|
Pokud se totiž prostředí tvoří s takovým přehledem, jak to dosud ukazují autoři z Black Hole, můžeme jedině smeknout. A nic na tom nemění opětovná špatná situace země Noran, na niž se vrhají hordy nájezdníků z tupých řad goblinů a orků.
Hra se již nyní může směle zařadit po bok svého slavnějšího bratříčka, a to především provedením fantasy světa, který se nám z obrazových materiálů jeví opravdu kouzelně a přestože bychom v této souvislosti mohli mluvit o kýči, uděláme tentokrát výjimku. Pokud se totiž prostředí tvoří s takovým přehledem, jak to dosud ukazují autoři z Black Hole, můžeme jedině smeknout. A nic na tom nemění opětovná špatná situace země Noran, na niž se vrhají hordy nájezdníků z tupých řad goblinů a orků. To by pro zaměstnání vládnoucího koncilu mágů mohlo stačit, ale jak se jeho zástupci vzápětí přesvědčí – nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůře. Malebnými krajinami se prohánějí podivné a tajemné postavy, které znenadání útočí a vůbec to není kvůli materiálním hodnotám, a přestože se tato zápletka jeví zpočátku jako podružná, časem vás budou strašit noční můry právě s ní v hlavní roli. O dvě věci opřeli tvůrci zdánlivě chatrnou kostru příběhu. Za prvé musíme jmenovat netradiční a velice obsáhlou encyklopedii všeho, na co v poutavém fantasy světě narazíte. Detaily k monstrům, kouzelným předmětům či NPC postavám by měly přispět k lepší zařaditelnosti a pochopitelnosti jejich funkcí, v mnoha případech i podrobné historie. Obzvláště se těšíme na popisy jednotlivých druhů draků. Pokud bychom encyklopedii vytiskli, dostali bychom údajně nějakých sto velice slušně zaplněných stran. Vezmeme-li v potaz, že se s podobnými „podružnostmi“ jiní vývojáři vůbec nezabývají, můžeme nad Armies of Exigo uznale pokývat hlavou. Ovšem ještě je tu druhá, ději nápomocná, serepetička, jíž není nic jiného než deset minut renderovaných videosekvencí ve stylu Blizzardu. Pravda, z toho si na zadek možná nesedneme, ale vezměte na vědomí, že v dnešní době si mnohé firmy snaží ulehčit práci vytvářením obyčejných in-game animací, které jsou sice mnohdy kvalitně provedené, avšak čistě renderované sekvence působí vskutku velkolepým dojmem. A pokud by snad milovníkům animací v enginu hry bylo trochu líto, že se jich na první pohled nedočkají, nemusí truchlit, protože i na ty se můžeme těšit. Vždyť i vzor hry Warcraft 3 ukázal, jaké divadlo se s tímto „malým kašpárkem“ dá zahrát. A to nejlepší na konec odstavce – Black Hole jsou jakousi dceřinou firmou amerického filmového studia Cinergi, které své nezměrné kvality prokázalo mimo jiné ve snímku Final Fantasy. Vybraní novináři pak měli možnost zhlédnout intro celého příběhu a před tím, než spadli ze židle, stihli napsat něco v tom smyslu, že se Blizzard tentokrát nechytá. Ano, těžko tomu uvěřit a i my s tím máme problémy, každopádně o žádné fiasko v tomto směru jistě nepůjde.
V Black Hole se rozhodli pro tvorbu tří zcela odlišných ras. Konkrétně se jedná o profláklé lidi, strašlivé bestie a tajemné padlé. Přestože všechny strany konfliktu získávají čtyři stejné suroviny, zlato, dřevo, manu a výživu(jako obvykle se stará o populační limit), tak se za každou z nich bude hrát zcela odlišným stylem. Například člobrdové budou muset pro rozšíření vlastní populace stavět obyčejné budovy, které jim příliš nepomohou, bestie podobně jako například ve Starcraftu, pěstují organické stvůry, které mohou navíc vypomoci při boji, navíc jsou plně pohyblivé. Na sci-fi legendu dává vzpomenout i jistá hmota, již stejně jako tehdy zergové budou nyní potřebovat padlí, aby mohli rozšiřovat základnu. Tvůrci se inspiracemi v dílech Blizzardu vůbec netají. Je jen otázkou, zda se jim to celé podaří smíchat do chutného mixu, jelikož na prosté kopírování již mnoho nadějných projektů dojelo. Snad to nebude případ Armies of Exigo, protože skvěle nadesignovaných 36 misí by bylo rozhodně škoda. Ty se rovnoměrně rozdělí do tří kampaní, jež si projdete za koho jiného, než za výše zmíněné rasy. Hrát se budou postupně, tudíž si zpočátku nebudeme moci zvolit preferovanou stranu, ovšem na druhou stranu dává tento tah prostor pro navazující a zajímavý, mnoha zvraty disponující příběh.
