Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

  10:41aktualizováno  10:41
Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí však působí atraktivněji. Zřejmá je také snaha posunout hru pomocí větvených dialogů, které mají dopady na hru, směrem ke hrám na hrdiny.

Měl jsem možnost zahrát si od úplného začátku něco přes tři hodiny. O poutavém hratelném úvodu s jednou brutální scénou vám nemohu prozradit kvůli embargu nic, až teprve po ní následuje volba postavy. 

Ať už si vyberete sympatického Alexiose, nebo nebezpečnou krásku Kassandru, volba je to jen kosmetická. Co jsem viděl, všechny animace, například když hlavní hrdina/hrdinka dostane hned v úvodu pěstí, ale i rozhovory, třeba když vám v retrospektivě otec říká, jak je na vás pyšný, probíhají stejně. To samozřejmě není žádné překvapení. 

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey

Na výběr je kromě obtížnosti také asistovaný a objevitelský režim, který řeší, jak moc ukazatelů v herním světě uvidíte, respektive zda se necháte vést za ručičku, nebo ne.

A bezprostřední první dojmy? Hra je o dost ukecenější, takže našince určitě potěší, že i na konzolích jsou dostupné české titulky. Dialogy se větví, zohledňují výběr emocí, a zdá se, že některé volby mají v herním světě skutečně následky. Pokud například jednu misi nevyřešíte potichu, jak jste požádáni, čeká vesnici odplata. Je celkem zřejmé, že autoři se snaží posunout do žánru her na hrdiny. A není to špatné.

Co se soubojů týče, asi záleží na volbě zbraně, ale přijde mi, že jsou o něco svižnější. Záleží na pozici. Když na vás útočí dejme tomu dva nepřátelé, chcete se postavit tak, aby šli ze stejného směru, vy jste rány odrazili a provedli výpad. Dále záleží, do kterého ze tří stromů investujete body. V zásadě si vylepšujete luk, boj na blízko a tiché zabíjení.

Já investoval do válečnictví, protože mě lákalo vyzkoušet Sparťanský kop. Asi tušíte, co dělá. V jedné scéně jsem utíkal před silnějším soupeřem a vylezl po žebříku do patra. Nepřítel se za mnou vydal a když vylezl nahoru, aktivoval jsem Sparťanský kop, a efektně ho poslal pěkně dolů. Pád mu ubral celkem slušný kus života. Hned druhý bod jsem investoval do rychlého přísunu, který srazí nepřátele na zem.

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey

Přesto hra celkem jasně akcentuje tichý přístup. Do potyček je třeba pouštět se opatrně, když jsou nepřátelé izolovaní od ostatních. Se špatnou výbavou, kterou jsem měl, mi přišla tichá řešení efektivnější.

Začínal jsem v Kefalonii, což je v podstatě tutoriálový ostrov, jenž vám postupně představí všechny herní mechanismy. Pohledy na západy slunce, moře, či vinice jsou kouzelné, zřetelné ovšem zatím bylo i doskakování textur při pohybu v herním světě (hráno na PS4 Pro).

Fotogalerie

Assassin’s Creed Odyssey rozhodně není přelomová záležitost. Vychází z loňského Origins, na nějž nabaluje nový systém dialogů a voleb. Příběh se rozjíždí celkem slibně, po odehraných třech hodinách bych rád pokračoval a dozvěděl se víc. Řecko mi také přijde atraktivnější než Egypt, ale to je otázka preferencí. Bohužel jsem se nedostal k tomu, abych vyzkoušel bitvy na moři a vylepšování lodě. Každopádně pohyb v herním světě po svých nebo na koni je plynulý, hlavní hrdina/hrdinka vyšplhá prakticky kamkoliv. 

Na patnáctiminutovém gameplay videu se můžete pokochat herním světem a sledovat stealth způsob řešení mise. Když jsem stejnou pasáží procházel já, k ostrůvku jsem doplul na loďce a nepřátele opatrně... pozabíjel tváří v tvář. 

Assassin’s Creed Odyssey vychází 5. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One. 

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

RECENZE: Legendární Larry se vrátil a je oplzlejší než kdy dříve

Leisure Suit Larry - Wet Dreams Don't Dry

Od nového Larryho jsme moc nečekali a také jsme toho mnoho nedostali. Jde jen o zastaralou adventuru plnou nelogických...

Další z rubriky

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...

Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí...

Judge Eyes bude stylová detektivka z japonského podsvětí. První pohled

Judge Eyes

Pokud se řadíte k fanouškům videoherní série Yakuza, nebo rádi vzpomínáte na městské akce jako Sleeping Dogs a L.A....

Seriál o motorickém vývoji: Jak ve druhém roce dítě podpořit, aby se vyvíjelo správně?
Seriál o motorickém vývoji: Jak ve druhém roce dítě podpořit, aby se vyvíjelo správně?

Ve druhém roce se z kojence stává batole a jeho vývoj jde stále kupředu. Podívejte se, jaké aktivity mu v něm pomohou.

Najdete na iDNES.cz