Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Atlantis 2 - bomba nebo propadák?

  12:00aktualizováno  20. března 11:53
Hra s mystickým příběhem, která by měla být kompletně přeložena do češtiny - to je Atlantis 2. Titul bezesporu pěkně vypadající, avšak po několikahodinovém hraní zatím nikterak oslňující. Co se z něj nakonec vyklube a jaká bude v tomto případě neustále se měnící (bohužel k horšímu) cenová politika Bohemia Interactive můžete zkusit polemizovat spolu s námi i na základě informací z tohoto článku.
Atlantis 2

Další z mnoha dlouhých čekání je u konce. Po více než dvou a půl letech se na herní trh dostává pokračování nezapomenutelné logické adventury ATLANTIS, která nás ve své době doslova uzemnila svým fenomenálním grafickým zpracováním. Do mých rukou přišel Atlantis 2 teprve nedávno a vzhledem k tomu, že to opět vypadá na extrémně rozsáhlou záležitost, vám plnohodnotnou recenzi přinesu nejspíš až za pár týdnů. No a právě proto bych se s vámi chtěl nyní podělit alespoň o své první dojmy, které jsem během několikahodinového hraní nashromáždil.

V podstatě se dá říci, že těžký úkol zachránit svět Atlantisu zůstal "v rodině". Pravda, zní to divně, ale je to tak. V Atlantisu 2 se totiž ocitáte v roli mladíka jménem Ten, což je přímý potomek Setha - hrdiny z prvního dílu. Na začátku hry se ocitáte v zasněžených horách Tibetu, kde se od starého šamana dozvíte jaké to složité úkoly vás v brzké době očekávají. Kdysi, před mnoha a mnoha lety, se na Zemi dostalo z vesmíru obrovské množství Síly (nebo chcete-li Energie). Po čase došlo k rozdělení této Síly na Světlo a Tmu, přičemž tma byla násilně zatlačena do ústraní, konkrétně tedy do bájné země nazvané Shambalha. Světlo a Tma ale bez sebe mohou jen těžko existovat, a tak je náš milý Ten - Nositel Světla - nucen vydat se do Shambalhy a opět spojit Světlo s Temnotou dohromady. O tom, že jeho cesta nebude zrovna jednoduchá, se snad ani nemusím zmiňovat.

Atlantis 2

Abyste se ale mohli vydat za Tmou do Shambalhy, musíte nashromáždit celkem 6 magických trojúhelníkových kamenů. Zpočátku máte k dispozici pouze tři, které vám dovolí "odcestovat" do třech vzdálených zemí - do Irska, Číny a Střední Ameriky. Zde potom musíte vyřešit nějaký lokální problém, jehož výsledkem bude zisk jednoho ze zbylých třech kamenů. Velmi zajímavá je ta skutečnost, že v každé zemi se vcítíte do role naprosto jiného člověka a v jeho "těle" pak budete řešit hromadu logických problémů. Na malebném a poklidném Irském ostrově se převtělíte do mladého mnicha Felima, v Americe se ocitnete v prostředí Mayských indiánů v roli udatného bojovníka Tepeca a nakonec se v Číně stanete vládním vyslancem Wey Yulanem. Velmi příjemnou záležitostí je i to, že se z kterékoliv země můžete kdykoliv vrátit zpět do Tibetu a "odcestovat" do země jiné. Této možnosti jistě několikrát využijete, obzvláště v případech, kdy těžce zatuhnete.

Atlantis 2 vypadá na první pohled naprosto stejně jako jeho předchůdce. Zdědil po něm hutnou atmosféru, množství logických puzzlů ale především i celý interface. Opět se budete procházet to pěkně vypadajících prostředích, důkladně hovořit s postavami a hlavně, jak už jsem uvedl, řešit hromadu těžkých hádanek. Na akční meziscény známé z prvního dílu jsem zatím nenarazil, což je jen a jen dobře a pevně doufám, že na žádnou nenarazím ani v budoucnu.

