Baldur's Gate II – 4. část návodu

  • 39489
Tak a máme tu již čtvrtý díl návodu na fantasy RPGčko Baldur´s Gate II – Shadows of Amn. Kromě velkého množství dalších úkolů, které na vás čekají v Athkatle, se dnes zaměříme i na události mimo město. Podíváme se tedy do některých zajímavých míst Amnské říše a nakonec se vypravíme na cestu za záchranou Imoen.

Střežený dům (Temple District)
Jděte do velké magicky chráněné budovy v Temple Districtu, pokecejte s nepříjemnými majiteli a vystupte do horního patra. Strhne se tuhá bitka, ale pokud uspějete a prohledáte všechny mrtvoly i celou budovu, najdete zajímavé věci (kromě jiného i výbornou magickou katanu).

Kult Slepých
Jděte do chrámové čtvrti (Temple District), navštivte všechny chrámy a pokecejte s tamními kněžími. Pak si na ulici poslechněte úchylného kazatele, poté se objeví kněz a zadá vám úkol vypátrat a zničit kult bezokého boha. Slezte do stok jedním z několika kanálů v chrámové čtvrti a celou lokaci prozkoumejte (pokud jste plnili úkoly zmíněné v minulém díle, tak jste tu již byli). Vymlaťte všechny potvory a jděte do starých tunelů. Před nimi na vás čeká postarší paladin – inquisitor Keldorn, kterého lze najmout do party. V katakombách koste nepřátele, dejte si pozor na místnost s plynem (musíte otočit kolem, abyste se dostali dál) a dojděte až ke Gaalovi z kultu slepého oka. Slibte mu, že pro kult najdete ztracenou část artefaktu, a pak pokecejte se Saarem, vůdcem odpadlíků. Řekne vám, že bohem kultu je slepý Beholder. Rovněž Saarovi slibte nalezení artefaktu a kolem sarkofágu (zatím si ho nevšímejte, viz quest Zlatá lebka) jděte ke vchodu do nižšího patra. Pobijte příšery, prozkoumejte tajnou skrýš a jděte chodbou vpravo. Zničte všechny útočníky, na hádanky odpovězte Life, Time a Current One. Jděte až k chrámu a promluvte se všemi osobami. Vstupte dovnitř a až na vás zaútočí Empathic Manifestation, sešlete na něj léčivé kouzlo. Objeví se avatar zapomenutého boha, dá vám hledanou část artefaktu a poprosí vás, abyste mu ho přinesli celý zpět. Vraťte se k Saarovi a ten vám prozradí, že má v kultu slepého boha špeha Toda. Jděte tedy za Todem a ten vám poradí průchod do nižšího podlaží. Dle jeho rady slezte dolů, pobijte vše, co se vám postaví do cesty, a vstupte do jeskyní obývaných slepým Beholderem a jeho poskoky. Pobijte všechny nižší beholdery a sbírejte předměty. Pečlivě prohledávejte hromady slizu, kromě zajímavých věcí v jedné z nich najdete i zbývající část artefaktu. Složte artefakt a připravte si ho k rychlému použití. Kousek od místa nálezu na vás vyskočí bůh-Beholder. Použijte na něj artefakt, pak ho již snadno dorazíte. Jděte promluvit se Saarem, pak jděte do starobylého chrámu a dejte artefakt avatarovi. Pak se vraťte zpět na povrch a kněžím v chrámu oznamte splnění úkolu.

Další úkoly pro chrámy
V Helmově chrámu si promluvte s hlavním knězem a pak s jeho pobočníkem Telwynem. Přijměte úkol týkající se slavného umělce sira Sarlese. Jděte do Government District a navštivte ho v domě jeho přátel. Promluvte s ním, slíbí vám, že práci pro chrám udělá, pokud mu seženete vhodný materiál. Jděte na promenádu, navštivte obchodnici s rudou (ne s Rudou) a promluvte s ní. Nabídne vám kontakt na svého dodavatele. Jděte do hostince Copper Coronet a promluvte si s trpaslíkem Ungerem Hilldarem. Dozvíte se, že mu zásilku ukradl Neb, který bydlí ve čtvrti Bridge District. Jděte tam, najděte Neba (Derilict House) a po krátkém rozhovoru začne boj. Seberte Nebovu hlavu i ukradenou rudu, jděte do hlavní budovy v Government Districtu a hlavu předejte inspektorovi Bregovi. Pak jděte za sirem Sarlesem, dejte mu rudu a navštivte Helmův chrám. Promluvte si opět s Telwynem a dostanete další úkol. Jděte do Temple of Lathander a vyhledejte Dawnbringera Saina. Promluvte s ním. Počkejte na setmění a vydejte se do chudinské čtvrti (Slums). Vyhledejte Travina (v severní části lokace) a kupte od něj informaci o ukradeném prstenu. Jděte na střechu Copper Coronet a vstupte do Borinallova domu. Promluvte s ním, zlikvidujte Borinalla i jeho bandu, seberte hledaný prsten a vraťte se do chrámu za Sainem. Zajděte do budovy paladinského řádu a promluvte se sirem Ryanem. Přijměte úkol na likvidaci odpadlíků, jděte do čtvrti Bridge District a ve východní části lokace narazíte na partu bývalých paladinů. Po rozhovoru je zlikvidujte a vraťte se oznámit splnění úkolu siru Ryanovi.

