Auto Assault - apokalypsa

  12:00aktualizováno  11:35
Nejnovější projekt týmu NCsoft a legendy vývojářského průmyslu Richarda Garriota je titulem, v němž se tisíce hráčů utkají v postapokalyptickém světě, ukryti v kapotách svých obrněných vozů.

Auto Assault

AUTO ASSAULT
Výrobce: NCsoft
Vydavatel: NetDevil
Datum vydání: N/A
Homepage
Richard Garriot a jeho studio Ncsoft se pouští do nového projektu - to je informace, jejíž důležitost možná ve všem frmolu megalomanské výstavy E3 tak trochu zapadla, faktem ale je, že se jedná o jeden z mála v poslední době oznámených projektů, který není x-tým pokračováním úspěšné série či licencovaným filmovým doplňkem. Nese název Auto Assault a jedná se o inovativní automobilovou akci, jejímž hlavním esem v rukávu je přízvisko MMO. Přesto se však nejedná o projekt tak docela originální: ačkoliv většině i velmi zkušených hráčů už název titulu AutoDuel nic neřkene, sami autoři kajícně doznávají, že právě odsud čerpali inspiraci. Sám Lord British si musí na toto stařičké a poněkud obskurní RPG určené počítačům Atari 400 a Commodore 64 vzpomínat nejlépe ze všech: byl to právě on, kdo převedl svět stejnojmenné papírové hry na hrdiny na osmibitové počítače a umožnil hráčům vstup do postapokalyptického světa, kde rozhodující pro přežití je mít dobré auto a velkou bouchačku. Zřejmě během tvůrčího brainstormingu v nové Garriotově firmě padla na chvíli řeč i na staré zlaté časy: a přiznejme si, není divu, že nápad vzkřísit stařičkou gamesku v tematicky podobné masivní multiplayerové variaci na Interstate '76, Twisted Metal nebo Carmageddon byl nakonec uznán za dostatečně vhodný a rentabilní k realizaci.

Auto Assault je tedy společným projektem týmů NCsoft a NetDevil, jenž přenáší tisíce hráčů do světa, kde hlavní roli hrají nabušené vozy, mimozemští vetřelci, kuriózní mutanti s neuvěřitelnými schopnostmi všeho druhu, zákeřně nastražené výbušniny, proklatě velké bouchačky a rychlá a zatraceně horká akce.

Auto Assault Zdivočelá země
Auto Assault je tedy společným projektem týmů NCsoft a NetDevil, jenž přenáší tisíce hráčů do světa, kde hlavní roli hrají nabušené vozy, mimozemští vetřelci, kuriózní mutanti s neuvěřitelnými schopnostmi všeho druhu, zákeřně nastražené výbušniny, proklatě velké bouchačky a rychlá a zatraceně horká akce. Konkrétní úvod do děje hovoří o tom, že v blíže nespecifikované budoucnosti zaútočily na Zemi početné síly velmi dobře vyzbrojených zástupců nepozemské inteligence. Chabá obrana padá a planeta je zdevastována. Mimozemšťané se nezajímají o nic, co by jim lidé mohli nabídnout, rozhodli se Zemi teraformovat a přizpůsobit obrazu svému - a v jejich ekosféře nemá druh homo sapiens sapiens své místo. V průběhu tohoto procesu se pak rozpoutává mezi zbytky přeživších lidí divoká a zuřivá válka o to, zda a jak má zeměkoule padnout do rukou nelítostných vetřelců. V zásadě se zástupci původního života dělí na tři radikální frakce. První z nich tvoří "čistokrevní", lidé, kteří přežili invazi v protiatomových krytech a nyní se snaží zastavit na povrchu partyzánským bojem teraformaci planety a pozabíjet okupanty.

Richard Garriot a jeho hry

Existuje málo herních vývojářů, kteří by v herním byznysu drželi tak neotřesitelnou pozici jako Richard Garriot a stále překvapovali novými nápady. Množství herních "oscarů" za vývojářskou práci dokazuje Garriotovu váženost v oblasti digitální zábavy, přitom mu sláva nestoupla do hlavy a stále je především vášnivým hráčem. Více o jeho osobě a hrách, kterými vstoupil do historie, najdou zájemci v tomto profilovém článku od Pavla Dobrovského.

Proti nim stojí sdružení takzvaných Biomeků. To jsou lidé kyberneticky upravení, jejichž víra jim velí zničit veškerou přírodu a budoucnost lidstva zajistit ještě hlubším propojením se stroji. Doufají, že totálně zdevastovaná planeta pro rostlinný a živočišný původ nevhodná nebude pro mimozemšťany vhodným objektem zájmu. A konečně proti oběma jmenovaným stojí mutanti. Jedná se o lidi změněné kontaktem s cizí civilizací, její přisluhovače a pomocníky, kterým pochopitelně nejde o nic jiného, než zajištění co nejrychlejšího a nejplynulejšího proběhnutí úpravy zemského povrchu.

