Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baldur's Gate II – 5. část návodu

  12:00aktualizováno  23. února 3:53
Vítejte u pátého pokračování návodu na hru Baldur´s Gate II. Dnes se již konečně setkáme s Imoen a také s Irenicem, i když nám ještě nebude souzeno vyřídit ho jednou provždy. Jak už to tak bývá, vše se trochu zkomplikuje, takže kromě magické pevnosti navštívíme i podmořské město a také Underdark – domov temných elfů.

Příjezd na ostrov
Jste-li připraveni na cestu, zajděte za Aranem a zakrátko se ocitnete na lodi. Po vylodění na ostrově na vás zaútočí upíři, až je zabijete, promluvte si se Sime.

Příhody v přístavu
Prozkoumejte městečko a promluvte si s Giniou. Pak jděte pokecat s Calahanem a zaplaťte mu za odvoz Ginie a jejího bratra. Potom jděte k hospodě s veselým názvem Vulgar Monkey a venku pokecejte s Chremym. Zabte ho a seberte náhrdelník. Pak se vraťte za Giniou a řekněte jí, že je vše zařízeno. Jděte do hostince a vyhledejte Sanika. Objeví se vrah a Sanika zabije, nelze tomu zabránit, tak alespoň potom zabijte vraha a jděte za Perthem (dům na severu městečka). Promluvte s ním, pak ho zabijte a seberte všechny věci (hlavně wardstone). Pak jděte cestou z města na SV a pokecejte se Sime. Cesta do pevnosti je volná.

Magická pevnost (Asylum)
Zlikvidujte nepřátele a vstupte do pevnosti. Promluvte s čarodějem a absolvujte prohlídku pevnosti. Po chvilce se ukáže, že průvodce je Irenicus, navíc vás zradí Yoshimo (máte-li ho v partě). Budete zajati a prožijete zvláštní sen.

Sen
Promluvte s démonem u vchodu a vyberte vlastnost, kterou si necháte snížit (permanentně !). Vstupte do knihovny, pokecejte s Imoen, jděte opět ven, najděte Bhaala a nalákejte ho k Imoen. Společnými silami ho porazíte.

Útěk ze zajetí
Do party si konečně můžete přizvat Imoen (pokud s vámi jel Yoshimo, stejně máte jedno volné místo). Po rozhovoru s Bodhi začněte prohledávat chodby. Pozor na pasti. Kousek severně od první místnosti je v jednom sudu schován výborný předmět Bag of Holding. V místnosti s jedenácti sochami musíte dát věci z truhly jednotlivým sochám – postupujte od dveří po směru hodinových ručiček takto: lebka, přesýpací hodiny, zrcadlo, soška, meč, slunce, sluneční hodiny, voda, boty, kruh, hvězda. Získáte gem, který vám po použití u velkého zrcadlovitého portálu přinese magickou zbroj Doom Plate. Také vyřešte hádanky dvanácti hlav (jsou docela lehké a navíc to můžete vyzkoušet). Projděte i zbytek patra a pobijte nepřátele. Pak se vydejte do nižšího patra.
Pobijte Umber Hulky a pokračujte chodbou. Pak jděte na jih, zlikvidujte nepřátele a prozkoumejte knihovnu. Postupujte dál, Daceho si zatím nevšímejte. V místnosti s velkou knihou otáčejte stránky a likvidujte vyvolané potvory, dokud nezískáte poklady. V místnosti s pulzujícím kamenem pobijte koboldy a seberte kus krystalu a kůl na upíry (měl by ho mít jeden z koboldů). Vraťte se za Dacem, zabijte ho a použijte na jeho tělo v rakvi kůl – získáte jeho ruku. Pak se vraťte do prvního patra a jděte k velké hlavě (na JZ lokace) a díky Dacově ruce se vám otevře průchod do dalšího patra.
V dalším patře pobíjejte nepřátele a snažte se najít tajné průchody. Po otevření jednoho z nich pohněte s podstavcem a otevře se další. Sbírejte kousky mithrilu, které jsou poschovávány po celém patře. V místnosti s minotaury seberte ze studánky roh a obrázek Mindflayera. Prozkoumejte sochy poblíž a naleznete další kresby. Narazíte také na Bodhi, ale opět nebudete mít šanci ji zabít, protože včas uteče (v tomto boji se proměníte ve Slayera a získáte schopnost proměňovat se v něj dle své vůle, ale moc to nepřehánějte, nebo nad sebou ztratíte kontrolu). Jděte z místnosti s velkou sochou na JV, pobijte nepřátele a najdete druhý roh. Vraťte se k soše a oba rohy jí nasaďte. Ještě se vraťte do místnosti s obrázky na dveřích. Postupně je otevřete nalezenými kresbami, za některými číhají jen potvory, jinde najdete i poklad. Za jedněmi dveřmi je chodba vedoucí až do místnosti s podivným strojem. Pokud do něj hodíte kousky mithrilu, vypadne vám magický předmět. Jaký bude, to závisí na počtu kousků kovu, který použijete: 5 - Boots of North, 10 - Boots of Grounding, 15 - Boots of Speed, 20 - Jester's Chain +4. Tuto lokaci dobře prozkoumejte, je zde skryta i část artefaktu Short Bow of Gesen.
Vraťte se do místnosti se sochou a vydejte se průchodem do dalšího patra. V další místnosti pobijte koboldí střelce a podstupte zkoušku. Spočívá v odpovědích na čarodějovy otázky – dle odpovědi vám vyčaruje nepřátele. Po posledním boji se objevíte zpět v pevnosti.
Pokecejte se Saemonem a projděte celé patro, nechoďte však do hlavní středové místnosti. Sestupte po spodního patra. Promluvte s kouzelníky a přemluvte je, aby vám pomohli proti Irenicovi. V boji všichni čarodějové zemřou a Irenicus uteče, navíc vás napadne Yoshimo (pokud přijel na ostrov s vámi) a jeho kumpáni. Po boji prohledejte celou pevnost a v Irenicově pokoji seberte klíč a zajímavé předměty. Pak si promluvte se Saemonem, řekne vám o dvou možnostech, jak se dostat pryč. Pokud si zvolíte teleport (je v zamčené místnosti, od které teď už máte klíč), ocitnete se v Underdarku a přeskočíte tak podmořské dobrodružství. Zvolte tedy raději plavbu lodí.

