Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bandits - akce na čtyřech kolech

  12:00aktualizováno  12. srpna 7:28
Akční hry se odjakživa těšily velké popularitě. Tohoto faktu si samozřejmě nemohli nevšimnout herní vývojáři, kteří určitě nenechají tento žánr zhynout na úbytě. Jen by to chtělo trošku více nových nápadů, kterých bychom se mohli dočkat od hry, již vám tímto představujeme. Pojďme si říci něco o Bandits.

BanditsPřiznám se, že mě už docela unavuje číst v každém druhém rozhovoru s tvůrci, kolik originálních a nikde neviděných prvků bude jejich nová hra obsahovat. Neříkám, že to vždy dopadne stejně, ale většinou je výsledkem průměrná hra. Ostatně to samé jsem po prostudování prvních informací čekal i tentokrát, ale poté, co tvůrci svůj záměr upřesnili v několika rozhovorech a vypustili do světa podrobnější materiály, jsem byl nucen svoje mínění, alespoň prozatím, změnit. Vypadá to totiž, že se k nám blíží jeden velice originální titul. Jmenuje se Bandits: Phoenix Rising a na svědomí ho má švédský tým GRIN. Ten se minulý rok uvedl poměrně kvalitním a zejména graficky dobře povedeným dílkem Ballistics. Šlo o futuristické závody vysokorychlostních vozidel různého vzezření a byla to jedna z her, která naplno využívala potenciálu tehdejších 3D karet. A copak nám chlapci od GRINu nabízejí tentokrát? Jak už z mého úvodu vyplynulo, půjde o akční hru, ve které ovšem nebudete chodit po svých, ale budete se po krajině prohánět v několika po zuby ozbrojených bugynách. Bandits jsou kombinací akční a závodní hry, kterých už tu také několik bylo (např. Twisted Metal na PSX, Carmageddon na PC). V čem tedy spočívá ona myšlenka, ten originální prvek, který nás udrží před obrazovkou déle než několik desítek minut? Tím lákadlem pro všechny nevěřící Tomáše by měl být originální příběh, na kterém bude hlavní část hry postavena. Dostanete šanci ujmout se role jedné ze dvou postav. Rewdalf a Fennec (jejich jména) ovšem nejsou hrdinové v pravém slova smyslu, to ani náhodou.

BanditsV momentě, kdy nad jedním z nich přebíráte kontrolu, se právě snaží přepadnout cisternu plnou čistého lihu, který chtějí použít pro výrobu jejich oblíbeného kaktusového koktejlu, což není nic jiného než Tequila. Pokud se jim krádež lihu podaří, zajistí si na věčné časy čestné místo u táborového ohně svého rodného gangu, který si říká The Wolfpack. Tato banda přirozeně není osamocena. Jako v každém oboru lidské činnosti, i zde existuje tvrdá konkurence v podobě několika dalších gangů. A počítejte s tím, že ty se určitě nebudou držet stranou a možná vám ještě v průběhu hraní způsobí nejednu hlubokou vrásku na čele. Toliko úvod do příběhu, který se bude dále rozvíjet ve více než 22 misích. Každá z nich by měla mít, když už ne zcela, tak alespoň z větší části odlišnou náplň. Základní úkoly, které se dozvíte před každou misí, zrovna moc originální nejsou. Jedná se například o ochranu konvojů, destrukci strategicky důležitých objektů (např. mosty), dobytí pevnosti nepřátelského gangu či ochranu vlaku před vyloupením. Co však potěší, je fakt, že úkoly se v průběhu mise budou měnit v závislosti na vzniklé situaci a způsobu, jakým hrajete. Z obyčejné ochranné mise se v tomto případě stane zběsilý hon na konkrétní postavu, či bugynu. Jistě se nevyhnete ani mnoha hromadným soubojům, čítajícím až 50 vozidel, ale nemusí tomu tak být vždycky. Díky velké volnosti, kterou vám autoři poskytnou, můžete zajet prakticky všude, kam se vám bude chtít, a podle toho budete volit svou taktiku boje. Buď můžete se svou bugynou vletět přímo do klubka nepřátelských vozidel a začít střílet hlava nehlava, doufaje v to, že to nějak přežijete, nebo si vyjedete na kopec a zasypete protivníky sprškou granátů seshora.

Bandits

Mluvím-li o granátech, myslím, že je na čase říci, jakými zbraněmi si budete moci vozidlo doslova ověsit. Nebude chybět kulomet a bazooka, stejně jako nikoho nepřekvapí přítomnost těžkého dvouhlavňového kanónu a vrhače granátů, či min. Určitě to není konečný stav, ale tvůrci bohužel více nesdělili. Ke zbraním už pouze dodám, že jejich volba bude mít podstatný vliv na váš úspěch, nebo prohru. Co se vozidel týče, ta budou podléhat základnímu rozdělení do tří skupin - lehké, střední a těžké. Už jen z tohoto je patrné, jaké výhody a nevýhody bude každá ze tří druhů bugyn mít. Lehká je sice rychlá, ale moc dlouho v boji nevydrží, a naopak. Toto je ovšem pouze základ, každý z gangů totiž bude disponovat jiným a unikátním typem svých vozidel. Přesné číslo autoři neuvedli, ale určitě jich bude více než 20.

Nyní, když víte vše zásadní o herním systému, zbývá ještě probrat technické zpracování. To by mohlo být také jednou ze silných zbraní Bandits. Jak je patrno z obrázků, umí se do toho hoši ze Švédska pěkně obout. Slibují nám grafiku, která naplno využije potenciál dnešních high-end grafických karet, aniž by tím vylučovali vizuální přitažlivost hry i pro majitele méně výkonných PC. Ti si budou moci upravit grafiku přesně podle výkonu jejich stroje. Že jim můžeme všechny jejich sliby ohledně grafiky věřit, nám předvedli už v předchozí hře Ballistics. Z dalekého severu k nám rovněž dorazily zvěsti o tom, že Bandits nabídnou revoluční umělou inteligenci (AI) nejen u soupeřů, ale také u vašich spolubojovníků.

BanditsUrčitě ve hře nebude chybět ani multiplayer, pro který je tato hra přímo jako ušitá. Představím-li si deathmatch osmi lidí po síti v až po střechu ozbrojených bugynách, tak se nemohu dočkat už nyní. Bohužel jsme se zatím nedozvěděli nic bližšího o zvukové stránce hry a také otázka fyzikálního modelu vozidel zůstává ze strany výrobců nezodpovězena. Doufejme, že to však brzy napraví. Nejlepší odpověď by nám samozřejmě poskytla plná hra, která by měla vyjít na podzim tohoto roku, nebo alespoň hratelná demoverze, která se snad brzy objeví. Do té doby, než se tak stane, nemá cenu hru hodnotit. Ale ze všech dostupných materiálů, které jsou k dispozici, se zdá, že by Bandits mohli být proudem čerstvé vody v nehybném jezeře akčních her.

Autor:


Témata: koktejl, Vlak


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.