Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf hitové hry: přestaňte předběžný přístup používat jako zdroj financí

aktualizováno 
Ředitel vývoje dinosauřího titulu Ark: Survival Evolved sdílí své názory a zkušenosti s předběžným přístupem. Jeho projekt právě v tomto režimu prodal již přes 2,5 milionu kusů. Přesto však upozorňuje, že by tvůrci her neměli na předběžný přístup (Early Access) spoléhat jako na zdroj rozpočtu.

Early Access je podle jeho názoru vhodný pro téměř hotové počiny, které potřebují především zpětnou vazbu hráčů.

„Pro vývojáře to je způsob, jak vydat vcelku dovařenou hru, kterou je ještě třeba ladit. Mohou ji vylepšovat a ujistit se, že lidé titul po vydání budou zbožňovat a mohou na něj získat spoustu reakcí,“ tvrdí v rozhovoru pro server GamesIndustry šéf projektu Jesse Rapczak.

„Nečekáte do vydání na odhalení problémů, které váš návrh, vyvážení hry nebo další prvky mohou mít. Po zveřejnění plné verze tak budeme v pozici, kdy hra bude opravdu poctivě otestovaná.“

Rapczak věří, že používat předběžný přístup jako zdroj rozpočtu může tento obchodní model pohřbít. Hrozí totiž, že nedokončené projekty zlikvidují důvěru hráčů. „Může to být způsob, jak vydělávat peníze během práce na titulu. Ale nikomu bych takový přístup nedoporučoval,“ dodává vývojář.

„Uvažovat o Early Access jako o zdroji financování je riskantní. Hrozí, že výsledná hra nikdy nevyjde. A pokud tak bude přemýšlet řada vývojářů, kteří hry nedokončí, (předběžný přístup) jako obchodní model skončí.“

ARK: Survival Evolved
ARK: Survival Evolved
ARK: Survival Evolved
ARK: Survival Evolved
Autor:



Nejčtenější

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?

Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...



Nejočekávanější akční hry roku 2018

Far Cry 5

Největší žně letos budou mít, alespoň co se her týče, fandové akcí. Pojďme se podívat na první várku těch...

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Jaký je váš největší herní rest?

The Last of Us Remastered

Jaký je váš největší herní rest, ať už z minulosti, nebo současnosti? Napište nám do diskuze pod článkem.

Další z rubriky

Další skandál pro studio Quantic Dream. Prý zavírá oči před sexismem

Detroit: Become Human

Zaměstnanci francouzského studia Quantic Dream, které pracuje na netrpělivě očekávané hře Detroit, si interní poštou...

Fanoušci předělávají Fallout 3 do enginu čtvrtého dílu

Mod Capital Wasteland pro Fallout 4

Už teď vypadá neoficiální remake zábavněji než oficiální Fallout 4.

Zase se budeme bát. Chystá se nová hra podle Vetřelců

Z  filmu Vetřelci

Další titul na motivy filmových Vetřelců bude nejspíše střílečka s důrazem na multiplayer.

Najdete na iDNES.cz