Zpět v přístavu
Opusťte pevnost a jděte za Saemonem do hospody. Pokecejte s ním a ještě než začnete shánět loď, vydejte se do Galvena's Festhall. Jelikož máte náhrdelník od Chermyho, dostanete se dovnitř lehce. Pokecejte s prostitutkou u vchodu a zkuste ji přemluvit, aby šla s vámi. V pokoji s ní opět promluvte a vezměte uspávací prášek. Pak jděte do kuchyně a přemluvte kuchařku, aby nasypala uspávací prášek do pití. Jděte zpátky za prostitutkou a když uspí stráže, seberte v pokoji klíč. Pokud nemáte na uspávání náladu, nezdržujte se sháněním prášku a stráže pobijte. Pak sestupte do vězení, zabijte majitelku podniku, promluvte s Claire a odveďte ji ke kapitánovi Golinovi. Teď je čas na shánění lodi. Jděte v noci do Cayinova domu a seberte roh. Jděte k molu, cestou pobijte případné útočníky a dejte roh Saemonovi. Zabijte útočníky a máte loď, navíc získáte část artefaktu – meče Equalizeru. Během plavby dojde k přepadení lodi, která se po chvilce potopí. Proberete se až v podmořském městě sahuaginů.

Město Sahuaginů
Z úvodního rozhovoru vyplyne, že vás sahuagini považují za zachránce ze starobylého proroctví. Nebraňte jim v tom. Slibte králi pomoc a jděte na sever za kněžkou. Promluvte s ní a slibte, že pomůžete jí. Dostanete orb, kterým se můžete prokázat vzbouřencům. Prozkoumejte město, pobijte každého, kdo na vás zaútočí, a jděte do jižní části města. Pokecejte s impy a souhlaste s jejich hrou. Předměty umístěte následovně: do truhly za Drizztem dejte scimitar, Elminsterovi dýmku, Khelbenovi hůl, Alustriel náhrdelník a Piergeironovi přilbu. Jděte po chodníku na sever a dojdete k Beholderovi, který hlídá truhlu. Ukecejte ho, abyste se mohli podívat, otevřete truhlu a seberte klíč. Pak jděte do SV části města a vejděte do vchodu ke vzbouřencům. Jděte až k jejich vůdci (princ Villinaty) a promluvte s ním. Dá vám falešné srdce. Zaneste ho královi, podvod však bude brzo odhalen a strhne se boj. Po zabití krále si promluvte s princem. Dostanete magický provaz a také můžete vybrat pokladnici. Město sahuaginů opustíte východem ve skrýši vzbouřenců.

