Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bandits - bojovali jsme s nimi

  12:00aktualizováno  17. března 2003 1:42
Akce, nic než akce. To je mantra autorů nadějné autíčkové hry Bandits. My jsme si přivezli z ECTS hratelnou verzi tohoto titulu a pořádně ji otestovali. Nyní, když už vychladly hlavně zbraní i motory bizarních vozítek, se můžeme v klidu podívat, jaké je to být banditou postapokalyptického světa.

Bandits - Phoenix Rising

Ticho nad rozlehlou plání rozřízl hukot motorů. Z oblaku zvířeného prachu se vynořila skupina podivných strojů, řízená ještě podivnějšími hulákajícími posádkami. Jejich řev záhy doprovodil štěkot kulometů a svištění raket, jež začaly decimovat druhé prašné mračno, které se blížilo z opačné straně pláně. Během několika vteřin se vše slilo do tornáda ohně, oceli a písku. Je tady další "milé" setkání gangů Wolfpack a Pumpkins. Koneckonců, jak jinak se zabavit v drsném postapokalyptickém světě. Alespoň tak si to představují vývojáři ze švédského týmu Grin, autoři zajímavé závodní hry Ballistics a především lidé, kteří pracují na jednom z nejobletovanějších počinů letošní ECTS. Nevlastního bratrance slavné autíčkové akce Interstate. O čem mluvíme? O Bandits - Phoenix Rising. Zajímavé hře, o níž jsme vás už jednou podrobně informovali. Hře, na které firma Matrox prezentovala možnosti své špičkové grafické karty Parhelia, především její schopnost rozložit obraz na tři monitory. Také díky tomu, ovšem nejen proto, si tento titul vydobyl zmiňovanou pozornost. Bandité by totiž neměli přinést žádné módní mixování žánrů - půjde jen a jen o akci - čistou adrenalinovou akci.

Bandits - Phoenix Rising Hřištěm pro vaše zuřivé činy se stane atomovou katastrofou zdecimovaná Země. Po ní se prohánějí stroje, postavené ze všeho, co se dá v této těžké době získat. Lidé žijí ve vyprahlých pustinách, v osadách stojících v blízkosti vody či ropy. Ropa se mění za zrní, za starý šrot je k mání voda, náhradní díly dostanete za zlato. Centrem plání je, za betonovými stěnami ukryté, město Jericho, bohatý pupek pustiny. Místo, o němž stále dokola u ohně vypráví Rewdalf, jeden ze šéfů Wolfpacku, neustále žvanící střelec stroje, se kterým hru absolvujeme. Jeho řidičem je Fennec - hlava Wolfpacku. Klidný pilot pouštní buginy, jemuž Rewdalf přezdívá myslitel. Tahle dvojka má jediný cíl - přežít, a to pokud možno v Jerichu s kapsami plnými zlata.

Ovšem bandita bez svého auta není banditou, ale jen pouhým, v podstatě mrtvým, pěšákem. Jakmile se z vašeho stroje stane hromada šrotu, končíte. Alfou a omegou celé hry jsou tedy vozidla. Od podlahy po střechu vyzbrojená vozidla. Jsou rozdělena do tří kategorií - lehká, střední a těžká. Čím větší mašina, tím na ni naložíte více zbraní, tím více vydrží, ovšem o to hůř se řídí. Design aut je povedený a dá se říci i originální, škoda jen, že zde není alespoň nějaké vizuální ztvárnění poškození. Auta mají jen "životy". Bez ohledu na třídu a vzhled má ale každá bugina stejné uspořádání Bandits - Phoenix Risingvýzbroje. Primární zbraň je umístěna v otočné věži a zaměřuje se myškou. Sekundární zbraně jsou pak rozloženy po celé ploše auta a pokud nejsou naváděné, střílí tam, kam je natočen jeho čumák. S tím souvisí i způsob řízení, jenž je trošku podobný nezávislému ovládání nohou a kabiny v MechWarrior. Pokud chcete, jede auto v podstatě tam kam míří věž, je si však potřeba zvyknou na ono "v podstatě", protože se nemůžete spolehnou na pravidla známá ze 3D akcí, kdy je zaměřovací kříž vždy ve směru kam se pohybujete. Navíc máte možnost otáčet věží zcela nezávisle na směru jízdy, který v tom případě kontrolujete klávesami. Díky tomu je možné poměrně přesně kropit i soupeře visícího za vaším zadkem. Musíte se ale smířit s tím, že nevidíte dopředu.

