Athanasia - korejské RPG

Ačkoliv už záplava online her začíná nabývat vysloveně nezvladatelných rozměrů, nedá se čekat, že by se na tom něco v brzké době změnilo. Mezi posledními nejnověji ohlášenými hrami je onlinovek jako naseto a další z nich je korejské RPG ve 3D prostředí, které má ambice ohromit nás svou dokonalou grafikou.
Athanasia

Ačkoliv už záplava online her začíná nabývat vysloveně nezvladatelných rozměrů, kterých se začínáme všichni děsit (a obzvláště my v naší republice, kde běžné připojení k internetu zdaleka nedosahuje takových rychlostí, jaké bychom si představovali), nedá se čekat, že by se na tom něco v brzké době změnilo. Mezi posledními nejnověji ohlášenými hrami tvoří onlinovky zhruba polovinu přírůstků, takže je vidět, že jejich doba teprve přijde, jinými slovy, že se jich jen tak nezbavíme :-).

Přesně k tomuto druhu her patří i dnes probíraná Athanasia od korejské společnosti Isonic Online, pro níž je tento titul prvním ambiciózním projektem. Z hlediska herních žánrů jde o MMORPG, tedy můžeme očekávat všechny klasické rysy takto zaměřených her. Na začátku dostanete postavičku, s níž budete procházet světem a snažit se docílit jejího co nejefektivnějšího vývoje. Klasicky si na začátku zvolíte hrubé obrysy cesty, kterou se chcete ubírat, a s postupem na další úrovně se váš hrdina/vaše hrdinka bude učit novým schopnostem - záleží už pak jen na vás, zda to bude spíš cesta bojovníka, který se Athanasia zdokonaluje v bojových technikách, či cesta tesaře, jehož specializace se týká spíše práce se dřevem. Zkušenosti potřebné k dalšímu vývoji můžete sbírat několika způsoby - zabíjením monster, plněním questů (což je klasika) nebo jakýmisi speciálními akcemi vztahujícími se k obchodování (což je docela zvláštnost, která zatím není nijak blíže specifikována).

To, čím chtějí autoři Athanasie odlišit svou hru od jiných onlinovek, má být mimo jiné důraz na detailní zpracování prostředí, což z velké části obstarává jejich vlastní 3D engine. Další specialitou by měl být poměrně komplikovaný magický systém, založený na postupném získávání nových, složitějších kouzel. Jistou zvláštností přitom budou nezvladatelné účinky - například pokud sešlete na jeden cíl více kouzel najednou, může se stát, že se jejich efekty smíchají a vznikne něco, co jste nečekali, a to jak v dobrém, tak ve zlém, takže o překvapení rozhodně nouze nebude. Těšit se prý máme i na vizuální ztvárnění kouzel, jejichž grafické i zvukové pojetí by mělo všem přihlížejícím vyrazit dech, ale znáte to… všechno je třeba brát s rezervou. Každá vaše bojová technika by navíc měla být doprovázena vlastní animací.

Athanasia

Víte-li už teď, že si rozhodně vyberete spíš zaměření agresivního charakteru, pak byste jistě rádi věděli, kolika a kterými zbraněmi se budete moci ohánět. Podle prvních zpráv to vypadá tak, že zbraně se primárně dělí na bojové, jednoruční a dvouruční, přičemž sekundární dělení je podle typu (blunt, slash a pierce), což by dohromady mělo dát kolem stovky různých zbraní. Prostředí kolem vás bude tvořeno třemi městy, hromadou vesnic a hlavně poměrně rozsáhlým světem, v němž se budou věci stále měnit a vyvíjet tak, aby se nikdo nenudil (nebo aspoň ne moc dlouho).

Zajímají-li vás nějaká ta data související s Athanasií, pak vězte, že koncem roku by se měla objevit veřejná betaverze a v prvním čtvrtletí 2002 už bychom se mohli dočkat verze finální, ovšem pouze korejské, na té anglické se začne pracovat na jaře.