Underdark
Zabíjejte všechny nepřátele, na které narazíte. V JZ části si od tří prodavačů kupte svitek s kouzlem Freedom a sešlete ho, osvobodíte tak čaroděje Vithala.
Jděte na sever, přejděte most a ve vesnici svirfneblinů kupte od hostinského Knihu Rituálů, prodavači slibte pomoc s hledáním syna a veliteli slibte, že mu pomůžete s příšerou (dostanete svitek). Jděte zpět za Vithalem a pomozte mu dokončit rituál – ničte elementály u portálů, kam vstoupí.
Jděte k velké schránce vejčitého tvaru a postupně osvobozujte zakleté tvory. Většina z nich jsou nevděčníci a budete je muset zabít, ale je mezi nimi i hledaný prodavačův syn. Jděte zabít příšeru, o které mluvil gnómský předák, po boji použijte svitek. Vraťte se k předákovi, dostanete Light Gem a také magický palcát. Zajděte ještě za prodavačem a budete odměněni za záchranu syna.
Jděte do temné jeskyně (Dark Cave) a promluvte si s dračicí Adalon. Slibte jí pomoc s nalezením ukradeného vejce a váš vzhled bude dočasně přeměněn na drowí. Zapamatujte si, za koho se máte vydávat, a jděte k bráně do města. Pokecejte s drowem, představte se jako Veldrin z města Ched Nasad a vstupte do města.

Ust Natha – město temných elfů
Po vstupu do Ust Natha si jděte promluvit se Solaufeinem (k Male Fighter´s Society). Pak se vraťte zpět k hlavní bráně, promluvte si s Imrae a Solaufeinem a dostanete za úkol zachránit dceru vysoké kněžky. Během následujících dvanácti hodin se musíte dostavit do jihovýchodní části Underdarku, kde již na vás čeká Solaufein. Po chvilce se objeví únosci (Mind Flayeři) i s unesenou dívkou. Při boji s Mind Flayery musíte dbát na to, aby nebyla zraněna unesená drowka (Phaere). Po bitce se vraťte zpět do města a u brány pokecejte se Solaufeinem. Pak jděte do hospody (tavern) a promluvte se zachráněnou Phaere. Řekne vám, abyste se s ní za několik dnů setkali na plošině u hlavní městské brány. Máte nějaký čas jen pro sebe, můžete jej využít k prohlídce města, nakupování a soubojům v hospodské aréně.

Při pochůzkách po městě můžete narazit na některý z těchto questů: 1.) Může se vám stát, že za vámi přiběhne otrok se vzkazem, že s vámi chce mluvit jeho pán. Je to Aboleth žijící ve vodní nádrži kousek od hlavní brány. Řekne vám, že díky svým psionickým schopnostem odhalil vaši pravou identitu. Výměnou za neprozrazení vašeho tajemství žádá mozek kněžky Qilue. Zajděte tedy do jejího obydlí (Qilue´s Home) a po boji seberte z její mrtvoly mozek, nezapomeňte také na ostatní předměty (za zmínku stojí magická dýka Boneblade). Doneste Abolethovi mozek a jeho mlčení je zajištěno.
2.) Pokud vás zastaví Taso Kala a přikáže vám zničit vyznavače bohyně Ghaunadur, neváhejte a vydejte se je zničit. Jsou na jihovýchodní plošině.
3.) V Ust Natha můžete potkat obchodníka Visaje, který vám nabídne magický provaz, který chrání před magií liche Dairexe. Za tisíc zlatých provaz kupte a vstupte s ním do Dairexovy věže. Po vstupu budete přeneseni do sídla drowího zabijáka Jarlaxleho – šéfa vykutáleného čaroděje Visaje. Přijměte Jarlaxleho nabídku na obchod (v sázce je opět neprozrazení vaší pravé totožnosti) a vstupte do lichovy věže. Zabijte Dairaxe a vyberte jeho věž (nezapomeňte hlavně na Jae´llat Wardstone) a úplně nakonec seberte gemy, o které Jarlaxlemu jde. Po jejich sebrání budete opět teleportováni k Jarlaxlemu, předejte mu gemy a Jarlaxle poměrně překvapivě dodrží své slovo a propustí vás. Poté můžete pomocí Wardstonu otevřít dveře do magicky chráněné budovy Jae´llat House a bez ostychu ji vykrást.
4.) Jděte na trh s otroky a všechny kupte. Obchodníkovi řekněte, ať je vybaví zbraněmi a pošle do tunelů před městem. Takto jim zajistíte svobodu i prostředky k cestě na povrch.