Když už jsme nakousli zbraně, jukněme se na ně trošku zblízka. Během bojů můžete současně používat vždy dvě - primární a sekundární. Je to trošku nešikovné, protože i když máte velké auto, můžete střílet stejně jako když máte malé, jen výběr ničivých nástrojů je větší. Kvůli tomu, soudě podle demoverze, kterou jsme měli k dispozici, nemají řidiči těžkých strojů proti svým mrštnějším soupeřům velkou šanci. Chtělo by to umožnit šoférům velkým vozidel používat více zbraní současně, nebo jim na jejich stroje namontovat výrazně větší ráže, aby se tím kompenzovala jejich neohrabanost. Uvidíme ale jak to bude vyřešeno v plné verzi. Už teď je ale nabídka smrtícího arzenálu slušná. Najdete v Bandits - Phoenix Risingněm řízené i neřízené rakety, klasické minometné nálože i ty, které se nad zemí rozdělí do mnoha menších, rotační kulomet, nejrůznější miny, včetně skákavých a dokonce i veleúčinnou sniperskou pušku. Vybere si každý, jak příznivec řežby kolo na kolo, tak přesný zabiják ukrytý kdesi v kopcích, kosící nepřátele několika ranami. Munice do sekundárních zbraní je pro všechny kvéry společná, jen se mění počet spotřebovaných "bodíků" na jeden výstřel. Není to sice moc realistické, ale o to v téhle hře rozhodně nejde.

Výběr správné výstroje bude kriticky důležitý pro zdárné splnění více než dvaadvaceti misí, jež pro nás autoři do singleplayeru nachystali. Dojde na obří bitvy až 50 strojů, ochrany konvojů či vlaků, vyhazování důležitých staveb do povětří i dobývání pevností. Na posuzování hry pro jednoho hráče je zatím příliš brzy, pokud ale autoři napsali zajímavý příběh s hratelnými misemi, určitě půjde o chytlavou záležitost. Tou je již nyní multiplayer, bohužel určený jen pro osm hráčů (autoři však zmiňují, že na silných strojích si mohou společně zařádit až dvě desítky bojovníků). My jsme vyzkoušeli divokou bitvu v pěti lidech a rozhodně jsme se nenudili. A to je zatím ve hře k mání pouze deathmatch a týmový deathmatch. V plné verzi prý přibude ještě několik více či méně obvyklých modů a zaválčíme si na devíti speciálních mapách. Díky jinému ovládání vozítek, Bandits - Phoenix Risingjsou boje v Bandits odlišné od klasických "běhacích" 3D akcí. Půvab divokých klání však vynikne až ve třech a více zúčastěných. O to větší škoda je, že se v multiplayeru může utkat jen oněch osm lidí.

Za zmínku stojí i technické zpracování, engine z Ballistics podává velice dobré výkony, i když stopy kol v prachu či sněhu jsme v demu neviděli. Nebyly zde ale ani slibované krátery od vybuchujících granátů, takže je možné, že grafika ještě dojde určitých vylepšení. Změněn snad naopak nebude řízný, více než dvě a půl hodiny dlouhý soundtrack, jenž dokáže pořádně rozpumpovat divokou akci. Koneckonců záhy se to dozvíme. Bandits jsou podle neoficiálních informací Gold, tedy připraveni k distribuci a měli by vyjít koncem tohoto roku.

Autor:


Témata: Raketa, Tornádo, Vlak

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Další z rubriky

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

Just Cause 4

Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez...

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...



Najdete na iDNES.cz