Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádají od lidí milion korun na vývoj, hra možná vůbec neexistuje

aktualizováno 
Události spojené s projektem Areal by vydaly na knihu. Jeho tvůrci žádají zhruba o milion korun prostřednictvím komunitního financování, dění okolo titulu je však podezřelé.

Jedna z propagačních ilustrací k projektu Areal.

Areal má být duchovním nástupcem hry S.T.A.L.K.E.R. a vývojáři na serveru Kickstarter slibují velkolepý projekt: "Zahrnuje masivní a neskutečně detailní otevřený svět, který je extrémně pestrý a barevný. I přestože jde o post-apokalyptické prostředí."

K příběhu pak tvůrci dodávají: "Příběhovou linku Areal změní vše. Od toho, s kým mluvíte, až po to, koho zabijete."

Na stránce se lze také dočíst, že tým tvoří někteří z klíčových tvůrců značky S.T.A.L.K.E.R. Tedy původní zaměstnanci firmy GSC Game World. Ti prý do vývoje investovali svůj čas a úspory, a hra je tak ve fázi pre-alfa. Pro vznik projektu je proto potřeba 50 tisíc dolarů, tedy okolo jednoho milionu korun. To je však na vývoj tak rozsáhlé hry úsměvně malá částka. Ba dokonce absurdní.

Tím však nesrovnalosti s projektem pouze začínají. Propagační video ani Kickstarter stránka totiž nezahrnují jedinou ukázku ze hry či alespoň 3D modely.

Záběry ve videu totiž pocházejí z ukázek S.T.A.L.K.E.R. a prostředí v editoru je pro změnu sestaveno z modelů, které jsou součástí komerčně dostupného Post-Apo Packu pro engine Unity (informace o balíku). Na nic z toho ale video ani propagační materiály neupozorňují.

Fotografii jednoho z vývojářů lze objevit ve fotobance, kde ji můžete zakoupit...

Fotografii jednoho z vývojářů lze objevit ve fotobance, kde ji můžete zakoupit pro komerční účely.

Na Kickstarteru je možné objevit vývojářský tým a jeho členové se na tvorbě S.T.A.L.K.E.R.u skutečně podíleli. Tvrzení, že jsou to "klíčový tvůrci", však rozlítilo řadu bývalých kolegů. Vyjádřil se k tomu například Oleg Yavorsky ze společnosti Vostok Games, která vytváří hru Survarium a herní komunita ji vnímá jako jednoho z nástupců původní hry.

Yavorsky upozorňuje, že během dvanácti let na titulech od GSC pracovaly stovky lidí. I vývojáři s minimálním podílem na hře se tak mohou označovat za klíčové členy týmu. Studio GSC jeho šéf v roce 2011 rozpustil, a oficiální vyjádření k situaci tak chybí.

Snímek jednoho z vývojářů je navíc možné objevit ve fotobance, ze které si lze snímky kupovat pro komerční použití. Situaci však komplikuje zveřejněné video, na kterém někteří z vývojářů sedí u stolu a jistá slečna hovoří o tom, že tento tým Areal skutečně vytváří. Existují tedy lidé, kteří se nebojí s tímto projektem spojit svou tvář.

Fotogalerie

Jenže výčet negativních informací pokračuje. V diskusi na Kickstarteru lze například objevit srovnávací obrázek, který porovnává jeden z údajných záběrů ze hry s obrázkem z internetu. A výsledek působí jen jako mírná retuš upravená pro potřeby Areal.

"Záběr ze hry" bylo možné objevit na facebookové stránce nazvané stejně jako studio, které Areal údajně vyvíjí. Tedy na profilu West-Games. Ten však tvůrci Kickstarter projektu označili za podvrh, jenž se titul snaží pouze zdiskreditovat. Facebookovou stránku ale kdosi vytvořil již loni v září, a to na Ukrajině, kde sídlí i vývojáři z West-Games.

V diskusích se také objevují tvrzení, že žádná z koncepčních ilustrací není původní. Tuto domněnku se však Bonuswebu nepodařilo ověřit.

Otazník se ještě vznáší nad jménem Leonid Kovtun, ke kterému peníze z projektu mají putovat. Kovtun totiž podle dostupných informací sídlí v Las Vegas, kde se podle Kickstarteru nachází i studio West-Games. Vývojáři přitom využívají telefonní číslo s ukrajinskou předvolbou.

Jistý Leonid Kovtun navíc figuruje v několika menších žalobách, kterými se zabýval oblastní soud pro Las Vegas. Shoda jmen však může být čistě náhodná. Zdali se jedná o téhož Leonida Kovtuna, z veřejně dostupných soudních záznamů vyčíst nelze.

Autor:




Nejčtenější

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Další z rubriky

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

Japonský pár měl svatbu v arkádové herně
Pár měl svatbu v arkádové herně, místo svatebního tance hráli Tekkena

Neobvyklé místo pro svatební obřad si vybral mladý japonský pár. Místo tradičního kostela zvolili oblíbenou automatovou hernu a svůj svazek stvrdili společným...  celý článek

Mafia
Mafia slaví 15 let, vývojář zavzpomínal na nelehký vývoj

Jak vznikala ta dodnes nejlepší herní gangsterka vzpomíná jeden z jejích vývojářů Roman Hladík.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.