Army Men: RTS – gumy do útoku!

  • 2
Snad každý dnešní dospělák si jako malý kluk alespoň jednou hrál s plastikovými figurkami vojáčků, nebo jejich klony v podobě kovbojů, či indiánů. Jaké by však bylo, kdyby oni plastikoví hrdinové ožili a pustili se do boje proti cínovým nepřátelům? Tak právě o tom je chystaná strategie Army Men: RTS.
Army Men: RTS

Snad každý z dnešní generace dvaceti- a třicátníků si jako malý kluk alespoň jednou hrál s plastikovými figurkami vojáčků, nebo jejich „klony“ v podobě kovbojů, či indiánů – vymoženosti moderního marketingu v podobě Pokémonů a ostatní havěti tehdy ještě nebyly na světě a figurky Transformers zase představovaly pro našince nedostupný sen. A právě do těchto dětských let se vrací námět her z prostředí Army Men – zelených plastikových (nebo že by to byla guma) figurek pěšáků a tanků všeho druhu, kteří jakoby zázrakem ožili a vrhají se do lítého boje proti svým cínovým nepřátelům. Nejnovějším přírůstkem slavné série by měla být hra Army Men: RTS, kterou pro 3DO vyvíjejí lidé z Pandemicu, tvůrci úspěšných titulů Dark Reign 2 a Battlezone II.

Jak již sám název, respektive trojice písmen RTS, napovídá, půjde tentokrát o realtimovou strategii se vším všudy. Úkolem hráče bude ovládání celé válečné mašinérie – od získávání surovin (samozřejmě plast a Army Men: RTS elektřina), přes stavbu budov a jejich následnou údržbu, až po výrobu a vývoj nových jednotek a jejich bojové nasazení. Právě ohromné množství typů vozidel a pěchoty by mělo podle slov autorů zaručit, že bude nutné kromě rychlé ruky na myši nasadit i pokročilé strategické uvažování. Však také stojí malí vojáčci před náročným úkolem – jeden z velezkušených plukovníků dezertoval i s elitními jednotkami k nepříteli, a tak je nutné dostát spravedlnosti a nezbedného důstojníka ztrestat. Nezbývá než se po hlavě vrhnout do patnácti misí, které zavedou zelené vojsko od prvních střetů kdesi na dvoře „lidského“ příbytku, přes jednotlivé obytné místnosti (zejména dětský pokoj s poházenými hračkami stojí za to), až po grandiózní finále v podkroví uprostřed modelové železnice. Právě interakce s ostatními předměty v domě je základem úspěchu – plast se tak dá (kromě mrtvol) „těžit“ z ostatních hraček (chudák panenka Barbie), zatímco vítaným zdrojem elektřiny budou rozhodně baterie (například v hodinkách či elektrických hračkách). Naštěstí budou vlastní jednotky disponovat relativně solidní umělou Army Men: RTS inteligencí, takže dokážou samy vyhledávat nejvhodnější místa pro „strategické dobývání surovin“. Postupem času se válka přenese dokonce i do vzduchu – pohled na miniaturní helikoptéry, které ostřelují nepřítele schovaného pod lízátkem, je impozantní a směšný zároveň.

Zbrusu noví Army Men využívají modifikovaný 3D engine z populární strategie Dark Reign 2, který se dá přepnout z „klasického“ 3D do izometrického módu – každému dle jeho gusta. Na první pohled sice nevypadají malé plastikové figurky nic moc, ale zdání často klame. Ve chvíli, kdy se dá do pohybu formace několika pěchotních družstev podporovaná tanky, začne být na obrazovce poměrně husto – bojové atmosféře napomáhají i „speciální efekty“ v podobě explozí projektilů, zničených vozidel a zřícených budov, hojně doprovázené náležitě „drsnými“ zvukovými efekty. Velkou pozornost věnují lidé z Pandemicu také multiplayeru – po lokální síti nebo internetu proti sobě bude moci nastoupit až osm hráčů v několika herních módech (vesměs jde o klasické režimy známé z ostatních multiplayerových realtimových strategií). Nespolečenské duše se mohou do sytosti vyřádit v již zmiňované kampani nebo speciální kolekci scénářů s prozaickým označením „Great Battles“.

Na vývoji Army Men: RTS se pracuje již přes rok, a ačkoliv byl projekt delší dobu zahalen závojem tajemství, pronikly na veřejnost informace, že se v současné době podařilo dokončit betaverzi hry. Naopak s datem vydání vývojáři ani vydavatelé žádné tajnosti nedělají – jde o březen roku 2002. Nezbývá tedy než si ty čtyři měsíce počkat – plastikoví vojáci přeci nikam neutečou...


Témata: hračky