V Black Hole se rozhodli pro tvorbu tří zcela odlišných ras. Konkrétně se jedná o profláklé lidi, strašlivé bestie a tajemné padlé. Přestože všechny strany konfliktu získávají čtyři stejné suroviny, zlato, dřevo, manu a výživu(jako obvykle se stará o populační limit), tak se za každou z nich bude hrát zcela odlišným stylem.
|
Ačkoliv by se hra dala nazvat pouhým kopírákem slavných RTS a my jsme tomu výše zmíněnými informacemi jedině nasvědčovali, není tomu tak docela. I když se totiž dočkáme veskrze klasických prvků jako je budování základny, různých vylepšení a lítých bitev, můžeme se těšit na zcela netradiční element, který známe například z Heroes of Might and Magic. Jedná se totiž o podzemní svět, jenž bude přístupný takřka v každé misi a my se jen divíme, že to ještě nikoho z žánru RTS nenapadlo, protože podle všeho půjde o vynikající součást. Do dungeonů se dostaneme jak normálními vchody, jež využijeme především v RPG úkolech, tak i uměle vytvořenými výtahy, které nás do podzemních katakomb dostanou. Vedle větší uvěřitelnosti světa přispěje tento prvek i k strategičtější hloubce. Navíc mezi oběma sférami půjde lehce přepínat pomocí tabulátoru a mnohdy se dostaneme do situace, v níž se naše vojska budou nacházet v bitvách na povrchu i pod svrchní slupkou. Pokud se bojíte, že to bude trochu nepřehledné, ujišťují vás autoři, že pro co největší komfort a jednoduchou ovladatelnost udělají vše, co bude v jejich silách. Navíc mají s podzemím obrovské plány i po stránce designu misí a úkolů. Nepůjde tak jen o pouhé zpestření, ale do jisté míry o povinnost. V jedné úrovni se dostanete do města ne nepodobnému sídlům známým z Pána Prstenů, které je třeba ubránit před dotěrnými nájezdníky. Několik prvních vln ještě není žádný problém, ale časem začne nutně přituhovat. Tu si všimnete mostů, jež tvoří přístupovou cestu k vašemu hradu. Pokud vás to nenapadne, hra poradí, že by bylo záhodno je speciálními přístroji zlikvidovat, aby se tak zmenšil nezvladatelný nápor. Nepřátelé však ještě nevytáhli všechny trumfy z rukávu a povolali do svých služeb dva nepříjemné katapulty, které ostřelují město s železnou pravidelností. Na to, abyste vytáhli přímo proti nim, nemáte dostatek sil, navíc jste si zdemolovali mosty, takže nezbývá nic jiného, než se vrhnout do temna katakomb. Zde čekají roztodivné zrůdy i poklady, každopádně by pro pár silných jezdců neměl být problém dostat se podzemím kousek od katapultů. Poté stačí již jen vystavět výtah nahoru a zničit silné stroje. Mise splněna. A takových bude údajně spousta, díky čemuž se máme vážně na co těšit.
Armies of Exigo nám nenabídnou tuny hodně podobných jednotek, ale „jen“ 40 značně odladěných kousků, jejichž služeb bude pro vítězství nutné využívat. Navíc každá z nich nabídne jednu speciální vlastnost. Například vyvolávač padlých se bude moci převtělit do jakékoliv bytosti, jež mu zrovna přeběhne přes cestu, ať už je to oheň chrlící drak nebo třeba elegantní a k průzkumu vhodná gazela. Bestie se pyšní obrovským Balrogovi ne nepodobným démonem, jenž svým silným úderem udělá díru do země, z níž se začnou rojit malá monstra ochotně napadající nepřátele. Velice povedená je vzducholoď lidí, která na první pohled slouží jen k přepravě vojáků, ovšem na ten druhý si v laboratoři jistě všimnete příhodného upgradu, s nímž dosáhnete vytvoření mnoha postů pro lučištníky. Vzhledem k tomu, že je vzducholoď velice bytelná, získáte za rozumný peníz vzdušnou pevnost rozsévající strach především v řadách do vzduchu bezmocných protivníků.
Armies of Exigo nám nenabídnou tuny hodně podobných jednotek, ale „jen“ 40 značně odladěných kousků, jejichž služeb bude pro vítězství nutné využívat. Navíc každá z nich nabídne jednu speciální vlastnost
O grafickém zpracování jsme již letmo mluvili a nyní mu věnujeme ještě několik slov. Vypadá totiž skutečně úchvatně a v lecčems připomíná Warcraft 3, přestože disponuje vlastním, zcela originálním a ne tak komiksovým nádechem. Barevný fantasy svět je krásně malebný, jednotky výborně animované a ta města! Ta se nejednou roztahují po polovině rozsáhlé mapy a svou virtuální architekturou si s žádnou konkurencí nezadají. Podzemí je pak příjemně temné a vynikají zde především ohnivé efekty. Dynamické nasvětlování vypadá rovněž skvěle a vynikajícím dojmem působí na povrchu tekoucí řeka, která formou vodopádu spadá do dungeonů, kde potůčkem pokračuje dále. Prostě paráda a radost pohledět. Stydět se jistě nebude muset ani na aktuální situace reagující hudba se zvuky, z nichž nejvíce prý vynikají hlášky jednotlivých bojovníků.
Celkově se tak na Armies of Exigo velice těšíme, přestože nepřináší mnoho nového, nýbrž si berou to nejlepší především z her proslulého Blizzardu. Zda je to špatně či dobře, se dozvíme zřejmě až s důkladným zahráním hotové verze, ale dovolím si tvrdit, že dojmy budou veskrze pozitivní, a to nejen díky podzemnímu světu, ale i propracovanému systému hrdinů, o němž jsme kvůli nedostatku informací nemluvili, avšak mělo by jít o kvalitu rovnu minimálně Warcraftu 3, a to nejen v tomto směru.
Index očekávání: 8,5/10