Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Asheron's Call 2 – převratné MMORPG

  12:00aktualizováno  7. března 11:42
Jedno z nejoblíbenějších MMORPG dneška se letos v zimě dočká pokračování, které není nadarmo označováno za online hru nové generace. Opět se dostanete do světa Deroth, který se nyní bude v reálném čase vyvíjet, nabídne deformovatelný terén, neuvěřitelné grafické zpracování, vynikající vývojový systém a spoustu dalších novinek.

Asheron's Call 2Neustále rostoucí zájem o online RPG je den ode dne patrnější. Spousta firem přichází s novými tituly a mnohým se je nakonec povede i realizovat. Bohužel ne všechny se však těší takové oblibě, jako pár vyvolených, mezi něž patří dnes již realtivně starý Asheron's Call (recenze datadisku Dark Majesty), který se na pultech obchodů objevil již více než před rokem. Dalším, takřka zaručeným hitem je Asheron's Call 2 od Turbine Entertainment a Microsoftu, který byl naposledy předváděn minulý týden na Microsoft Games Festival 2002 v Las Vegas. Pojďme se tedy nyní společně mrknout, jak to s očekávaným pokračováním vypadá.

Asheron's Call 2 se odehrává, stejně jako první díl, ve fantasy světě Deroth, jen o několik stovek let později. Na začátku hry si opět zvolíte jednoho hrdinu, s nímž budete tento obrovský a neustále se rozvíjející svět prozkoumávat. Narozdíl od původní hry, kde jste mohli hrát pouze za lidskou rasu, zde dostanete na výběr ze tří úplně odlišných. První jsou samozřejmě lidé a pokud jsme byli doposud zvyklí, že jsou ve většině hrách považováni za všestranně zaměřené, nyní na to můžeme honem rychle zapomenout, neboť v Asheron's Call 2 excelují v boji na dálku. Druhou rasou jsou robustní Lugians, kteří jsou skvělí v kontaktním boji, a trojici uzavírají vychrtlí Tumeroks, jejichž magické dovednosti nemají mezí. Co se týče výběru povolání, tak na to též můžete zapomenout, jelikož i v tomto pokračování se autoři rozhodli od striktního řazení upustit, čehož však nemusíte v žádném případě litovat. Postup na úrovních je samozřejmě zachován a k vytváření a vývoji postavy jistě poslouží komplexní systém schopností, jež je řešen stromovým způsobem a zahrnuje stovky různých dovedností. Asheron's Call 2Na začátku hry se vám může zdát, že je nabídka skillů dosti chudá, ale postupem času budete krom skillpointů dostávat i speciální bodíky, pomocí nichž budete odemykat zbrusu nová zaměření. Krom toho si budete moct pilným tréninkem vytvořit vlastní unikátní techniky boje atp. Pokud se vám však stane, že schopnost, do níž jste investovali své pracně nabyté bodíky, pro vás není tím pravým ořechovým, můžete jí "prodat" a získat možnost jiného postupu. To se ovšem rozhodně nevyplatí, neboť si jí budete muset tzv. "odpracovat". Nevím jistě, jakým způsobem to bude řešeno, ale z materiálů, které jsou v současné době k dispozici, jsem pochopil, že nabyté zkušenosti si budete do určité míry odečítat. Jen na okraj uvedu, že je zde možnost výběru jedné ze tří stran, do jejichž řad se přidáte a budete bojovat proti stoupencům ostatních "táborů".

Autoři se též chlubí propleteným příběhem, který hráče uvrhne do světa zdevastovaného magickou katastrofou a je jen na nich, jak se k jeho obnovení postaví. Téměř každým svým skutkem budete ovlivňovat vše ve vašem okolí a budete moct dokonce i vystavovat vesnice. Tento prvek se objevil již ve zmiňovaném datadisku Dark Majesty, ale zde se dočkáme jeho vyvinutější úrovně, o čemž se můžete přesvědčit z vydaného in-game videa. Terén by měl být plně deformovatelný, takže pokud se projdete po lese, kde skupinka hrdinů před několika hodinami vedla lítý boj, s trochou snahy odhadnete, co se tam nejspíše dělo. Asheron's Call 2 poběží na novém enginu G2 od Turbine Entertainment, který umožňuje takové vychytávky, jako např. zemětřesení, vánice či sopečnou erupci, jež budou opět ovlivňovat prostředí. Asheron's Call 2Pokud se na nějakém prostranství strhne velká bitva, odnese to samozřejmě terén a nemusím zdůrazňovat, že těmi pravými ničiteli budou právě mágové, kteří budou na určitém stupni vývoje ovládat opravdu mocné síly.

