Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bandits - bojovali jsme s nimi

  12:00aktualizováno  17. března 2003 1:42
Akce, nic než akce. To je mantra autorů nadějné autíčkové hry Bandits. My jsme si přivezli z ECTS hratelnou verzi tohoto titulu a pořádně ji otestovali. Nyní, když už vychladly hlavně zbraní i motory bizarních vozítek, se můžeme v klidu podívat, jaké je to být banditou postapokalyptického světa.

Bandits - Phoenix Rising

Ticho nad rozlehlou plání rozřízl hukot motorů. Z oblaku zvířeného prachu se vynořila skupina podivných strojů, řízená ještě podivnějšími hulákajícími posádkami. Jejich řev záhy doprovodil štěkot kulometů a svištění raket, jež začaly decimovat druhé prašné mračno, které se blížilo z opačné straně pláně. Během několika vteřin se vše slilo do tornáda ohně, oceli a písku. Je tady další "milé" setkání gangů Wolfpack a Pumpkins. Koneckonců, jak jinak se zabavit v drsném postapokalyptickém světě. Alespoň tak si to představují vývojáři ze švédského týmu Grin, autoři zajímavé závodní hry Ballistics a především lidé, kteří pracují na jednom z nejobletovanějších počinů letošní ECTS. Nevlastního bratrance slavné autíčkové akce Interstate. O čem mluvíme? O Bandits - Phoenix Rising. Zajímavé hře, o níž jsme vás už jednou podrobně informovali. Hře, na které firma Matrox prezentovala možnosti své špičkové grafické karty Parhelia, především její schopnost rozložit obraz na tři monitory. Také díky tomu, ovšem nejen proto, si tento titul vydobyl zmiňovanou pozornost. Bandité by totiž neměli přinést žádné módní mixování žánrů - půjde jen a jen o akci - čistou adrenalinovou akci.

Bandits - Phoenix Rising Hřištěm pro vaše zuřivé činy se stane atomovou katastrofou zdecimovaná Země. Po ní se prohánějí stroje, postavené ze všeho, co se dá v této těžké době získat. Lidé žijí ve vyprahlých pustinách, v osadách stojících v blízkosti vody či ropy. Ropa se mění za zrní, za starý šrot je k mání voda, náhradní díly dostanete za zlato. Centrem plání je, za betonovými stěnami ukryté, město Jericho, bohatý pupek pustiny. Místo, o němž stále dokola u ohně vypráví Rewdalf, jeden ze šéfů Wolfpacku, neustále žvanící střelec stroje, se kterým hru absolvujeme. Jeho řidičem je Fennec - hlava Wolfpacku. Klidný pilot pouštní buginy, jemuž Rewdalf přezdívá myslitel. Tahle dvojka má jediný cíl - přežít, a to pokud možno v Jerichu s kapsami plnými zlata.

Ovšem bandita bez svého auta není banditou, ale jen pouhým, v podstatě mrtvým, pěšákem. Jakmile se z vašeho stroje stane hromada šrotu, končíte. Alfou a omegou celé hry jsou tedy vozidla. Od podlahy po střechu vyzbrojená vozidla. Jsou rozdělena do tří kategorií - lehká, střední a těžká. Čím větší mašina, tím na ni naložíte více zbraní, tím více vydrží, ovšem o to hůř se řídí. Design aut je povedený a dá se říci i originální, škoda jen, že zde není alespoň nějaké vizuální ztvárnění poškození. Auta mají jen "životy". Bez ohledu na třídu a vzhled má ale každá bugina stejné uspořádání Bandits - Phoenix Risingvýzbroje. Primární zbraň je umístěna v otočné věži a zaměřuje se myškou. Sekundární zbraně jsou pak rozloženy po celé ploše auta a pokud nejsou naváděné, střílí tam, kam je natočen jeho čumák. S tím souvisí i způsob řízení, jenž je trošku podobný nezávislému ovládání nohou a kabiny v MechWarrior. Pokud chcete, jede auto v podstatě tam kam míří věž, je si však potřeba zvyknou na ono "v podstatě", protože se nemůžete spolehnou na pravidla známá ze 3D akcí, kdy je zaměřovací kříž vždy ve směru kam se pohybujete. Navíc máte možnost otáčet věží zcela nezávisle na směru jízdy, který v tom případě kontrolujete klávesami. Díky tomu je možné poměrně přesně kropit i soupeře visícího za vaším zadkem. Musíte se ale smířit s tím, že nevidíte dopředu.