Zlatá lebka
V jednom ze zamčených domů v Docks District narazíte na partičku skřetů. Zlikvidujte je a prohledejte dům. Objevíte zlatou lebku, pokecejte s ní a slibte jí pomoc. Musíte najít končetiny a torzo patřící k lebce. Jednu část stráží lich v hrobce ve stokách, do kterých lze sestoupit v Temple District, druhou část hlídá lich v jednom z domů ve čtvrti Bridge District. Vybojujte obě části a doneste je lebce. Místo odměny vás však čeká mimořádně tuhý boj (nakupte si do zásoby několik svitků s kouzlem Freedom), ale po zabití zloducha Kangaxxe se stanete majitelem artefaktu Ring of Gaxx – nejlepšího prstenu ve hře (bonus +2 k AC a SAVE, imunita vůči jedu a nemoci…).

Umar Hills
Při svých cestách po Athkatle vás pravděpodobně kontaktuje chlapec Devon a poprosí vás o pomoc. Do mapy vám přibude lokace Umar Hills (lze ji ale zjistit i jinak, například přijetím úkolu vypátrat Valygara – viz minulý díl návodu). V Umar Hills si vyslechněte rozhovor a promluvte si s Nelleckem. Zjistíte, co se ve vesnici děje, pak zajděte za starostou (JV roh lokace) a slibte mu pomoc. Zajděte do hospody a promluvte si se všemi přítomnými (při rozhovoru s hostinským si můžete koupit knihu, která je docela veselou parodií na Blair Witch Project). Venku si promluvte s Daarem a vstupte do dveří, před kterými stojí. Pohovořte s kouzelníkem Jermienem a slibte, že mu seženete krev mimika. Ve vesnici promluvte se všemi vesničany a také s partičkou výrostků (Dilbert a spol.). Výrostkům kupte pití. Jděte do JZ části lokace a prozkoumejte hraničářskou chatku. Najdete deník a útržek mapy – do vaší mapy se zapíše nové místo. Projděte celé okolí vesnice a pokecejte se skřetem Madulfem. Několika rozhovory střídavě s Madulfem a se starostou zprostředkujte mír. Jděte do jeskyně a zabijte mimika (vypadá jako truhla). Seberte jeho krev a doneste ji Jarmienovi. Až aktivuje golema, obrátí se proti němu. Pomozte golema zlikvidovat, Jarmien vám bude vděčný a nebude již bránit lásce své dcery a Daara. Ve vesnici zjistíte, že mladíci, kterým jste koupili alkohol, se ztratili. Najdete je v jeskyni kousek od vesnice (nebo jste je už našli), vraťte se a oznamte to vesničanům. Pak se vydejte do zbořeného chrámu (nová lokace na hlavní mapě). Prozkoumejte celou lokaci a zlikvidujte všechny nestvůry. V SZ rohu lokace narazíte na vlkodlaka Anath. Prozkoumejte okolí jeskyně a z mrtvého bojovníka seberte deník. Pak jděte za Anath a promluvte s ní. Jděte do SV části lokace a otočte zrcadlem. Vstupte do podzemí a pečlivě ho prozkoumejte. Najděte Amaunatorovy kosti, zabijte Jailera a pomocí jeho klíče vysvoboďte hobití bojovnici Mazzy (lze najmout). V místnostech posbírejte části slunečního symbolu. U kamenné hlavy odpovězte na její otázky 2,3,1 pak 3,1,1 a nakonec 1,3,2 (lze to vydedukovat z knih). Pokračujte dál a za místností s lávou odevzdejte strážným duchům Amaunatorovy kosti. Přes místnost s mozaikou z písmen projděte tak, aby cesta vytvořila bohovo jméno (Amaunator), promluvte se stínem, poradí vám, kde je část symbolu. Postupujte do další části a projděte opatrně kolem stínového draka (jestli si troufáte, tak se s ním můžete utkat, ale můžete se sem vrátit později). Zabte Shadow Lorda a seberte všechny předměty. Pak se vraťte do vesnice za starostou.

