozorně prohlédl, zjistil jsem, že má amulet, který odpovídal popisu od Gaylii. V noci jsem mu tedy amulet ukradl a později ho donesl bylinářce do Shrouded Hills. Odměnila nás tisícem mincí a byla ochotna prozradit nám, kde je elfí vesnice Quintarra – to jsme již ale nepotřebovali.

Hardin´s Pass
Když jsme se ocitli v průsmyku, vydali jsme se J směrem. Razili jsme si cestu sněhem a snažili se vyhýbat nebezpečnému náledí, museli jsme ale také bojovat s ledními medvědy a vlky i několika Yeti, Shiver Beast a Frigidony. Když jsme konečně prošli průsmykem, byli jsme na druhé straně hor a cesta do Quintarry byla volná.

Elfí vesnice Quintarra a okolí
Promluvili jsme se strážcem u brány a byli jsme vpuštěni. Promluvili jsme s elfkou Swift a souhlasili, že se může přidat dočasně do naší družiny, abychom ji bezpečně dovedli do Tarantu. Potkali jsme také léčitelku a obchodnici Fawn, dále jsme promluvili s Whysper a dostali práci – přinést esenci Vol´ars Wispa. V jednom domku jsme pohovořili s Ellumynem, výměnou za kus mithrilu nám věnoval výborný magický luk. Lovec Winde (mj. expert uhýbání) nám dal za úkol nalézt lovce, kteří lovili poblíž vesnice Bedokaanů (do mapy nám Bedokaan Village zakreslil). V jednom domku jsme pohovořili s trpasličím čarodějnickým učněm Jormundem. Vydali jsme se také do domku jeho mistra, ale našli jsme Wrathovu mrtvolu a sklenici od jedu. Tu jsme sebrali a spěchali za Jormundem. U jeho domu již byla stráž a Jormund byl obviněn z vraždy, ale mohli jsme s ním promluvit. Poslal nás za Sharpem, takže jsme se hned vypravili do východní části a v jednom domku pohovořili se Sharpeho ženou. Ukázali jsme jí sklenici a prohledali jsme vázu. Žena na nás zaútočila, takže jsme ji museli zabít. Ukázalo se, že měla důvod – ve váze jsme objevili láhev od jedu. Vrátili jsme se ke strážnému u Jormunodva domku, ukázali mu láhev a vše se vysvětlilo. Jormund byl volný a dokonce souhlasil, že se přidá k naší družině. Nakonec jsme se vydali do SV části a promluvili s Raven - dcerou stříbrné lady. Před audiencí však bylo nutno splnit úkol – prověřit a nenásilně vyhnat lidi tábořící ve Falcon´s Ache (toto místo nám Raven zakreslila do mapy). Vydali jsme se tam tedy a promluvili s Williamem Benchem. Marně. Nechal jsem tedy své přátele čekat opodál a pokusil se Williama okrást, abych zjistil něco víc o jeho totožnosti. Nepovedlo se mi to však a Bench na mne i s kumpány zaútočil. Nevracel jsem rány a jen prchal, duchové svatého místa se o rušitele sami postarali. Nedaleko od tábora jsme objevili oltář Ter´el, na kterém jsem obětoval sošku Li´tani (zakoupenou od elfího obchodníka v Ashbury), za což jsem byl odměněn zbystřením smyslů.

Požehnáním na elfím oltáři končí dnešní díl. V příští části se společně s Ji´Rou konečně setkáme se stříbrnou lady a odhalíme mnohá tajemství, nad nimiž se vám bude tajit dech. Do té doby nashledanou.

(Tento díl sponzorovala společnost Wallow´s Quality Armour, jejíž pobočky můžete nalézt v Tarantu a Dernholmu, do budoucna se počítá s rozšířením prodeje i do Ashbury)

Autor:


Témata: knihovny, Medvědi, Socha, Zoo


Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Další z rubriky

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.