Skoky ve hře Assassin’s Creed | foto: Ubisoft

Skoky do kupky sena jsou nesmysl. V lepším případě by končily zlomeninami

  • 104
Vědecký rozbor se zabýval šancí na přežití při skoku do kupky sena, tak jak se to děje v sérii her Assassin's Creed.

Záležitost se totiž rozhodla prozkoumat skupina studentů fyziky na Leicesterské univerzitě v Británii. Po řadě kalkulací pro kupku sena o výšce 1,5 metru budoucí vědci dospěli k závěru, že by člověk neměl padat z větší výšky než 12 až 13 metrů.

V titulu přitom do identické kupky skáčete třeba i z desetinásobné výšky a hráčova postava to vždy přežije bez zranění.

Čtveřice britských studentů proto tento prvek analyzovala ve studii nazvané Falling into straw (padání do slámy).

Autoři v úvodu píšou: „Sláma nepochybně tlumí pády. Ale její množství je vždy stejné, nezávisle na výšce, ze které skáčete. Selský rozum říká, že by se tlumící plocha měla odvíjet od velikosti pádu. To určuje zvýšená kinetická energie skokana, kterou je potřeba pomalu rozptýlit.“

Studie se pak zabývá tvorbou vzorce, který umožní výpočty pro bezpečné a přežitelné skoky. A autoři v ní předpokládají, že skákat bude člověk o maximální váze 75 kg. Zabývají se navíc prvním dílem Assassin’s Creed, kde je nejvyšším bodem pro skok katedrála ve městě Akko.

„I při využití nejoptimističtějších zrychlení před nárazem a utrpění závažných zranění by skok z katedrály v Akko vyžadoval větší tlumení než hra nabízí.“

Studenti proto svou práci uzavírají tím, že maximální výška skoku do 1,5 metru vysoké kupky sena by neměla přesáhnout 50 metrů. A tato výška by navíc vyústila v závažná zranění. Bezpečné by byly pouze skoky z méně než třinácti metrů.

Studii je možné objevit zde.


Témata: Assassin's Creed