Batman: The Rise of Sin Tzu

Známý komiksový hrdina se vydává na další cestu skrze nextgen hardware. Půjde ve stopách předchozího kladně hodnoceného dobrodružství ve Vengeance? Před eventuální koupí tohoto kusu si každopádně přečtěte naši recenzi.
Batman: The Rise of Sin Tzu

Nejeden fanda zná velkolepou komiksovou historii Batmana (nemluvě o filmové řadě, která se s postupujícími díly stává stále méně kvalitní - pozn. redakce). O to více pak zamrzí, co že se to v případě next-gen Batmana právě dostalo na herní trh. Že se představují hry dle filmů a komiksů (Matrix, Spider-Man, Pán prstenů), na to jsme pochopitelně již navyknutí. Od známých licencí pak (povětšinou marně) očekáváme minimálně přiblížení atmosféry filmů či v tomto případě komiksů. Batman však spadá do kategorie projektů balancujících na samém pokraji hrůzy.

Zkraje zmínka o vizuálním zpracování - grafika je sice kreslená, ale na nějaké Zone of the Enders 2 si nechte zajít chuť. Batman má totiž detaily zřejmě nastavené na 1 z 10, jelikož všechno je tak trapně jednoduché, až si dovolím říci, že podobný titul by vytvořil i naprosto amatérský vývojář. Postavy se pohybují celkem slušně, pohyby působí provázaně, ač po čase poněkud nudně, ale to je dáno spíše lineárností hry samotné. Něco pěkných momentů se však najde.

Pohybů není zas tak málo, neboť se můžete učit různá komba, ale o tom ještě později. Batman: The Rise of Sin Tzu Obvykle záleží také na tom, ve kterou chvíli tlačítko zmáčknete. Zde však narazíte na výrazný problém - dlouhá odezva tlačítek. Okolo 0.4 sekundy, což je dosti otravné, a kdyby byl takto koncipován například Metal Gear Solid nebo Virtua Fighter, mělo by to fatální následky. Uvedené zpoždění vás nenaštve jen během hry, ale už v úvodním menu.

Co však není na až natolik špatné úrovni je zvuk. Sice není perfektně synchronizovaný, ale někdy dokonce působí i trochu prostorově, byť se musíte hodně snažit to poslouchat a vnímat.

Dobrou hru dělá mimo jiné dobrý příběh. Zde si jen vyberete jednu ze čtyř známých postav (tedy ne, že by to mělo nějak výrazný efekt) a hned jste vrženi do boje. V jeho průběhu máte možnost se krýt i rozdávat rány pěsťovky a kopačky všude okolo sebe. Navíc máte i útok na dálku, který na moment znehybní soupeře. Časem nicméně zjistíte, že žádný hlubší význam to nemá, a že je stejně lepší dát tomu padouchovi výprask pěkně tváří v tvář. Zde musím upozornit na možnost komb - a že jich není málo! Za body, které během svých bitev získáte, si totiž můžete nakoupit i jiné kombinace a některé jsou obzvlášť efektivní a efektní v Batman: The Rise of Sin Tzu jednom. Než se takové kombo naučíte, lze si jej prohlédnout, takže se nestane, že byste své koupě litovali. V tu chvíli už totiž litujete koupě této hry :-).

Vaším úkolem je vždy vysvobodit běžné občany ze spárů zlých, podlých a velmi nabušených nepřátel. Následně najdete exit z dané úrovně a když se zadaří, koupíte si nějaké to vysněné kombo a jste víceméně (spíše méně než více) spokojeni. Hlubší myšlenka se hledá jen velmi těžko a vysvobozením nešťastných civilistů se rozumí jen styk pixelů vaší a vězněné postavy. Škoda. Alespoň tohle mohlo být lepší.

Jestli si hru někdo koupí, bude asi hodně zklamán. Oběhla řady recenzentů a jinak se na ni bude zřejmě jen prášit a jen stěží lze doufat, že někdo přijde, prach utře a utratí své peníze za takovouto mělkou záležitost.

Batman: The Rise of Sin Tzu
Výrobce/Vydavatel Ubi Soft
Platforma PlayStation 2, Xbox, GameCube