Atrox – Starcraft v korejském podání?

  12:00aktualizováno  12:05
Realtimová strategie Starcraft ze sci-fi prostředí je jednou z nejoblíbenějších her svého žánru. Není proto divu, že je inspirací mnoha vývojářským týmům, kteří její nápad více či méně úspěšně kopírují. Jedním z těch zajímavějších klonů je korejská hra Atrox, která v zemi svého vzniku slaví nebývalé úspěchy a chystá se proto i do Evropy.

Atrox

O oblíbenosti realtimové strategie Starcraft od firmy Blizzard asi není třeba vést žádné dlouhé polemiky. I přes své stáří totiž oslovuje mnohé hráče, motivuje je k pořádání různých turnajů a podobně. Kromě toho je i inspirací mnohým vývojářům, kteří tu více, tu méně tento legendární titul kopírují. Mezi ty, kteří kopírují spíš více, patřil například tým Continuum Entertainment, který loni vyrukoval se svým titulem Outlive, jenž byl plagiátem více než povedeným. O další klon Starcraftu se pokusila i korejská firma Interactive Ideas a pustila se do vývoje hry Atrox. Tato strategie se již na korejském trhu prodává a dosahuje tam velmi slušných úspěchů, o čemž svědčí nejen nadprůměrné hodnocení v různých herních magazínech (které se pohybuje od 70% do 88%), ale také fakt, že v Koreji momentálně docela frčí turnaje v této RTS. Není tedy divu, že se autoři rozhodli pokusit se prorazit i na evropském a americkém trhu, a to již během letošního května. Už dnes je k dispozici hratelné demo, ve kterém si můžete vyzkoušet několik misí za jednu z ras.

V roce 2334 se doktor Norman pokusil oddělit dobro a zlo, které se skrývá v lidské mysli. Výsledkem tohoto experimentu byly dvě bytosti, nazvané Bílý a Černý anděl. Vláda v této fázi projekt přerušila, ale doktor Norman se nesmířil se Atrox zastavením svého výzkumu a pokračoval potají dále. Brzy zjistil, že oba andělé se vyvíjí a jsou schopni komunikovat s lidmi. Jelikož tuší možné nebezpečí, rozhodne se zlikvidovat Černého anděla, ale podcení ho a je sám zabit. Černý anděl uniká a jeho jediným cílem je zničit své dvojče, Bílého anděla. Zhruba v této době se vláda pokouší o vytvoření kyborgů – lidí s voperovaným mikročipem, který mnohonásobně zvyšuje jejich dovednosti a umožňuje komunikaci s centrálním počítačem...

Takový je historický základ k událostem, které předznamenávají hlavní konflikt, jehož se účastní tři frakce. Intelioné jako první odhalili nebezpečí "mechanizované" civilizace a vedeni Bílým andělem přesídlili do vesmíru, na planetu Eol Sha. Createsové jsou ovládáni počítačovým virem a na jejich straně stojí i Černý anděl. Poslední frakci představují lidé, kteří uprchli do polárních oblastí a říkají si Hominiané. Jak už to v podobných hrách bývá, za každou rasu budete moci hrát v rámci kampaně a volbě strany budete muset přizpůsobit i taktiku, jelikož každá z frakcí má naprosto odlišné budovy a jednotky. Většina z nich již samozřejmě byla použita v jiných strategiích zasazených do sci-fi prostředí, jiné jsou alespoň lehce upravené (např. létající obdoba bunkrů použitých ve Starcraftu), jiné úplně nové. Jednotky se neliší jen svou obranyschopností, hitpointy a útoky (které jsou rozlišeny na protipozemní a protiletecké), ale některé z nich ovládají i různé speciální schopnosti. Nad běžné vojáky a stroje vynikají hrdinové, Atrox nebo lépe řečeno (vzhledem k žánru) velitelé, kteří disponují daleko lepšími atributy nežli řadové jednotky. Potěšitelné je, že úplně každý voják získává za zabité nepřátele zkušenostní body a po dosažení určité hranice postoupí na vyšší level, což se pochopitelně pozitivně projeví na jeho vlastnostech. Vojáky a bojové stroje je možno klasicky grupovat, zadávat jim příkazy a volit z několika předdefinovaných formací. Základní herní princip je samozřejmě klasický a klade důraz na těžbu surovin, výstavbu základny, produkci jednotek a válčení.

Hra je zpracována ve 2D a pokud jsem se v úvodu zmínil o podobnosti s titulem Starcraft, tak v oblasti grafiky to platí dvojnásob. Terén, postavičky, stroje i budovy – ve všem Atrox připomíná svůj velký vzor. Nečekejte tedy nic převratného co se týče audiovizuálního ztvárnění, na druhou stranu má ale hra velice příznivé hardwarové nároky (procesor 300 MHz a 64 MB Ram). Zábavnost a obtížnost nelze z několika scénářů obsažených v demu posoudit, ale vzhledem k velkému úspěchu korejské verze by hratelnost mohla být na vysoké úrovni. Jak jsem již naznačil, euroamerická verze bude hotova v květnu tohoto roku.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...