Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Batman: Arkham City dá netopýřímu muži volnost

aktualizováno 
Z blázince se stává celá jedna čtvrť města, ve které se coby Batman budete pohybovat se značnou volností, a to i po střechách.

Batman: Arkham City

Málokterý stát má za katrem tolik vězňů jako Spojené státy americké. Není divu, že věznice praskají ve švech. V Gotham City se tento problém starosta Quincy Sharp rozhodl vyřešit sice málo elegantně, ale na první pohled efektivně: vyhradil celou jednu čtvrť a udělal z ní jakési supervězení.

Ředitelem vězení Arkham City je nevybíravý Hugo Strange, byť není jasné, v čem jeho práce spočívá. Vězni jsou totiž přenecháni zcela sobě a zákonu džungle. Přitom se dá předpokládat, že se povedené osazenstvo nezačne organizovat v demokratickou a rovnoprávnou společnost. Proto záhy vypuká jakási vězeňská válka. To by nebylo úplně na škodu a Batman by se do toho zřejmě ani nemíchal, jen kdyby Harvey "Two Face" Dent neunesl Batmanovi kamarádku Catwoman.

Arkham City je obrovské, o hodně větší než herní svět předchozího dílu a blázince Arkham Asylum. Předně se ale Batman už nebude pohybovat jen po chodbách a ve větracích šachtách ústavu pro choré, nýbrž se dostane i na relativně čerstvý vzduch, do ulic a na střechy domů.

Autoři napnuli síly, aby z Unreal enginu vymačkali maximum, což je pro rozlehlé exteriéry důležité. Výsledky už jsou patrné nyní: je to hlavně ohromující, obrovské město s mnoha detaily, jako jsou neonové reklamy nebo chrliči vody v podobě gargoylů. Ti jsou velmi důležití, protože právě o ně se Batman zachytává svým hákem, když se chce vznést na střechy domů. Komu se zachce, může se dostat z jednoho konce města na druhý, aniž by se dotkl země.

Výrazných změn dozná také atraktivní soubojový systém, který tvůrci prezentují na jedné z misí. Batman zaslechne volání o pomoc Catwoman, které ho zavede až do starého kostela. Zde zjistí, že jeho přítelkyni Two Face pověsil hlavou dolů jako návnadu. Záhy na netopýřího muže posílá množství svých pochopů.

Zatímco v předchozím dílu se Batman musel vypořádávat maximálně s šesti nepřáteli najednou, v Arkham City se už vejde na obrazovku protivníků třicet. Ti navíc mohou používat veškeré okolo se povalující předměty. Superhrdina se ale naštěstí přiučil celé řadě nových bojových schopností, které budete moct využít v nelehkých situacích.

V ideálním případě ale Batman své protivníky zabíjí hezky potichu. Obzvlášť tehdy, když se zmocní civilistů jako rukojmích (například doktorů z vězeňské nemocnice). Tehdy je opatrné našlapování dokonce nutné, protože nevinní při každém chybném pohybu umírají. A pak je třeba začít od posledního záchytného bodu.

Když se vrátíme do kostela, kde už se Batman mezitím vypořádal s nepřáteli, uvidíme další hrozbu, a sice odstřelovače, jehož první rána míří vedle. Pak se Batman musí krýt a aktivovat detektivní mód, jenž ho například na základě rozbitých oken dovede k pozici snipera, jehož se pak vydá zlikvidovat.

Detektivní mód už ale nemá být tak mocný jako v předchozím dílu. Autoři to vysvětlují tak, že se s ním Batmanovi nepřátelé naučili žít, a tak už na ně tolik neplatí. Celkově ho bude smysluplné využít na menším množství míst.

Velkým příslibem je otevřená struktura herního světa, v jejímž rámci tvůrci slibují kromě hlavní příběhové linie také vedlejší úkoly. Ostatně, Batman: Arkham City bude herními mechanismy připomínat spíše Assassins Creed: Brotherhood než svého přímého předchůdce. Atraktivita vedlejších úkolů má být garantována tím, že se tyto budou točit kolem známých postav netopýřího univerza. Po této lince byste se zatýkáním "známých firem" měli propracovat až k samotnému Jokerovi, který tu samozřejmě nesmí chybět.

Batman: Arkham City tedy zatím vypadá opravdu dobře, což lze tvrdit s velkou jistotou, protože první díl byl skutečně překvapivým hitem. Dvojka evidentně není nastavovanou kaší, ale smysluplným pokračováním.

Autor:


Témata: Věznice

Nejčtenější

Cyberpunk 2077 je přesně tak dobrý, jak jsme tajně doufali. První dojmy

Cyberpunk 2077

Poté, co v únoru vyšel Kingdom Come, už mezi českými hráči není očekávanějšího titulu než chystaný Cyberpunk 2077. A my...

Bethesda oznámila nový Doom a Wolfenstein. Fallout 76 vyjde ještě letos

Fallout 76

Velká herní výstava E3 pokračovala očekávanou konferencí Bethesdy. Viděli jsme spoustu oznámení, z velkých projektů se...



E3 2018: přehled časů všech důležitých konferencí

E3

S herním svátkem E3, který letos opět proběhne v Los Angeles, se pojí i samostatné tiskové konference, či spíše show...

Stahujte zdarma PC verzi startovní edice středověké řežby For Honor

For Honor

Pokud byste chtěli zkusit, kam se více než rok po vydání posunula multiplayerová řežba For Honor, přidejte si na PC do...

Sony na E3 předvedla úžasné záběry z The Last of Us 2 a Death Stranding

The Last of Us: Part II

Sony na letošní E3 nepřivezla spoustu oznámení ani trailerů, ale co předvedla na konferenci, stálo skutečně za to....

Další z rubriky

Při hraní Sushi Strikera dostanete chuť na sushi. První dojmy

Sushi Striker: The Way of Sushido

Sushi Striker: The Way of Sushido je vyšperkovaná spojovačka s vypečeným příběhem ze světa, v němž se kvůli oblíbenému...

Závody v otevřeném světě The Crew 2 přidávají čluny a letadla. První dojmy

The Crew 2

První díl online závodů, v nichž bylo možné křižovat celé Spojené státy, nedopadl úplně na jedničku. Zdá se však, že...

Žádná kontroverze se nekoná, Battlefield 5 je stejný jako vždy. První dojmy

Battlefield 5

Po nepovedeném traileru nikdo nevěděl, co od nového Battlefieldu z druhé světové války čekat. Nakonec to však vypadá,...

Maminka těžce postižené Terezky: Nevíme, co bude za týden
Maminka těžce postižené Terezky: Nevíme, co bude za týden

V loňském roce se Radce Doudové narodila holčička. Terezky život ale bude poznamenaný tělesným i mentálním postižením.



Najdete na iDNES.cz