Trademeet
Pokud promluvíte u hlavní brány Athkatly (City Gates) s Flyidanem a slíbíte mu pomoc, objeví se vám na hlavní mapě lokace Trademeet (lze se o ní ale dozvědět i jinak). Vypravte se do Trademeetu a hned po vstupu pomozte vojákům v boji s divokými šelmami. Pak promluvte s kapitánem, ten vás pošle za lordem Loganem. Promluvte si také s džiny ve stanu před branami města, zejména s Khan Zahrrem. Pak jděte za Loganem (Mayor’s House) a pokecejte s ním. Pak sestupte do vězení a promluvte s druidem Cerndem (můžete ho najmout do party). Získáte povědomí o nové lokaci – Druid´s Grove. Projděte si celé město (je tam i pár solidních obchodů), poblíž hřbitova potkáte Itonu. Promluvte s ní. Pak se vydejte do lokace Druid´s Grove. Vydejte se skrz divočinu a narazíte na Paudena. Pokecejte s ním a jděte dál. Vyčistěte doupě trollů, prozkoumejte ho a vezměte si jejich poklady. Poté se vydejte na sever a probojujte se až k domkům za mostem. V jednom domku je Adratha, ve druhém partička ogrů. Vše pobijte, Adrathu kvůli úkolu od džina a ogry kvůli pokladům. Jděte na západ a potkáte Cernda (nemáte-li ho v partě). Promluvte s ním a dojděte až do druidského sídla. Pokecejte s Faldor a vyzvěte ji na druidský souboj (musíte mít v partě druida, tedy Jaheiru nebo Cernda). Při boji je nejlepší vyvolat elementály nebo zvířata, poštvat je na Faldor a z druhé linie je léčit. Po vítězství se druidi omluví za své předešlé činy a věnují vám magickou hůl. Ještě promluvte s novým Arch druidem. Pokud je vaše hlavní postava druid, můžete se po získání potřebného levelu utkat s Arch druidem o vůdcovství a stát se hlavou místních druidů. Vraťte se do Trademeetu a promluvte s Loganem. Dostanete nějaké peníze, pak jděte promluvit s džiny. Dostanete magický scimitar, pak jděte opět za Loganem. Při slavnostní audienci vás osloví hlavy dvou znepřátelených rodin – lady Lurraxol a lord Alibakkar. Pravděpodobně vás také zkontaktuje Jenia a požádá vás o pomoc. Po audienci promluvte s Busyou a pak jděte do hospody, kde shlédnete hádku sluhů obou znepřátelených rodin. Promluvte s Jeniou (bydlí v domě severně od domu lorda Alibakkara). Jděte k JZ bráně a pokecejte s Darsidianem Moorem. Slibte mu pomoc a jděte k JV bráně. Kousek od ní potkáte Darsidiana, který vás požádá, abyste zabili ležícího Reijeka. Dojděte k Reijekovi a promluvte s ním. Zjistíte, že zabijákem je Darsidian. Zabijte ho a na dívku, která vypadá jako Reijek, sešlete kouzlo Restoration. Pak se vraťte do domu Jenie a se všemi promluvte. Pak jděte do domu lorda Alibakkara a promluvte s ním. Dostanete klíč od rodinné hrobky. Jděte na hřbitov, tam potkáte Logana. Požádá vás, abyste důkaz, jenž je v hrobce (a pro který vás poslal lord Alibakkar) přinesli jemu a zabránili tak bitce mezi znepřátelenými rodinami. Projděte hrobku, pobijte nemrtvé a důkaz doneste Loganovi.

