Early Access je podle jeho názoru vhodný pro téměř hotové počiny, které potřebují především zpětnou vazbu hráčů.
„Pro vývojáře to je způsob, jak vydat vcelku dovařenou hru, kterou je ještě třeba ladit. Mohou ji vylepšovat a ujistit se, že lidé titul po vydání budou zbožňovat a mohou na něj získat spoustu reakcí,“ tvrdí v rozhovoru pro server GamesIndustry šéf projektu Jesse Rapczak.
„Nečekáte do vydání na odhalení problémů, které váš návrh, vyvážení hry nebo další prvky mohou mít. Po zveřejnění plné verze tak budeme v pozici, kdy hra bude opravdu poctivě otestovaná.“
Rapczak věří, že používat předběžný přístup jako zdroj rozpočtu může tento obchodní model pohřbít. Hrozí totiž, že nedokončené projekty zlikvidují důvěru hráčů. „Může to být způsob, jak vydělávat peníze během práce na titulu. Ale nikomu bych takový přístup nedoporučoval,“ dodává vývojář.
„Uvažovat o Early Access jako o zdroji financování je riskantní. Hrozí, že výsledná hra nikdy nevyjde. A pokud tak bude přemýšlet řada vývojářů, kteří hry nedokončí, (předběžný přístup) jako obchodní model skončí.“