Českému studiu Bohemia Interactive se podařilo najít díru na trhu a mezi všemi těmi válečnými střílečkami, které každou chvíli vycházejí, se dokázalo prosadit sázkou na maximální realismus. Kvůli právním tahanicím (viz náš článek) sice přišli o práva na značku Operation Flashpoint, bez větších problémů si však dokázali vytvořit novou. Arma je sice pro většinu „běžných“ hráčů snad až příliš náročná, nadšencům do vojenství a military tématiky ovšem dokáže zprostředkovat tisíce hodin zábavy.
Poslední díl vyšel v roce 2013 a i když se o něj vývojáři i komunita vzorně starají a pravidelně do něj vydávají nový obsah, technologický pokrok nelze zastavit a tak se čím dál tím častěji začalo ozývat volání po novém dílu. Po letech čekání nyní zástupci Bohemia Interactive potvrdili, že svým fanouškům naslouchají a oficiálně oznámili, že přípravy čtyřky už oficiálně vstoupily do produkce.
Celý projekt je sice teprve v počáteční fázi vývoje, ale už teď je k dispozici ukázka v podobě samostatného multiplayerového titulu Reforger. Autoři se ovšem netají tím, že jde o ochutnávku jen pro ty největší fandy, kteří svoji zpětnou vazbou budou moci ovlivnit finální podobu chystané hry. Reforger je a zřejmě ještě dlouho bude ve verzi předběžného přístupu a tak jsou z hráčů v tuto chvíli platící betatesteři. Tomu odpovídá i aktuální hodnocení 58 % na Steamu, když je hře vytýkáno především málo obsahu a zabugovanost.
Hra přitom nabízí k dispozici mapu o velikosti 51 kilometrů čtverečních, dobře známou právě z prvního Operation Flashpoint. Díky novému, vlastními silami vyvíjenému, enginu Enfusion je ovšem prakticky k nepoznání. Kromě klasického týmového „versus“ multiplayeru jsou k dispozici i nástroje pro tvorbu vlastních scénářů, což má být do budoucna jedním z hlavních taháků hry. Zajímavé rovněž je, že vůbec poprvé v historii série Arma nevychází jen na PC, ale mohou si ji zahrát i majitelé xboxů.
Jestli se vám investice za bezmála 750 Kč do pouhého prototypu vyplatí, si musíte rozhodnout sami, můžete se však vsadit, že výsledná hra už se bude jen zlepšovat. Společnost Bohemia Interactive za více než 20 let své existence prokázala, že umí komunitě naslouchat, navíc vytváří něco tak specifického, že se nějaké ty chyby vyplatí skousnout.