Arcturus - strategie AoE ve stylu Unrealu

  • 1
Dovedete si představit hru, která by svým zpracováním a systémem připomínala křížence mezi realtimovou strategií Age of Empires a klasickou akční hrou? Pravděpodobně jen těžko. A vida, na takovéto hře se opravdu pracuje a dosavadní výsledky jsou více než slibné. Jak ale Arcturus nakonec dopadne?

Arcturus Na celém světě není moc hráčů, kteří by se při vyslovení jména BlueInca ťukli do čela a řekli: „Jasně, to jsou ti maníci, co dělali...“ Důvod je zřejmý. Společnost BlueInca vznikla teprve v roce 2000 a ačkoliv se její pracovníci podíleli na vývoji projektů jako Evolva nebo Deathtrap Dungeon, ona sama na kontě nemá ještě žádnou hru. Pokud ale všechno půjde dobře, díky svému připravovanému titulu s pracovním názvem Arcturus vejde její jméno do povědomí nás všech. Arcturus totiž není žádným tuctovým projektem, ale originálním mixem, jaký tu snad ještě nebyl. Konkrétně by se mělo jednat o spojení realtimové strategie ve stylu Age of Empires s ryze akční hrou s first-person perspektivou. Že si nic takového nedovedete představit? Je to těžké, ale ne nemožné, jak nám ostatně nedávno dokázala hra Parkan: Iron Strategy.

Myšlenka na vytvoření hry Arcturus kupodivu nevzešla z nějakého konkurenčního titulu, ale spíše z filmových snímků jako Star Wars a další - velkolepých podívaných ve sci-fi kabátu. Pracovníci společnosti BlueInca došli k názoru, že takovýchto počítačových her je na trhu málo a že tedy tuto mezeru zaplní. Z toho vyplývá i nezbytnost propojení realtimové strategie a akce - jen tak je možné docílit atmosféry filmu, kde se střídají akce tělo na tělo s Arcturus komplexním pohledem na celý válečný konflikt. Abychom ale pochopili možnost spojení dvou naprosto rozdílných herních systémů, musíme si nejprve říci něco o příběhu.

Příběh nás zavede do vzdáleného vesmíru, na planetu obíhající hvězdu Arcturus. Tam proti sobě bojují dvě inteligentní rasy, z nichž každá chce planetu jen a jen pro sebe. A vy v této válce hrajete nejen klíčovou úlohu, vy zde dokonce máte dvojroli. Budete totiž jak vrchním velitelem vojsk zvolené strany, tak i jejím nejlepším bojovníkem. Jako nejvyšší vůdce budete rozhodovat o takových věcech, jako je např. těžba surovin, výroba nových jednotek či výzkum, určování, zda má být posílena obrana na úkor útoku, a podobně. Vzhledem k faktu, že Arcturus nezapře v tomto ohledu silnou inspiraci Age of Empires, nebude chybět ani rozhodování, zda je pro vás v daný okamžik nejvyšší prioritou postup na další technologickou úroveň, nebo jestli se budete raději věnovat úpornému zbrojení.

Část hry, v níž budete vystupovat jako bojovník, bude pochopitelně mnohem akčnější. Zde totiž budete přímo řídit jednu z bojových jednotek vaší armády a budete likvidovat zástupy protivníků, takže uvidíte válku pěkně z první řady. Vámi ovládané jednotky se budou Arcturus pochopitelně lišit nejen podle toho, na jakém technologickém stupni právě jste, ale také dle aktuální potřeby (jiné vozidlo bude vhodné při obraně vlastního města a jiné při útoku na nepřátelskou baštu). Na výběr budete mít i spoustu různých zbraní, takže se můžete těšit na vše, na co jste z akčních her tohoto typu zvyklí.

Pokud jsme si na začátku řekli, že se jedná o konflikt dvou inteligentních ras, asi vás nikterak nepřekvapí, že ve hře narazíte na dvě různé singleplayerové kampaně. Obě by přitom měly být nelineární a měly by v každém okamžiku odrážet váš dosavadní postup hrou. To pochopitelně znamená, že Arcturus by vás měl bavit i poté, co jste jej již jednou dohráli. Tento titul je zajímavý ale též po technologické stránce. Společnost BlueInca vyvinula pro Arcturus svůj vlastní engine, který umožňuje zobrazovat jak rozlehlé venkovní lokace, tak i temné vnitřní prostory, a to bez jakýchkoliv nahrávacích pauz mezi přechody. Postupem času bude samozřejmě ještě vylepšován, ale již nyní vypadá grafika hry vcelku slibně. Času na vybrušování detailů je ale ještě více než dost, protože vydání je zatím naplánováno na konec roku 2002.