Batman Vengeance – Jokerův konec?

  • 2
Jeden z mnoha multiplatformových titulů, který připravují v kanadské pobočce firmy Ubi Soft, se bude snažit poněkud vylepšit renomé komiksových hrdinů na poli videoher, kde nemají tito zrovna příliš pozitivní skóre. Přidá se netopýří muž bok po boku ke komerčnímu úspěchu Spidermana?
Batman Vengeance

Batman Vengeance, očekávaný projekt od Ubisoftu, bude akční adventura směřovaná na všechny next-generation platformy (tedy PS2, GameCube a Xbox, GBA však také nevyjímaje). Její příběh začíná naléhavým anonymním voláním o pomoc směrem k Batmanovi, neboť kdesi v Gotham City vypukl požár. Batman se rychle dostavuje na místo, kde posléze z plamenů zachraňuje dívku Mary. Od ní se vzápětí dozvídá, že zlovolný Joker z nějakého neznámého důvodu unesl jejího synka. Nicméně výše uvedené je pouze další nepěknou léčkou na Batmana, jíž spředl Joker a Mary je jenom převlečený Harley Quinn, takže Batmanovi nyní hrozí opravdu velké nebezpečí. Náš hrdina však, nic zlého netuše, pokračuje v Jokerových stopách, které ho nakonec zavedou na Gothamský most. Zde se střetne se svým odvěkým rivalem, jenž však ani protentokráte nedokáže Batmana porazit a končí svou životní pouť smrtonosným pádem z mostu (s ďábelským úšklebkem na rtech). Jokerova předčasná smrt však rozpoutá v Gothamu novou vlnu zločinnosti, za níž stojí známé postavy Poison Ivy a Mr. Freeze. Ačkoliv Batmanovi není zprvu příliš zřejmé, oč uvedeným postavám v této hře jde, brzy začnou střípky zjištěných informací do sebe lépe zapadat.

Batman Vengeance

Takže tady máme našeho oblíbeného komiksového hrdinu znovu v akci, přičemž nyní je přinucen opět přiložit v Gothamu svou ruku k dílu a pomoci městu z potíží. Batman - jako postava - se ve hře bude pohybovat v plně 3D prostředí, přičemž do výčtu jeho schopností patří chůze a běh, postup podél zdí, šplhání, skákání, plachtění vzduchem a v neposlední řadě dovednost bojového umění, které často využije při střetech s narušiteli zákona a pořádku. Během soubojů funguje příjemná funkce auto-lock, díky níž se pohybujete vždy čelem k vybranému protivníkovi a snadno tak aplikujete něco ofenzivních a defenzivních technik. Do vašeho repertoáru neodmyslitelně patří rozličné kopy a rány pěstí, což lze skloubit do podoby působivých komb, v obranné fázi pak jistě uvítáte nekompromisní blok (jenž však nepřátelé mají také v rejstříku), kterým dokážete vykrýt většinu ataků. Pakliže svého soka částečně anihilujete, nechybí tady ani jinak zajímavá nutnost nasazení želízek pro jeho úplnou pacifikaci, což je určitě pěkný nápad.

V 19 rozličných a enormně rozlehlých herních lokacích se nadějete též používání řady specifického příslušenství, majících Batmanovu ochrannou známku. Je tu Batarang, bumerangová zbraň vizuálně situovaná do podoby letícího Batman Vengeance netopýra, jejímž hozením po nepříteli (a tady samozřejmě jeho zásahem) jej lze odzbrojit, nebo je také možno zničit interaktivní objekty vůkol (např. sudy). Batscope je dalekohled s potřebným zoomem, s nímž můžete vidět na dálku. U oslepujících granátů (Flash Grenades) je jejich význam asi celkem jasný a jejich využití přichází vhod v obzvlášť prekérních situacích, kdy je potřeba rychle najít, kde že nechal tesař díru. Bat Communicator je vysílačka pro spojení s vaší základnou, kde přebývá Bat Girl, ochotná kdykoliv vám pomoci. Bat Launcher zase umí střílet rozličné projektily na velké vzdálenosti (a hodně vysokou rychlostí), jako jsou kupříkladu dálkově ovládané bomby, jež dokáží nadělat mezi nepřáteli pořádný zmatek. A v neposlední řadě tady máme Bat Grapple, což je vystřelovací hák, jenž cílíte při zaměřování z pohledu vlastních očí a po ukotvení lana se lze vytáhnout vzhůru či se přehoupnout přes nějakou nepříjemnou průrvu. Samozřejmě, že v hardwarové výbavě nechybí ani Batplane a Batmobile, přičemž v těchto dopravních prostředcích se budete přemisťovat v lineárních speciálně designovaných úrovních, kde se máte zejména vyhýbat rozličným objektům (zde dílem nepřátelských) v cestě.

O grafické podobě si můžete udělat obrázek i z dřívějších žurnálových zpráv na našich stránkách, každopádně zdejší zajímavá cartoonová stylizace příjemně podtrhuje komiksové kořeny hry. Modely jednotlivých postav mají být velice detailní – což se sice nedá říci o poněkud zjednodušeně designovaném světě, v němž se pohybují, ale pokud si potrpíte na kvalitu, asi vás potěší čtyři desítky minut plných vydařených renderovaných nehratelných sekvencí a kompletní namluvení dialogů.


Témata: Interaktivní, Xbox