Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bandits - bojovali jsme s nimi

  12:00aktualizováno  17. března 2003 1:42
Akce, nic než akce. To je mantra autorů nadějné autíčkové hry Bandits. My jsme si přivezli z ECTS hratelnou verzi tohoto titulu a pořádně ji otestovali. Nyní, když už vychladly hlavně zbraní i motory bizarních vozítek, se můžeme v klidu podívat, jaké je to být banditou postapokalyptického světa.

Bandits - Phoenix Rising

Ticho nad rozlehlou plání rozřízl hukot motorů. Z oblaku zvířeného prachu se vynořila skupina podivných strojů, řízená ještě podivnějšími hulákajícími posádkami. Jejich řev záhy doprovodil štěkot kulometů a svištění raket, jež začaly decimovat druhé prašné mračno, které se blížilo z opačné straně pláně. Během několika vteřin se vše slilo do tornáda ohně, oceli a písku. Je tady další "milé" setkání gangů Wolfpack a Pumpkins. Koneckonců, jak jinak se zabavit v drsném postapokalyptickém světě. Alespoň tak si to představují vývojáři ze švédského týmu Grin, autoři zajímavé závodní hry Ballistics a především lidé, kteří pracují na jednom z nejobletovanějších počinů letošní ECTS. Nevlastního bratrance slavné autíčkové akce Interstate. O čem mluvíme? O Bandits - Phoenix Rising. Zajímavé hře, o níž jsme vás už jednou podrobně informovali. Hře, na které firma Matrox prezentovala možnosti své špičkové grafické karty Parhelia, především její schopnost rozložit obraz na tři monitory. Také díky tomu, ovšem nejen proto, si tento titul vydobyl zmiňovanou pozornost. Bandité by totiž neměli přinést žádné módní mixování žánrů - půjde jen a jen o akci - čistou adrenalinovou akci.

Bandits - Phoenix Rising Hřištěm pro vaše zuřivé činy se stane atomovou katastrofou zdecimovaná Země. Po ní se prohánějí stroje, postavené ze všeho, co se dá v této těžké době získat. Lidé žijí ve vyprahlých pustinách, v osadách stojících v blízkosti vody či ropy. Ropa se mění za zrní, za starý šrot je k mání voda, náhradní díly dostanete za zlato. Centrem plání je, za betonovými stěnami ukryté, město Jericho, bohatý pupek pustiny. Místo, o němž stále dokola u ohně vypráví Rewdalf, jeden ze šéfů Wolfpacku, neustále žvanící střelec stroje, se kterým hru absolvujeme. Jeho řidičem je Fennec - hlava Wolfpacku. Klidný pilot pouštní buginy, jemuž Rewdalf přezdívá myslitel. Tahle dvojka má jediný cíl - přežít, a to pokud možno v Jerichu s kapsami plnými zlata.

Ovšem bandita bez svého auta není banditou, ale jen pouhým, v podstatě mrtvým, pěšákem. Jakmile se z vašeho stroje stane hromada šrotu, končíte. Alfou a omegou celé hry jsou tedy vozidla. Od podlahy po střechu vyzbrojená vozidla. Jsou rozdělena do tří kategorií - lehká, střední a těžká. Čím větší mašina, tím na ni naložíte více zbraní, tím více vydrží, ovšem o to hůř se řídí. Design aut je povedený a dá se říci i originální, škoda jen, že zde není alespoň nějaké vizuální ztvárnění poškození. Auta mají jen "životy". Bez ohledu na třídu a vzhled má ale každá bugina stejné uspořádání Bandits - Phoenix Risingvýzbroje. Primární zbraň je umístěna v otočné věži a zaměřuje se myškou. Sekundární zbraně jsou pak rozloženy po celé ploše auta a pokud nejsou naváděné, střílí tam, kam je natočen jeho čumák. S tím souvisí i způsob řízení, jenž je trošku podobný nezávislému ovládání nohou a kabiny v MechWarrior. Pokud chcete, jede auto v podstatě tam kam míří věž, je si však potřeba zvyknou na ono "v podstatě", protože se nemůžete spolehnou na pravidla známá ze 3D akcí, kdy je zaměřovací kříž vždy ve směru kam se pohybujete. Navíc máte možnost otáčet věží zcela nezávisle na směru jízdy, který v tom případě kontrolujete klávesami. Díky tomu je možné poměrně přesně kropit i soupeře visícího za vaším zadkem. Musíte se ale smířit s tím, že nevidíte dopředu.