Windspear Hills
Pokud v hospodě Copper Coronet pokecáte s lordem Jierdanem a slíbíte mu pomoc, zakreslí vám do mapy lokaci Windspear Hills. Po vstupu do lokace na vás zaútočí partička nestvůr. Když je pobijete, přijde Garren a řekne vám, že jste právě zabili skupinu paladinů očarovaných iluzí. Pokecejte s ním a jděte k němu na návštěvu. Promluvte s ním v jeho domě, pobijte skupinu útočníků a Garrenovi slibte pomoc při záchraně jeho dítěte. Jděte do JZ rohu lokace, pokecejte s královnou dryád a dejte jí magické žaludy z Irenicusova vězení, čímž osvobodíte uvězněné dryády. Pak jděte do SZ rohu a vstupte do podzemí. V prvním vybijte nepřátele a sestupte o patro níž. Pobijte útočníky, pokračujte dál a prozkoumávejte všechny truhly, sudy a podobně. Čistěte postupně podzemí a v místnosti se skupinkou Shadow Feindů seberte zpod prkna klíč. Najděte v podzemí Samii a slibte jí pomoc. Jděte na sever a v systému chodeb pobijte všechny strážce částí starodávné masky. Po zkompletování masky a jejím nasazení se můžete vydat zabít posledního strážce. Vstupte do místnosti a přepadne vás Samie se svými kumpány. Pobijte je, sesbírejte zajímavé předměty a z místnosti si nezapomeňte vzít meč Dragonslayer a dračí štít. Projděte zbylou část podzemí a u studny zatočte rumpálem, získáte magickou přilbu. Postupujte dál, pobíjejte všechny nepřátele a dojděte až do vězení. Po boji s nepřáteli si promluvte s Garrenovým vězněným dítětem a pak se vydejte do posledního patra. Najdete tam rudého draka Firkraaga. Po rozhovoru s ním se vraťte o patro výš (do vězení), zabijte Firkraagova poskoka, seberte klíč a osvoboďte vězně. Pokud budete chtít, můžete se kdykoli za Firkraagem vrátit a bojovat s ním, kromě jiného po něm zbude i paladinský meč (Holy Avenger) Carsomyr +5 (také 50% magic resistance, Dispel Magic…). Pak se vraťte se do Garrenova domu a promluvte s ním.

Zpět v Athaktle – hlavní linie příběhu
Pravděpodobně se vám v průběhu hry stane, že vás kontaktuje jeden z Bodhiiných přisluhovačů a nabídne vám její pomoc. Najdete ji na hřbitově a její pomoc si můžete koupit za patnáct tisíc. Pokud hrajete za dobré charaktery, zvolte raději pomoc od Gaelana. Určitě už máte dostatek peněz, tak ho navštivte a sumu zaplaťte. Dostanete klíč od tajného průchodu v gildě Stínových zlodějů. Jděte tedy do doků, vstupte do budovy gildy a najděte tajnou stěnu. Projděte do lokace za ní a se všemi promluvte, zejména s Aranem - mužem stojícím za vším děním v gildě. Bude vám slíbena pomoc při hledání Imoen, pokud splníte pár úkolů pro gildu. Jděte zpět do první místnosti a promluvte s Renalem Bloodscalpem, který vám zadá úkol zneškodnit jeho podřízeného Mae´Vara (jeho gilda je v obchodě v JV části doků, musíte se vetřít do jeho přízně splněním několika úkolů, najít důkaz o jeho zradě a nakonec ho zabít, po splnění tohoto úkolu budete mít možnost najmout čaroděje Edwina, kterého znáte z prvního dílu). Nyní je čas na splnění úkolů pro skutečného šéfa gildy. Po rozhovoru s Aranem jděte k molu (na jihu doků) a promluvte s Mook. Po chvilce se objeví upír, zabijte ho a vraťte se za Aranem. Promluvte s ním, jděte do hospody Five Flagons (v Bridge District) a v horním patře zlikvidujte dva chlápky. Po chvilce přijde osoba, oslovte ji jako Gracen a po rozhovoru ji zabijte. Vraťte se za Aranem a dostanete další úkol - zlikvidovat upíry na hřbitově. Jděte na hřbitov (vybavte se dřevěnými kolíky) a sestupte do podzemí. Velké dveře v severní části vám otevře golem. Postupujte upírským obydlím, likvidujte upíry a v místnostech s rakvemi použijte kůly na probodnutí těl v rakvích. V místnosti s bazénkem zalovte v krvi a vytáhněte magický palcát. Sestupte do dolního patra, pobijte všechny upíry a sesbírejte poklady. Jděte zpět do horního patra a v místnosti s bodáky zabijte upíra Lassala. Pak jděte probodnout jeho tělo a objeví se Bodhi. Promluvte s ní a začněte boj. Bohužel vám uteče, tak se vraťte za Aranem. Je s vaší prací spokojen, takže vám zařídí cestu lodí za Imoen do magické pevnosti.

V příštím díle návodu si povíme něco o událostech na ostrově s magickou pevností a už teď se můžete těšit, že se po dlouhé době konečně shledáte s kamarádkou Imoen.