Arena Wars: Reloaded
Vůči německým hrám často panují nespravedlivé předsudky, které ústí v paradoxní situace, kdy se titul uvnitř Spolové republiky Německo prodává po statisících, což je v rámci jedné země enormně dobrý výsledek (ostatně Němci mají nevětší PC herní trh v Evropě), ovšem jakmile je expedován za hranice, propadá jak v recenzích, tak, a to je horší, i u hráčů. Je to poměrně pochopitelné u komplexní strategií typu Anno, které jsou šity výrazně na míru vkusu německého hráče a ostatním národům tak připadají zdlouhavé či komplexní. Jsou však i případy, kdy je hra evidentně vhodná pro světový trh, jelikož odpovídá soudobým trendům – a přesto je to s prodejem na štíru. Přesně to se přihodilo Arena Wars z roku 2004, kterou si takřka všichni, kdo ji vyzkoušeli, pochvalovali, problém však byl v tom, že ji vyzkoušelo pohříchu málo lidí. U nás se hra pohybovala ve stokorunovém segmentu, aby nakonec zůstala v regálech na ocet i za mrzkých 99 Kč. Naštěstí to tradičně zachránili Němci, kteří si ji vcelku oblíbili a autoři z Exdream tak vydělali na vyšňořený druhý pokus, jenž je částečně remakem, částečně klasickým pokračováním.
Pokud se domníváte, že první strategií s opravdovými prvky střílečky bude World in Conflict, nemáte pravdu.
Pokud se domníváte, že první strategií s opravdovými prvky střílečky bude World in Conflict, nemáte pravdu. Cena za inovaci putuje právě prvním Arena Wars a Reloaded se pochopitelně drží kopyta, obzvlášť když fungovalo tak dobře a v Německu je hra v multiplayeru dodnes velmi oblíbená. Dokonce se pořádají turnaje o věcné ceny a hraje se oficiální liga. Doufejme, že s Reloaded se tento trend posune i více do světa. Dá se totiž říci, že toto znovuvydání vylepšuje původní koncept jen kosmeticky, zato však ve všech směrech a je tak ještě o něco komfortnější než předchůdce, byť už ten se ovládal naprosto bezproblémově. Pořád nevíte, co vlastně si představit? Inu, v zásadě se jedná o hektickou (myšleno v pozitivním slova smyslu) realtimovku pro stresu odolné nátury. Stále se tu něco děje, když na chvíli nastane klid zbraní, začnou pro změnu padat meteority, je čas na teleportování tanků či kradení vlajek. Jo a zapomněli jsme vám říci, že čím více takových činností stíháte naráz, tím samozřejmě lépe.Ne, nebojte, není to tak hrozné, ale na vyšší tempo než u většiny soudobých RTS se rozhodně připravte. Je-li na vás už Command and Conquer: Tiberium Wars příliš svižný, přesuňte své ruce z tohoto projektu raději někam do tahového segmentu. Že se tu jde rovnou na věc, dokládá i absolutní absence výstavby základny a jakéhokoliv shromaždování surovin. Do začátku dostanete pouhopouhých tisíc kreditů, které je zapotřebí navýsost uvážlivě utratit za šest různých typů jednotek. Přestože je druhů takto malé množství, budete se divit, kolik strategií se s nimi dá vymyslet. A o to právě jde. Mini-armádičku musíte složit zcela přesně, jinak proti zkušenějších hráčům nemáte šanci. Tisícovka na první pohled nic není, ale vezměte v potaz, že jakmile vám nepřítel vaše jednotky rozstřílí, nateče jejich pořizovací cena zpět na konto – a vy můžete vyrukovat s pozměněnou taktikou.
K dispozici jsou především multiplayerové módy připomínající svým zaměřením, ale částečně i hratelností akce jako Unreal Tournament. Jedná se především o nejhranější Capture the Flag, kdy se bojuje o vlajky. Ovšem ani Bombing Run, kdy se snažíte natahat výbušniny k nepříteli, není bez zajímavosti. Trojici pak uzavírá Double Domination, spočívající v obsazování a držení kontrolních bodů rozmístěných po mapě.
Jelikož se tu hraje s řádově menším počtem jednotek než v klasických RTS, jsou naprosto nekompromisně vybalancované. Prakticky za celou dobu týdenního testování jsme nenarazili na výpadek v promyšleném systému kámen-nůžky-papír. Ono, je to také s tak skrovnými počty pro autory jednodušší vyvážit, ale to lze připsat jen jejich chytrému rozhodnutí nepouštět se v malém týmu do zbytečně megalomanských projektů. Arena Wars: Reloaded nabízí v tomto směru maximální minimu a daří se jí dosahovat takové zábavnosti a znovuhratelnosti jako větším titulům.
K dispozici jsou především multiplayerové módy připomínající svým zaměřením, ale částečně i hratelností akce jako Unreal Tournament.
Rychlé buginy jsou jako stvořené pro kradení vlajek a svižnému úniku. Jak už to tak bývá, trpí však nuznou palebnou silou a ještě horším pancéřováním. Čtyřnohý Spider je se svými účinnými raketami jedinečnou zbraní proti takzvanému Walkerovi. Pavouk zase nemá žádnou šanci ve chvíli, kdy se mu do cesty postaví Berserk. Posledně jmenovaný si ale musí dát velký pozor na Destroyer tanky. S nimi zase zatočí Walker. Artilerie je potom perfektní na dlouhé vzdálenosti. Před ostřelováním se nicméně musí trochu zdlouhavě rozkládat – tehdy je ideální kořistí pro rychlé buginy. Kruh se uzavírá. Aby se někdo náhodou necítil ošizen, může si pořídit nějaké ty upgrady. Například schopnost teleportace pro Destroyery, jetpack pro Walkery či léčení okolních jednotek v rámci rozložené artilerie.Tyto upgrady jsou na výběr ve speciální budově. Výše jsme psali, že se tu vůbec nestaví, tak jakápak budova. Vše řečené platí, v základním, již na začátku hry vystavěném táboře je však k dispozici základní infrastruktura, k níž patří „warpgates“, které slouží k rychlému přemisťování jednotek po mapě prostřednictvím daných dopravních uzlů. Rovněž lze zabrat na mapě rozmístěné raketové věže, případně budovu zvyšující základní kapitál. Takže nakonec toho není zase tak málo, přesto se ovládací mechanismy naučíte během několika prvních minut. V tom je ostatně krása této hry. Přes naprostou přístupnost nabízí spoustu hodin adrenalinové zábavy. Partie trvají sotva čtvrthodinku, často jsou ještě mnohem kratší, takže ani není nutné si vyhrazovat na hru speciální čas. Máte chvilku pauzu? Tak na co čekáte?
|
Rychlé buginy jsou jako stvořené pro kradení vlajek a svižnému úniku. Jak už to tak bývá, trpí však nuznou palebnou silou a ještě horším pancéřováním.
Arena Wars: Reloaded je opět prodávána za budgetovou cenu, a pokud jste minuli předchůdce, máte nejvyšší čas svou chybu napravit. Samozřejmě za předpokladu, že máte rádi hektické, nikoliv však netaktické strategie. Tento titul vám nalije plnou číši. Tiberium Wars, Warcraft 3 či Rise of Legends – to jsou všechno jistě mnohem větší hry, ovšem jen obsahově. V Arena Wars také přijdete na to, že prakticky žádná strategie není ultimativní, na všechny se dá najít odpověď a především vynalézat postupy úplně nové.Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 20 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
Prodej vinného sklepa s ubytováním, Moravský Žižkov
U Sklepů, Moravský Žižkov, okres Břeclav
2 990 000 Kč