Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Ubisoft se nepoučil, Assassin‘s Creed Chronicles: India je brak

aktualizováno 
Naprosto zbytečnou odbočku Chronicles od už tak dost vyždímané série Assassin‘s Creed můžete s klidným srdcem ignorovat.
35

Assassin‘s Creed Chronicles: India

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Climax

  • Česká lokalizace
  • Hra je stabilní a nepadá
  • Nudnější než kancelářská práce
  • Nuda
  • Vůbec žádné změny od minulého dílu

Herní karta
Assassin’s Creed Chronicles: India

Assassin’s Creed Chronicles: India

Když se Jakub, největší fanoušek série Assassin’s Creed v redakci, dobrovolně vzdal recenzování nového Indického dobrodružství své oblíbené ságy, měl jsem to brát jako varování.

Jenže pěkně vypadající screenshoty a půlroční odklad oproti původním plánům vzbuzoval naději, že se třeba v Climax Studios poučili z nemastného neslaného výletu do Číny a kromě změny grafiky zapracovali i na hratelnosti. Jenže to se bohužel nestalo.

Opakování je matka nudy

Kdybych psal recenzi stejným způsobem, s jakým bylo přistupováno k tvorbě této hry, tak v Jakubově recenzi nahradím všechny zmínky o Číně Indií, přepíšu odstavec o příběhu a jdu si nechat proplatit honorář. Ano, až tak je to zlé.

Assassin’s Creed Chronicles: India

Assassin’s Creed Chronicles: India

Herní průmysl je samozřejmě na kopírování a opakování částečně postaven, ale dosud se opisovaly hlavně ty úspěšné nápady. Čínské dobrodružství nezaznamenalo úspěch ani u hráčů, ani u kritiky, a i když nešlo vyloženě o propadák, chvílemi regulérně nudilo. Šest hodin bylo na tuto nevýraznou kombinaci plížení a skákání více než dost.

Důvod, proč by si někdo měl dát nášup toho samého v mírně pozměněné grafice, mi hlava nebere. Kvůli příběhu? Ten je uveden jednou vysvětlující obrazovkou. Kvůli grafice? Ta je sice pěkná, nicméně většina her už dnes vypadá k světu. Kvůli jménu? Ano, to jedině, nicméně i ten nejtvrdší sběratel a fanoušek by si nákup měl pořádně rozmyslet, protože vzhledem k tomu, jak neuctivě Francouzi s licencí nakládají, by se mu mohl koníček brzy pořádně prodražit. A znechutit.

Nechci tu tvrdit, že je to nehratelný brak, to rozhodně není. Jenže Ubisoft bez zkušeností vkročil do ringu, kde se to (i díky oblíbenosti plošinovek mezi indie vývojáři) jen hemží skutečně těžkými vahami. Například Mark of the Ninja předčí asasína v každém jednotlivém faktoru a navíc je k sehnání za stejné peníze.

Jako Baťa cvičky

Assassin’s Creed Chronicles: India

Assassin’s Creed Chronicles: India

V dnešní době prostě nestačí být „docela dobrý“. Nabídka zajímavých titulů daleko převyšuje množství volného času, který běžný člověk může hraní věnovat, a proto je potřeba pečlivě vybírat. ACC:I je sice řemeslně solidně odvedená práce, dokonce mi během recenzování ani jednou nespadla, což je u této značky vskutku zaznamenání hodné, ale jinak je zcela bezpohlavní.

Ve dvou rozměrech se vytrácí kouzlo svobody a volného pohybu, na něž jsme u „velkých“ AC her zvyklí a jediný způsob, jak se dostat přes všechny překážky, je jen ten, který si vymysleli designéři. Každá chybka se tvrdě trestá a zapomeňte, že byste v případě odchylky od původního plánu nějak zaimprovizovali.

Fotogalerie

Vítaným vytržením od tichého plížení jsou zběsile akční pasáže, ve kterých před něčím utíkáte, ale i ty se po několikátém zopakování okoukají. Celé hraní tak brzy upadne do obyčejné rutiny. A teď si představte, že nás zanedlouho čeká ještě jeden díl, tentokrát zasazený do carského Ruska. Napadá mě, že si tady spíše jen někdo zkouší, do jakého prostředí by se příště mohla série vydat, než že by se snažil udělat opravdu zábavnou hru.

Vydávání podobných polotovarů je ovšem z dlouhodobého hlediska kontraproduktivní a může se Ubisoftu jedině vymstít. Chronicles totiž ke značce nikoho nového určitě nepřivedou a stávající fanouškovskou základnu akorát naštvou.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

35 %

Čtenáři

25 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 134 čtenářů


Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

RECENZE: Civilization 6: Rise and Fall je poleva na dortu pro hračičky

Civilization 6: Rise and Fall

V dnešní době, kdy hernímu světu vládnou DLC a season passy, je klasický datadisk trochu jako zjevení a trochu jako...

RECENZE: Skvělé Final Fantasy XV ukazuje, jak má vypadat port z konzolí

Final Fantasy XV (PC)

Po více než roce od vydání na konzolích přichází poslední díl oblíbené série japonských RPG i na naše počítače. Dlouhé...

RECENZE: Warhammer: Vermintide 2 je brutální, ale zatraceně dobrá řežba

Warhammer: Vermintide 2

Pokračování brutální kooperativní akce Warhammer: Vermintide je ve všech ohledech lepší než jednička. Dobře navržené...



Najdete na iDNES.cz