Auto Assault Opravdu akční onlinovka
Samotná hra se nebude v ničem podobat spíše rozvážným MMORPG. Půjde o skutečně rychlou akci, jež však bude zároveň dostatečně komplexní. Její součástí kupříkladu bude i výroba předmětů, jen místo kování mečů či brnění se budou usedleji založení hráči snažit o vyrobení co nejlepšího motoru, karosérie či třeba střešního kulometu. Na komplexnosti hře přidává šíře světa, v němž se bude odehrávat, možnosti boje mezi hráči (v rámci jedné frakce to bude možné jen ve speciálních arénách, což navozuje dojem jen tak "mimochodem" implementovaného Destruction Derby) a velké množství úkolů. Ty budou zčásti generovány náhodně, zčásti budou součástí kampaně pro každou ze zúčastněných frakcí. Samozřejmostí je průběžné zvyšování užitečných dovedností pro přežití ve falloutovské divočině. Některé prvky vyplývající z online založení hry a jejich řešení jsou však stále nejasné - vzhledem k faktu, že hráči budou po většinu času navzájem separováni v obrněných vozech a často pojedou plnit úkoly vyloženě po vlastní linii, zbývá jen málo prostoru na různé grupování, gildy, spolky, nebo třeba jen partičky vyrážející společně za dobrodružstvím.

Ve městě kulometné kulky zametají s omítkou, boří zdi a ničí ještě stojící domy, lampy či telefonní budky, v lese jazyk plamenometu jen lehce oblízne vegetaci a ta vzplane jako olejem nasáknutá pochodeň.

Auto Assault Pach spáleného masa
Autorům nelze upřít velkou fantazii při tvorbě prostředí a možností pro hráče. Ukázka z E3 nabízela pohled na jedno z vozidel Biomeků, Astimiax 5000, menší, ale agilní vozítko se dvěma zbraňovými pozicemi vpředu a vzadu na kapotě (přičemž hráč ovládá první jmenovanou, druhou pak automaticky střílí počítač). Vývojáři předvedli spektakulární souboj Astimiaxe a jeho biomechanického řidiče se třemi terraformovacími stroji. První byl zničen v troskách města, další padl během ohnivé bitvy v lese a poslední doplatil na nečekanou přeměnu soupeřícího řidiče - z člověka za volantem se během pár okamžiků stal obrněný bitevní robot, jenž krom jiných výhod získal i imunitu proti nepříjemným vlivům již pro mimozemšťany upraveného prostředí. V něm obyčejní lidé ztrácejí část zdraví, neboť je pro ně zdraví škodlivé, mechaničtí roboti a hlavně mutanti se tudy však mohou pohybovat bez obtíží. Z ukázky bylo patrno několik pozitivních věcí. Jednak variabilita zbraní a možnost jejich vlivu na terén: ve městě kulometné kulky zametají s omítkou, boří zdi a ničí ještě stojící domy, lampy či telefonní budky, v lese jazyk plamenometu jen lehce oblízl vegetaci a ta vzplála jako olejem nasáknutá pochodeň. Boj v Auto Assault se zdá být až nečekaně živý, dynamický a různorodý.

Hra disponuje fyzikálním enginem Havok 2, díky němuž je možné vytvořit naprosto zničitelné a interaktivní prostředí.

Auto Assault Další Garriotova revoluce?
Je evidentní, že se Auto Assault může stát onlinovkou naprosto revoluční a typově odlišnou od současných všemožných variací na fantasy RPG. Velkou práci při tom odvádí jednak fantazie tvůrců, kteří navrhli opravdu nový systém, nicméně neméně se na výsledku projevují moderní použité technologie. Kupříkladu hra disponuje fyzikálním enginem Havok 2, díky němuž je možné vytvořit naprosto zničitelné a interaktivní prostředí, efekty klimatu a momentálního počasí, či projevy základních zákonitostí (oheň šířící se lesem, kouř) - přitom využití těchto efektů bude důležité pro úspěch v bojích. Pravdou nicméně je, že dokonale optimistický závěr není tentokrát ihned na místě. Ačkoliv je Auto Assault rozhodně jednou z nejslibnějších MMO her posledních měsíců, autorům zbývá vyřešit mnoho problémů nejrůznějšího rázu. O tom, že hratelnost vyváží dlouhý a pečlivý betatest, asi není sporu, nicméně bude zajímavé sledovat, jak chtějí autoři při proklamované grafické nádheře a detailní fyzice srazit hardwarové nároky a zejména nároky na připojení.

Právě dynamická a akční hratelnost, jež je hlavním kladem a trumfem, s nímž se tiskoví mluvčí NCsoftu vytahují na každém kroku, může velmi utrpět v případě častých lagů a pomalých pingů na herní servery. Pokud by se i s těmito nesnadno řešitelnými obtížemi vývojáři vypořádali se ctí, mohli bychom se po Ultimě Online, jež v podstatě spustila obrovský zájem o fantasy MMORPG, dočkat další revoluce v oblasti internetového hraní z rukou legendy historie interaktivní zábavy, Lorda Britishe alias Richarda Garriota...

Index očekávání: 9/10

Autor:

Nejčtenější

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

Nejlepší hry roku 2018: nominujte své favority

Assassin’s Creed Odyssey

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Řežba, která nás rozsekala. Dojmy z hraní Devil May Cry 5

Devil May Cry 5

Hyperakční série Devil May Cry se vrátila z pekla a její nejnovější díl ukazuje, jak moc je stále cool. Je to ideální...

Najdete na iDNES.cz