Pokud již nemáte ve městě nic na práci, vydejte se k hlavní bráně za Phaere. Bude vám zadán další úkol, konkrétně zabití Beholdera. Jděte na velkou jihovýchodní plošinu, kde už čeká Phaere. Promluvte s ní a pomozte jí zabít Beholdera, který se za chvíli objeví. Poté opět dostanete volno, ale do tří dnů se musíte dostavit do hospody. Tam opět pokecejte s Phaere a dostanete další úkol – zabít hlídku svirfneblinů a přinést helmu velitele jako důkaz. Jděte do severozápadní části Underdarku a kus před mostem do vesnice svirfneblinů potkáte Solaufeina. Pokud se vám nechce svirfnebliny pobít, promluvte se Solaufeinem a řekněte mu, že se může vrátit do města a tento úkol nechat jen na vás. Jděte na sever k mostu a až narazíte na skupinu svirfnerblinů, řekněte jim, že je ušetříte, pokud vám jejich velitel dá svojí helmu. Vraťte se do hostince v Ust Natha a promluvte s Phaere. Stanete se svědky hádky mezi Solaufeinem a Phaere. Poté vám Phaere nařídí, abyste ji okamžitě (resp. během jedné hodiny, takže se nikde nezdržujte) vyhledali v budově Female Fighter´s Society. Vydejte se do jmenovaného domu a promluvte s Phaere. Dá vám za úkol zabít Solaufeina a jako důkaz přinést jeho plášť. Vypravte se za Solaufeinem (je v Male Fighter´s Society) a promluvte s ním. Popravdě mu vysvětlete, s jakým úkolem vás za ním proradná drowka poslala. Darujte mu život, ale vezměte si jeho plášť jako důkaz pro Phaere. Vraťte se k Phaere, pokecejte s ní a dejte jí Solaufeinův plášť. Pak jděte do chrámu v SV části města. Setkáte se tam nejen s ní, ale také s hlavní představitelkou rodiny Despana - kněžkou Ardulace. Promluvte s nimi a dostane další úkol. Musíte přinést alespoň dvě z následujících věcí: oko Beholdera, krev z centrálního mozku Mind Flayerů nebo krev Kuo-Toaního prince.
Na lov Beholderů se můžete vydat do tunelů, do nichž se dostanete jedním z jihovýchodních průchodů v hlavní jeskyni Underdarku. V tunelech je Beholderů požehnaně a po některém z nich oko určitě zbude. Navíc můžete v tunelech najít zajímavé poklady.
Druhý z jihovýchodních tunelů vede do sídla Mind Flayerů. Ihned po vstupu do této lokace bude vaše družina zajata pro účely zábavných bojů v aréně. Budete nuceni bojovat proti Umber Hulkům, až zvítězíte, pokecejte ve volné chvilce s vašimi spoluvězni (Githyanki). Až se vrátí z boje, znovu s nimi promluvte a domluvte plán společného útěku. Až budete znovu v aréně, zabijte soupeře a otevřete dveře na SV. Zabijte strážce a z nádoby seberte třetí část Equalizeru.
Projděte všechny místnosti, v jedné seberte kapalinu a použijte ji na speciální stroje, které jsou v místnosti s vězněnými lidmi. Pak použijte velký stroj a získáte tak Control Circlet (můžete jich získat několik). Použijte Circlet na nějakého Mind Flayera (z Quick Slotu), čímž ho dostanete pod svoji kontrolu.
Mind Flayer vám otevře dveře v severní místnosti. Promluvte s Githyanki a projděte zbytek sídla. Zlikvidujte všechny zbylé Mind Flayery a jejich centrální mozek, po jehož zabití získáte jeho krev (Elder Brain Blood).
Pokud se rozhodnete získat krev Kuo-Toaního prince, odejděte z hlavní jeskyně Underdarku průchodem v západní části (pozor, tento východ se většinou neoznačí automaticky do mapy). Dostanete se do lokace, kde žijí Kuo-Toa. Pobijte je, vezměte nakaženou vodu a dejte ji do nádrží v jejich jídelně. Zbylí jedinci budou slabší. Zabijte Kuo-Toaního prince a seberte jeho krev.
Pokud máte požadované předměty, jděte zpátky do chrámu a předejte je kněžce Ardulace.

Tak, to je pro dnešek vše. Příště vás čeká poslední část návodu, ve kterém se dozvíte vše potřebné k dohrání hry, od útěku z města temných elfů přes různé lapálie až k finálnímu souboji s Irenicem.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito

System Shock 2

Autoři chystaného remaku jedné z nejlepších her všech dob se stali oběťmi vlastních ambicí. Musí proto vývoj přerušit a...

Něco pro fandy World of Warcraft: rozdáváme pět sběratelek Legion

World of Warcraft

Aktuální expanze on-line hry na hrdiny World of Warcraft je na konci své cesty, do vydání další však zbývají měsíce....

Overwatch jako bojovka? Fanouškovské video ukazuje, že by to šlo

Overwatch Fighter

Podívejte se, jak by to nejspíš vypadalo, kdyby chtěl Blizzard udělat z Overwatche bojovku.

Audi A3 1,6 Sportback FSi, TOP STAV!
Audi A3 1,6 Sportback FSi, TOP STAV!

r.v. 2007, naj. 126 500 km, benzín
169 877 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz