Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Azurik: Rise of Perathia

  12:00aktualizováno  24. listopadu 1:07
Pro americký launch Xboxu se chystá pěkně dlouhá várka her a v jejich výčtu nechybí ani tato zajímavá 3D akční fantasy adventura nabízející dobrodružství v neuvěřitelně rozsáhlém světě plném rozličných typů životních forem, hádanek a pochopitelně též nepřátel, kteří usilují o zdevastování elementárních zdrojů země, čemuž jako mág musíte zabránit.

Azurik: Rise of Perathia

Azurik je 3D akční adventura nahlížená ve třetí osobě hlavního hrdiny, kterým tu je jistý mladý učeň cechu kouzelníků Azurik. Jelikož tento hrdina složil přísahu ohledně ochránění posvátných elementů, což jsou překvapivě oheň, voda, země a vzduch, musí cestovat skrze rozlehlé herní lokace, aby zastavil postupující apokalypsu, jež byla předpovězena v dávném proroctví.

Grafické zpracování této hry je výborné a poměrně detailní a nabízí absolutní volnost pohybu po šírošírém světě Perathia. Nečekejte žádné prodlevy a loadovací obrazovky při přechodu mezi jednotlivými územími, která jsou rozdělena do elementálních regionů jako Království ohně atd. Každá z těchto oblastí má být velice rozmanitá, čekejte bohaté textury, dynamické osvětlení, reálné stínování a spektakulární efekty, jež tu dotvářejí pocit téměř živoucího světa, zkrátka jen vstoupit! Water Realm zahrnuje tropické laguny, písečná pobřeží i studené ledovcové pláně. Strážci tohoto království bdí nad skutečností, aby se i v pustině mohl uchytit život. Air Realm je lehký, porézní a světlý svět. Je složen z mračen a vytváří atmosféru Perathie, důležitou to součást každé živé planety. Fakta o Fire Realm jsou zahalena tajemstvím, které zůstává dovedně skryto za mlhou výparů jdoucích z jeskyň naplněných Azurik: Rise of Perathia ohněm či olbřímích kráterů, na jejichž dně čeká smrtící láva na svou bouřlivou cestu z útrob samotných základů. Na území tohoto království je mnoho vynikajících strojních zařízení a také kreatur, jež ovládají energii země. Earth Realm se sestává ze dvou odlišných prostředí - podzemního a nadzemního. Oblast nad zemí je bohatá a plná rozmanitých životních forem. Zato v podzemí se nadějete velkého počtu mechanických strojů se samými lopatkami, všelijakými soukolími, neuvěřitelně velkými písty a vrtáky, zkrátka podivné jakoby důlní mašiny.

Den a noc pak vytvářejí zajímavá vizuální specifika, přičemž v noci se můžete nadít kupy nepříjemných překvapení ze strany nečekaných nepřátel, obývajících daný kout země. Protivníci vůbec mají být údajně velice vychytralí, rádi útočí ve skupinkách či se vezou na sobě navzájem jako na koních (!) a navíc mají mít hodně nepříjemný zlozvyk vzájemné kooperace. Nicméně každý typ oponenta má nějaké slabiny a pokud tyto najdete a využijete ve svůj prospěch, boj s tímto druhem nepřítele by pak neměl být tak obtížný.
Vaší hlavní zbraní bude Axion, který připomíná dlouhou halapartnu s ostřím na obou koncích. Nejmoudřejší z moudrých – Eldwyn, kdysi vlastnil tuto mocnou zbraň a nyní přešla do rukou Azurika, aby se tento dokázal vypořádat se všemi nesnázemi při plnění svého obtížného Azurik: Rise of Perathia questu. Pro lepší využití tohoto artefaktu jej dokážete nabít každým z hledaných elementů, díky čemuž z Axionu činíte skutečně smrtonosného pomocníka! Neřku-li o tom, že s přispěním žádaného elementu se pak dokáže dostat skrze konkrétní překážky v cestě dále.
Ale ještě k tomu boji. Každé tlačítko na pravé straně ovladače Xboxu je přiřazeno jednomu živlu a pokud tyto vhodně zkombinujete, můžete se nadít nových spektakulárních ataků, jako je blizzard apod. Celkový navýsost pozitivní dojem pak značně kazí velice špatně navržené ovládání, ovšem tato informace je ještě z E3 a od té doby se – doufejme – leccos změnilo k lepšímu.

Takže se v případě Azurika připravte na znamenité dobrodružství, v němž vyjma častého bojování bude mít své místo na slunci také prozkoumávání rozlehlých oblastí a řešení rozličných puzzlů, připravte se na hru, jež má být na trhu společně s americkým launchem a tudíž nelze očekávat nějaká velká zpoždění v době, kdy Xbox dorazí též do našich končin. A pokud vám nestačí přiložené obrázkové info, od čeho pak je ?

Azurik: Rise of PerathiaAzurik: Rise of Perathia

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.