Asheron's Call: Dark Majesty - nový boj

• 12
Pod dvou letech pravidelných měsíčních updatů, se slavné MMORPG konečně dočkalo oficiálního datadisku. A že se nejedná o datadisk jen tak ledajaký, je zřejmé i z toho, že se ihned po svém vydání stal ve Spojených státech číslem jedna v prodejnosti on-line her. Podlehněme tedy opět Asheronovu volání a vydejme se na cestu.
Asheron`s Call – Dark Majesty

Asheron´s Call se objevil na trhu již před více než dvěma lety a od té doby patří do svaté trojice nejoblíbenějších a nejhranějších on-line her na světě. Hráč se vžije do role dobrodruha, který se vydává na cestu tajemným a obrovským světem země Dereth, aby se potýkal s monstry, úkoly a probíral se celými jejími dějinami a co víc – aby jeho další historii tvořil. Postupem času, stejně jako u klasického RPG, získává zkušenosti, zvyšuje své dovednosti, učí se kouzlům a nachází unikátní questové, či náhodně generované předměty. Setkává se s jinými hráči z celého světa, společně s nimi může plnit úkoly, či jen tak pomocí portálů cestovat zemí a obdivovat se rozmanitosti krajiny, která vás provede písečnými dunami, hlubokými lesy, krátery i mořskými souostrovími. Odhalí tajemství Shadow Armor, pokusí se najít brloh tajemné Lady Aerfalle na ostrově Aerlinthe, či se sám, nebo v partě hrdinných bojovníků pokusí získat nádherný štít vyrobený z krystalu Shendolain. Pokud se jakákoli off-line RPG hra kasá herními časy překračujícími 40 a více hodin, vezte, že u této hry strávíte rok a více času a přitom se nikdy nebudete nudit. Ve chvílích, kdy se vám bude zdát, že jste již odhalili vše, zjistíte, že jste teprve na začátku své cesty, a že jste vlastně stále ještě nováčkem.

Asheron`s Call – Dark Majesty

Velmi dlouho se spekulovalo o tom, co datadisk Dark Majesty nabídne nového. Čekaly se nové předměty, příšery, úkoly. Ale vždyť to samé přináší měsíční update, který se vám zdarma automaticky stáhne do stávající hry? V datadisku přece musí být něco více. A nutno podotknout, že za své peníze - cca 20 USD - dostanete vše, co jste čekali. V první řadě se vám předplatné prodlouží o jeden měsíc hraní. Ano, za každý měsíc ve světě Asheron`s Call musíte platit 9.95 USD, ale věřte, že to opravdu stojí za to. Ale k vlastní hře. Dark Majesty vás pozve na zbrusu nový ostrov Marrae Lessel, kde v současnosti řádí válka mezi kmeny Aunů a Heaů, jež se navzájem k smrti nenávidí. Vy přicházíte doprostřed těchto bojů a pokoušíte se zjistit, co se vůbec děje. Postupem času vás příběh provede celým ostrovem, nabídne možnosti získání nových questových předmětů, až nakonec, po všech útrapách můžete stanout tváří v tvář samotné Dark Majesty – královny Olthoiů, monster vládnoucích po staletí v celém Derethu. Její zabití není rozhodně snadnou záležitostí a vyžaduje kooperaci mnoha hráčů, všech jejich dovedností, schopností a umu, ale odměna za její zabití je více než královská. Nejlepší drop loot ve hře, 40 milionů zkušeností (což je v rámci herního systému Asheron´s Call opravdu hodně), titul Queenslayer a sláva po celé zemi Dereth v podobě hlášky s vaším jménem, které se objeví všem hráčům, kteří jsou právě v té chvíli on-line.

Asheron`s Call – Dark Majesty

Rozsáhlý příběh, nové předměty a monstra není samozřejmě vše, co datadisk nabízí. Jednou z největších novinek je takzvaný housing - možnost zakoupit si dům a ten si vybavit předměty a ozdobami dle vlastní libosti. Získat domek však není jednoduchá záležitost. V první řadě si musíte najít některý, který je zrovna k prodeji a zaplatit určitý obnos, který je vždy kombinací finanční částky, trofeje z některé z příšer, jež se prohánějí po Derethu a takzvaný. Writs of Refuge. Dát všechny tři věci dohromady, již to samo o sobě není zrovna jednoduchá záležitost, ale nejtvrdší práce je právě nalezení volného domku ke koupi. Když se vám to ovšem povede, stanete se hrdým majitelem domu, vily, nebo v nejlepším případě usedlosti (v tom případě je již samozřejmě cena nesmírně vysoká) a můžete se začít zařizovat. K dispozici jsou desítky druhů nábytku, svícnů, lustrů, ale také hraček v podobě zmenšenin pravých příšer, které pobíhají po Derethu. Či si můžete vystavit na stěnu jakoukoli trofej získanou na svých nesčetných výpravách a toulkách temnými kobkami, lesy, močály, pouštěmi, či jeskyněmi. Hrdí Queenslayeři si mohou na stěnu pověsit hlavu samotné Královny Olthoiů jako důkaz svého hrdinství.

Zklamáním je množství nových dungeonů, které datadisk nabízí. Když si připomeneme, že téměř každý měsíční update přináší okolo dvou až pěti nových dungeonů (současný počet všech dungeonů převyšuje číslo 300), Asheron`s Call – Dark Majesty je deset nových na Marrae Lessel opravdu málo a navíc některé z nich působí dojmem nedopracovanosti. Zřejmě si výrobci nechali design a tvorbu dungeonů až nakonec celé práce na Dark Majesty a nutno podotknout, že tady udělali opravdový kopanec. Dokonce ani samotné sídlo Dark Majesty není hodno monstra takového postavení a kazí dojem z jinak naprosto dokonalého questu. Jakékoli, byť drobné, změny v systému hraní, rozdělování zkušeností, skillů, zvláštních schopností nenajdeme. Proč také předělávat něco, co je dobré a funguje? Ani celkový dojem z grafické stránky hry se nijak nezměnil. Přibyly nové druhy stromů, květin, domů či motýli, avšak žádná výraznější revoluce se ani v této oblasti nekoná.

V České Republice v současnosti hraje Asheron´s Call asi 50 hráčů, kteří jsou spojeni pod značkou Atlan´s Army a jejich oficiální guildovské stránky naleznete na adrese www.asheron.cz . Tam se také dočtete spousty zajímavostí a dozvíte se jak začít.

Asheron`s Call – Dark Majesty
Výrobce: Microsoft
Vydavatel: Microsoft