Vědci pomocí přístrojů měřících elementární částice zjistili, že Cheopsova pyramida skrývá kromě dosud známých prostor ještě dvě další komory, píše iDNES.cz ve čtvrtečním článku. Tato místa přitom lze navštívit ve hře Assassin’s Creed Origins, která je zasazená do starověkého Egypta v období vzestupu Kleopatry. Jak je to možné?
Vysvětlení není nijak bombastické a lze ho vnímat spíše jako potvrzení toho, že to tvůrci se slibovanou historickou věrohodností a přesností myslí vážně. Herní studio totiž spolupracovalo s řadou vědců, kteří se na hře přímo podíleli nebo na jednotlivé části alespoň dohlíželi. Díky tomu mohl vzniknout i výukový mód pro školy bez bojů a úkolů.
A právě konstrukci pyramid tým konzultoval s francouzským architektem Jean-Pierre Houdinem. Ten přišel před deseti lety s kontroverzní teorií, že Egypťané stavěli Velkou pyramidu pomocí vnitřní spirálovité rampy. „Tato teorie je lepší než ty ostatní, protože je jediná, která funguje,“ řekl tehdy Houdin. Předchozí teorie hovořily o velké čelní rampě.
„Dlouho jsme věřili, že teorie Jeana-Pierra Houdina o vnitřních rampách a královském okruhu se dvěma komorami uvnitř Velké pyramidy jsou nejspolehlivější, a proto jsme se je rozhodli použít ve hře,“ napsal Maxime Durand, který v týmu pracuje jako historik, serveru Kotaku. „Sázeli jsme na to, že tato tajná místa uvnitř Velké pyramidy by byla pravděpodobně objevena v blízké budoucnosti, a tak jsme chtěli umožnit hráčům navštívit je v předstihu.“
Ve hře v nich hráči objeví poklady. Co je v nich ve skutečnosti, prozatím nevíme, neboť k nim zatím nebyl nalezen přístup. Realita však zřejmě bude jako obvykle nudnější.