Na přenosné platformy od Nintenda sice s železnou pravidelností vycházejí hry ze série Need for Speed, ale upřímně řečeno to tam stále se závodními hrami pořád tak nějak není ono. S nástupem Nintenda DS se sice zdálo, že by se situace mohla zlepšit, což se sice stalo, ale stále to není nic, nad čím by virtuální závodníci mohli jásat. Jednou z nejlepších závodních her pro NDS tak dodnes zůstává první Asphalt, což je hra vytvořená původně pro N-Gage od Nokie. Jednalo se o dost slušný kousek, a tak jsme s nadšením přivítali skutečnost, že se na dvě obrazovky od Nintenda dostal i druhý díl, i když v době, kdy se na mobilních telefonech můžeme prohánět již i v dílu třetím.
Závodů není příliš mnoho typů, ale nijak zvlášť to nevadí.
Druhý Asphalt začíná víceméně přesně tam, kde první skončil. Zaměřuje se na pouliční závody v různých částech světa, kdy máme možnost si vedle poměrně fádních vozů jako kupříkladu Volkswagen Golf zajezdit i v exotických žihadlech jako například Lamborghini nebo Aston Martin. Je zde i něco japonských značek, ale dojde i na americké bouráku a stranou tentokráte nezůstávají ani motorky. Upřímně řečeno, jízda na nich zas až tak za moc nestojí, takže je jedině dobře, že jsou zde spíše jen do počtu a je jen málo závodů a šampionátů, v nichž musíte závodit jen a pouze na motorce, ale i tak se celkově jedná o zajímavé zpestření.Hlavním režimem je samozřejmě kariéra, zde nazvaná jako Evolution. V ní na nás čeká deset skupin šampionátů, které se postupně odemykají s vašimi dílčími úspěchy. V každé kategorii je pak několik šampionátů, které jsou vypsány podle patřičných kritérií (pouze motorky, pouze Mercedesy, jen pro auta s výkonem nad 500 koní a podobně) a které jsou tvořeny čtyřmi až sedmi závody. Nemusíme tak být geniálními počtáři, abychom došli k závěru, že na nás ve hře čekají více než dvě stovky závodů, což je rozhodně dost slušné číslo.
Jedná se zde o veskrze arkádovou jízdu, pro níž platí, že skoro každá ztráta se dá dohnat.
Závodů není příliš mnoho typů, ale nijak zvlášť to nevadí. Vedle klasických závodů se zde setkáme s eliminacemi, duely, před nimiž je potřeba vsadit příslušný obnos peněz, a rychlostní záležitosti, kdy je dané místo potřeba projet požadovanou nebo vyšší rychlostí. Když už jsme zmínili ony peníze, dostáváte je samozřejmě za úspěchy v závodech i celých šampionátech, přičemž utrácet je lze nejen za nové bouráky, ale rovněž za jejich vylepšování. Ve hře je totiž přítomna možnost lehčího tuningu, a to jak výkonového, tak samozřejmě i vizuálního, což je rovněž poměrně potěšitelné, ale ve skutečnosti dost k ničemu.Co se týče tuningu vizuálního, asi netřeba jeho zbytečnost vzhledem k jízdním vlastnostem vozů příliš zdůrazňovat, ovšem co se týče tuningu výkonu, naráží hra na poměrně netradiční věc. Její obtížnost je totiž docela nízká, což má za následek, že namísto abyste se snažili ze svých vozů vymáčknout každý potenciálně možný koník, budete jen jezdit jednotlivé závody jeden za druhým, dokud nebudete muset koupit nové auto splňující požadavky pro vstup do dalšího šampionátu. Mezitím si nastřádáte dostatek peněz k tomu, abyste si koupili už něco výkonnějšího, co vám opět na nějakou tu dobu vydrží, a tunit tak budete spíše jen tak, aby se neřeklo, nebo tehdy, když budete mít pocit, že vaše vítězství již nejsou tak hladká jako dříve. Čas od času navíc nějaké to vylepšení i vyhrajete, takže skutečně není potřeba se bát, že byste se dostali do situace, že nebudete v závodech konkurenceschopní.
|
Ke hře tak máme víceméně pouze dvě výtky. Tou první je fyzikální model, kdy by ani tak nevadilo, že se vozy na silnici nechovají realisticky, ale působí skutečně trošku hloupě, když na motorce narazíte do náklaďáku, který následně odletí na míle daleko. Kolize se svodidly by se daly docela překousnout, ostatně vždyť jsme přeci v arkádě, ale vcelku dost komické situace nastávají ve chvílích, kdy se vás policejní vůz snaží přitlačit na svodidla či zeď. Chování obou vozů je v takovéto chvíli mnohdy naprosto nepředvídatelné a řídí se snad nepravděpodobnostním počtem. Druhou výtkou pak je několik zcela zbytečných bugů. Rozum stát zůstává třeba v situaci, kdy si před závodem vybíráte vůz a na spodním displeji ťuknete na logo Lamborghini, přičemž na displeji horním se objeví Mitsubishi se objeví motorka Kawasaki.
Celkově jsme ale s novým Asphaltem rozhodně spokojeni, potěší i vcelku zdařilá grafická stránka, kdy zejména vozy závodníků vypadají hezky a slušně se ve většině případů tváří i okolí. Ostatní provoz je sice ztvárněn již poněkud hůře, ale tak už to u pouličních závodů holt obecně bývá. Zvuky sice rovněž nepatří k tomu nejlepšímu, co jsme kdy slyšeli, ale určitě potěší alespoň fakt, že ústředním songem hry je vcelku slušná Lift Me Up od Mobyho. Možná tedy mohla být ona obtížnost přeci jen o
|
Asphalt: Urban GT 2 | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|