Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Assassins Creed: Revelations uzavře ságu jednoho zabijáka

aktualizováno 
Ačkoliv jsme čekali díl s trojkou na konci, dočkáme se dalšího plnohodnotného přídavku, který zakončí příběh hlavního hrdiny Ezia. Z renesanční Itálie se navíc podíváme i do historické Konstantinopole.

Assassins Creed Revelations je čtvrtý díl úspěšné akční série, jejíž číslování se zastavilo u dvojky a od té doby staví na přídavcích. Je také posledním dílem série, ve kterém se hlavní role ujme Ezio Auditore da Firenze. Ale nejen to, zahrajete si také za Altaira, hrdinu vůbec prvního dílu.

Pokračovat bude i příběhová linka v současnosti, ve které ústřední roli hraje Desmond Miles. Zní to celé zmateně, ale Ubisoft již v minulých dílech prokázal, že moderní a historickou složku věčného souboje mezi templáři a asasíny dokáže dobře kombinovat.

Dějištěm Revelations je Konstantinopol, dnešní Istanbul. Zde se Ezio snaží objevit tajemnou knihovnu "jistého" Altaira. Když se dozví, že je zde ukryt také artefakt, kterým by templáři mohli navždy zničit asasíny, začíná souboj s časem.

Abyste se k mysterióznímu reliktu vůbec dostali, musíte najít celkem pět klíčů. Teoreticky to zní zajímavě, otazníkem ale zůstává, jaké to bude, hrát za padesátiletého, již prošedivělého Ezia. Zda hra nebude podobně unavená jako on. Přeci jen autoři ždímají jednu látku již potřetí, byť v jiném prostředí.

Assassins Creed Revelations

Nemusíte se ale bát, že by Ezio zapomněl své akrobatické a gymnastické kousky. Větší část hry stále naplňuje lezení po fasádách budov a běhání po střechách. Autoři vědí, že v herních principech přináší jen málo nového, a tak se snaží vše vypilovat k maximu možného. Tak například Konstantinopol vypadá neuvěřitelně živě, jako kotlík mnoha kultur, které ve hře budou mít svou roli.

Novinkou bojového repertoáru, díky které se Ezio dostane i ze zdánlivě neřešitelného obklíčení, jsou jakési granáty. Nemyslete si ale, že si je někde jen tak koupíte. Budete je podle návodů připravovat z různých ingrediencí. Postupem času se zpřístupní další a další druhy do různých situací.

Ještě důležitější novinkou je pak záchytný hák, který má podle všeho potenciál výrazně promluvit do hratelnosti. Můžete ho totiž využít jak k boji, tak pohybu po různých provazech a drátech ve městě. Nebo ještě lépe ke kombinaci boje a pohybu. Výsledek by mohl trochu připomínat chystaný Bioshock Infinite a hru velmi zdynamizovat.

Velké plány mají autoři také s on-line hrou. Chystají hned několik různých módů, které navážou na multiplayerový úspěch předchozího Assassins Creed: Brotherhood. V zatím jediném představeném módu se hráči rozdělí na dva čtyřčlenné týmy. Jeden z nich se pak musí co možná nejlépe schovat, zatímco druhý nepřátele hledá a eliminuje.

Naprosto zásadní v tomto módu bude spolupráce mezi hráči. Zejména ti, co se mají schovat, mají totiž sólově jen velmi málo šancí. Kromě toho lze využít předmětů, kterými lze protivníky zmást nebo dokonce dočasně omráčit. Navzdory komplexnějším menu a ukazatelům se tento mód hrál na herní vystavě E3 v Los Angeles velmi svižně a příjemně.

Je evidentní, že autoři chtějí látku Assassins Creed maximálně vytěžit. Pravou ale také je, že mají stále dostatek zajímavých nápadů, kterými Eziova dobrodružství vylepšují, aniž by je museli od základů překopávat a vymýšlet znova. Hráči mají navíc o pokračování zájem, protože jim zkušenost říká, že ani tentokrát nebudou zklamáni a dostanou dlouhou příběhovou kampaň i propracovanou on-line komponentu.

Autor:


Témata: Auditor, knihovny, Ubisoft


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.