Když už jsme nakousli zbraně, jukněme se na ně trošku zblízka. Během bojů můžete současně používat vždy dvě - primární a sekundární. Je to trošku nešikovné, protože i když máte velké auto, můžete střílet stejně jako když máte malé, jen výběr ničivých nástrojů je větší. Kvůli tomu, soudě podle demoverze, kterou jsme měli k dispozici, nemají řidiči těžkých strojů proti svým mrštnějším soupeřům velkou šanci. Chtělo by to umožnit šoférům velkým vozidel používat více zbraní současně, nebo jim na jejich stroje namontovat výrazně větší ráže, aby se tím kompenzovala jejich neohrabanost. Uvidíme ale jak to bude vyřešeno v plné verzi. Už teď je ale nabídka smrtícího arzenálu slušná. Najdete v Bandits - Phoenix Risingněm řízené i neřízené rakety, klasické minometné nálože i ty, které se nad zemí rozdělí do mnoha menších, rotační kulomet, nejrůznější miny, včetně skákavých a dokonce i veleúčinnou sniperskou pušku. Vybere si každý, jak příznivec řežby kolo na kolo, tak přesný zabiják ukrytý kdesi v kopcích, kosící nepřátele několika ranami. Munice do sekundárních zbraní je pro všechny kvéry společná, jen se mění počet spotřebovaných "bodíků" na jeden výstřel. Není to sice moc realistické, ale o to v téhle hře rozhodně nejde.

Výběr správné výstroje bude kriticky důležitý pro zdárné splnění více než dvaadvaceti misí, jež pro nás autoři do singleplayeru nachystali. Dojde na obří bitvy až 50 strojů, ochrany konvojů či vlaků, vyhazování důležitých staveb do povětří i dobývání pevností. Na posuzování hry pro jednoho hráče je zatím příliš brzy, pokud ale autoři napsali zajímavý příběh s hratelnými misemi, určitě půjde o chytlavou záležitost. Tou je již nyní multiplayer, bohužel určený jen pro osm hráčů (autoři však zmiňují, že na silných strojích si mohou společně zařádit až dvě desítky bojovníků). My jsme vyzkoušeli divokou bitvu v pěti lidech a rozhodně jsme se nenudili. A to je zatím ve hře k mání pouze deathmatch a týmový deathmatch. V plné verzi prý přibude ještě několik více či méně obvyklých modů a zaválčíme si na devíti speciálních mapách. Díky jinému ovládání vozítek, Bandits - Phoenix Risingjsou boje v Bandits odlišné od klasických "běhacích" 3D akcí. Půvab divokých klání však vynikne až ve třech a více zúčastěných. O to větší škoda je, že se v multiplayeru může utkat jen oněch osm lidí.

Za zmínku stojí i technické zpracování, engine z Ballistics podává velice dobré výkony, i když stopy kol v prachu či sněhu jsme v demu neviděli. Nebyly zde ale ani slibované krátery od vybuchujících granátů, takže je možné, že grafika ještě dojde určitých vylepšení. Změněn snad naopak nebude řízný, více než dvě a půl hodiny dlouhý soundtrack, jenž dokáže pořádně rozpumpovat divokou akci. Koneckonců záhy se to dozvíme. Bandits jsou podle neoficiálních informací Gold, tedy připraveni k distribuci a měli by vyjít koncem tohoto roku.

Autor:
Témata: Raketa, Tornádo, Vlak
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...