Když hovořím o vývoji světa Deroth, nesmím též zapomenout na spoustu questů, které budou vždy spjaty s určitou kapitolou, v níž se bude svět zrovna nacházet. Jak jsme již v dnešní době zvyklí, k dispozici budou jak sólo questy, tak úkoly pro velké skupiny dobrodruhů. Stejně jako většina současných MMORPG, se i Asheron's Call 2 bude z velké části soustředit na boje. Ty by měly být zpracovány do velkých detailů s důrazem na taktickou část. O tom, že většinou nepůjde o ledabylé pošťuchování, svědčí i velikost některých monster, která budou vaše postavy i stokrát převyšovat. Aby to ovšem nevypadalo, že hra zaujme jen milovníky soubojů, uvedu něco málo i o dalších možnostech vývoje. Jak jsem se již zmínil, k dispozici budou stovky schopností, takže přijdou na řadu i obyčejný lov, kovařina, obchodování atp. V začátcích budete mít samozřejmě třeba jako kovář problémy se uchytit, ale pokud hře věnujete dostatečné úsilí, časem dojde i na vytváření magických předmětů a vaše sláva poroste.

Jak si můžete všimnout z přiložených screenshotů či galerie, Asheron's Call 2 po vizuální stránce jednoznačně hraje prim a nabízí se otázka hardwarových nároků a rychlosti připojení. Tráva chvějící se ve větru, vlnky na hladině rybníčka, v nichž se v realtimu odráží okolní prostředí, to je jen zlomek grafických orgií, kterých ve hře budete svědky. Asheron's Call 2K tomu vám bude znít dynamický soundtrack, měnící se na základě situace, v níž se budete nacházet.

Podtrženo a sečteno, Asheron's Call 2 je právem nazývána MMORPG nové generace a zatím vše nasvědčuje tomu, že nabídne po všech stránkách kvalitní zábavu, které opět propadne velká spousta hráčů. Zaměstnavatele tak v zimě tohoto roku čeká velký odliv zaměstnanců a zamilované páry čas rozchodů. :-)

Na vlastní oči by Vreco: Asheron's Call 2 se pro spoustu hráčů nejen prvního dílu stane bezesporu drogou. Kromě poutavého příběhu, který již nastínil Petr, se můžeme těšit také na odladěný nový herní engine a zejména opravdu propracovanou a špičkovou grafiku. Ta se naštěstí v poslední době stává samozřejmou součástí většiny vydávaných áčkových titulů a nejinak tomu bude i v tomto případě, kdy grafika perfektně pasuje do příběhu, podkresluje jej a ještě více vtahuje hráče do hry. Příšery, prostřední, animace při bojích - to vše je opravdu zpracované do nejmenšího detailu. Jediné, co hráče nepotěší, bude možná odlišné ovládání a zákonitosti světa v Asheron's Call 2, na druhou stranu se novinářská prezentační verze, kterou jsem měl možnost hrát, může výrazně lišit od finální podoby hry, pro hratelnost totiž bude rozhodující veřejný betatest, podle nějž budou vývojáři vylaďovat jednotlivé atributy herního světa. Máme se tedy na co těšit, což ostatně dokazuje fakt, že známý fanda této hry, Honza Herodes z Levelu, dokázal při prezentaci zaujatě poslouchat vývojáře déle než hodinu a sám této hře věnoval na International Games Festivalu bezesporu nejvíce času.

Autor:




Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Magic: The Gathering
Kartičky Magic: The Gathering mají nové logo, změna je výrazná

Ikonická a stále velmi populární karetní hra Magic: The Gathering změnila logo. A je to největší změna za dobu existence značky.   celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.