Atlantis 2

První díl Atlantisu vsázel na fantastické grafické zpracování, kterému v té době nebylo rovno. Dnes je ale jiná doba a podobných her vychází celá řada. Atlantis 2 vypadá po grafické stránce až na malé odlišnosti naprosto stejně jako jeho předchůdce - tedy velmi pěkně, ale žádný zázrak už to v dnešní době není. Asi největší pokrok je znát v designu a animaci všech postav, které jsou skutečně velmi detailní a pohledné. Většina průchodů mezi jednotlivými lokacemi jsou, podobně jako v prvním dílu, opět vyplněny nádhernými animacemi, které mi tak citelně chyběly například u jinak velmi kvalitního Fausta. Jediné, co bych grafickému zpracováni vytknul, je jeho přílišná rozmazanost a místy i pixelovatost při otáčení se na jednotlivých lokacích. Podobně na tom byl i první díl a tajně jsem doufal, že se tohoto "nedostatku" v druhém díle už nedočkám. Bohužel jsem se mýlil. Tuto nepříjemnost příliš nespraví ani zvýšení rozlišení z 640x480 na 800x600 bodů, což je další a zřejmě i poslední znatelnou grafickou novinkou Atlantisu 2.

Ovládání je zcela klasické - Atlantis 2 běží ve vylepšeném enginu OMNI 3D, který vám umožňuje se na všech lokacích volně otáčet všemi směry o 360 stupňů. Opět jsem se zde ale dočkal menšího zklamání, kdy je kurzor, stejně jako v prvním díle, pevně umístěn ve středu obrazovky, což je na rozdíl od Fausta, kde jste mohli kurzorem volně pohybovat, značně nepohodlné. Čas je ale mocný pán a po chvíli si na pevný kurzor opět zvyknete, ale přeci jen mi to sedělo rozhodně méně než skvělé ovládání ve Faustovi.

Atlantis 2

No a na závěr jedna příjemná zpráva - alespoň tedy pro ty, co to ještě nevědí. Atlantise 2 se v našich luzích a hájích dočkáme v mateřském jazyce. Lokální distributor, společnost Bohemia Interactive, měl zřejmě s překladem prvního Atlantisu pozitivní zkušenosti, a tak nám českou verzi Atlantisu 2 přislíbil na přelom března až dubna tohoto roku. Nicméně tato skutečnost má i jedno nagativum, kterým je více než o tří měsíce zpožděné vydání hry. Ale jsem přesvědčen, že to většina z vás těch pár měsíců ještě vydrží.

Zde mi však dovolte, Big Peter jistě promine a když ne, bude k tomu z moci šéfredaktora donucen, abych do jeho poutavého popisu vsunul informaci, kterou jsem objevil teprve v pátek a která mě docela nepříjemně překvapila. Tou informací je prodejní cena, kterou JRC Interactive uvádí na svých internetových stránkách, a to 1499,- Kč. Oproti klasickým cenám novinek by to nebylo nic neobvyklého, ale vzhledem k tomu, že ještě v prosinci, kdy jsme zveřejnili článek o tom, že Cryo u nás nově distribuuje Bohemia Interactive, nám Slavomír Pavlíček, šéf obou firem, sdělil, že hry od Crya u nás budou stát nejspíš 999,- Kč a v emailech, které jsme si při této příležitosti vyměnili to vysvětloval zajímavou cenovou politikou Crya. Zdali se jedná o chybu na webových stránkách JRC Interactive, nebo o skutečnost však ještě nemůžeme objektivně posoudit, neboť do uzávěrky tohoto článku se Slavomír Pavlíček vzhledem ke dnům pracovního volna nemohl vyjádřit, nicméně můžete si být jisti, že vás o tom budeme okamžitě informovat prostřednictvím našich krátkých zpráv. A nyní už opět předám závěrečné slovo Big Peterovi.

Atlantis 2

O Atlantisu 2 nemohu tvrdit, že by mě zatím nějak výrazně zklamal, nicméně pravdou je, že mě nedokázal ani ničím příjemně překvapit. Zdá se mi prostě takový, jakého jsem ho očekával - tedy poměrně kvalitní, nicméně mírně zastíněný svým starším bratříčkem. "Nesuď dne před večerem", říká jedno staré pořekadlo - já se jím tedy budu řídit a nebudu dělat nad Atlantisem 2 předčasné závěry. Ponořím se zpět do mystického příběhu a dříve nebo později projdu celou hrou až ke konci. A pak teprve vyřknu ortel, který hru buď vyzvedne do výšin, nebo nechá plavat ve vodách mírného nadprůměru. Za sebe, za Bohemii Interactive ale hlavně za Vás - za hráče - pevně věřím, že se z Atlantisu 2 nakonec vyklube opět jeden z titulů, u kterých příjemně strávíme mnoho bezesných nocí...

Autor:




Nejčtenější

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.