Když už jsme nakousli zbraně, jukněme se na ně trošku zblízka. Během bojů můžete současně používat vždy dvě - primární a sekundární. Je to trošku nešikovné, protože i když máte velké auto, můžete střílet stejně jako když máte malé, jen výběr ničivých nástrojů je větší. Kvůli tomu, soudě podle demoverze, kterou jsme měli k dispozici, nemají řidiči těžkých strojů proti svým mrštnějším soupeřům velkou šanci. Chtělo by to umožnit šoférům velkým vozidel používat více zbraní současně, nebo jim na jejich stroje namontovat výrazně větší ráže, aby se tím kompenzovala jejich neohrabanost. Uvidíme ale jak to bude vyřešeno v plné verzi. Už teď je ale nabídka smrtícího arzenálu slušná. Najdete v Bandits - Phoenix Risingněm řízené i neřízené rakety, klasické minometné nálože i ty, které se nad zemí rozdělí do mnoha menších, rotační kulomet, nejrůznější miny, včetně skákavých a dokonce i veleúčinnou sniperskou pušku. Vybere si každý, jak příznivec řežby kolo na kolo, tak přesný zabiják ukrytý kdesi v kopcích, kosící nepřátele několika ranami. Munice do sekundárních zbraní je pro všechny kvéry společná, jen se mění počet spotřebovaných "bodíků" na jeden výstřel. Není to sice moc realistické, ale o to v téhle hře rozhodně nejde.

Výběr správné výstroje bude kriticky důležitý pro zdárné splnění více než dvaadvaceti misí, jež pro nás autoři do singleplayeru nachystali. Dojde na obří bitvy až 50 strojů, ochrany konvojů či vlaků, vyhazování důležitých staveb do povětří i dobývání pevností. Na posuzování hry pro jednoho hráče je zatím příliš brzy, pokud ale autoři napsali zajímavý příběh s hratelnými misemi, určitě půjde o chytlavou záležitost. Tou je již nyní multiplayer, bohužel určený jen pro osm hráčů (autoři však zmiňují, že na silných strojích si mohou společně zařádit až dvě desítky bojovníků). My jsme vyzkoušeli divokou bitvu v pěti lidech a rozhodně jsme se nenudili. A to je zatím ve hře k mání pouze deathmatch a týmový deathmatch. V plné verzi prý přibude ještě několik více či méně obvyklých modů a zaválčíme si na devíti speciálních mapách. Díky jinému ovládání vozítek, Bandits - Phoenix Risingjsou boje v Bandits odlišné od klasických "běhacích" 3D akcí. Půvab divokých klání však vynikne až ve třech a více zúčastěných. O to větší škoda je, že se v multiplayeru může utkat jen oněch osm lidí.

Za zmínku stojí i technické zpracování, engine z Ballistics podává velice dobré výkony, i když stopy kol v prachu či sněhu jsme v demu neviděli. Nebyly zde ale ani slibované krátery od vybuchujících granátů, takže je možné, že grafika ještě dojde určitých vylepšení. Změněn snad naopak nebude řízný, více než dvě a půl hodiny dlouhý soundtrack, jenž dokáže pořádně rozpumpovat divokou akci. Koneckonců záhy se to dozvíme. Bandits jsou podle neoficiálních informací Gold, tedy připraveni k distribuci a měli by vyjít koncem tohoto roku.

Autor:




Nejčtenější

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.