Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Battle Isle 4 - Slováci chystají páté zjevení

  12:00aktualizováno  12:32
Chcete-li se dozvědět něco nového o připravovaném pátém dílu strategické ságy Battle Isle s podtitulem The Andosia War a nechystáte-li se v květnu na E3 do Los Angeles (kde budou mít všichni možnost se s novým projektem Blue Bytu seznámit blíž), pak vám nezbývá, než vzít zavděk tímhle článkem.
Battle Isle: The Andosia War

Poslední díl strategické ságy Battle Isle spatřil světlo světa už před pěti lety. Německému autorskému týmu Blue Byte, který je za všechny čtyři již vydané díly Battle Isle zodpovědný, se za tu dlouhou dobu vylíhnul v hlavě nápad, že by nebylo marné na dosažené úspěchy nějakým způsobem navázat a jak si řekli, tak udělali: loni začátkem září ohlásili začátek prací na pátém dílu slavné tahové strategie. Poté, co se po celém světě prodalo okolo 650.000 kopií (v čemž jsou započteny všechny čtyři předchozí díly), je vlastně s podivem, že s tímto krokem Blue Byte otálel tak dlouho, protože v dnešní době se o možném pokračování úspěšných titulů mluví nezřídka ihned po vydání prvního dílu nebo maximálně do pár měsíců od vydání.

Už při loňských prvních zmínkách o dalším pokračování Battle Isle se bylo možné ledacos dozvědět: nový díl bude tak trochu ve fantasy stylu, pochopitelně bude velmi inovativní, všechno se bude odehrávat v nádherně vyvedených 3D lokacích, ale při všech těch změnách bude zachována návaznost na hry Battle Isle a Incubation.

Taktéž už více než před půl rokem vešlo ve známost, že výrobu nejnovějšího dílu Battle Isle dostal na starost slovenský tým Cauldron, jenž se soustředí hlavně na vytvoření nového 3D enginu, zatímco Blue Byte si bere na starost spíše otázky koncepční a taky linii příběhu (více o podílu Cauldronu na tvorbě Battle Isle 4 se dočtete v našem interview se šéfem týmu Davidem Durčákem.

Battle Isle: The Andosia War

Nejnovější informace o pátém dílu Battle Isle nejsou zatím tak konkrétní, aby se z nich dalo vyčíst, nakolik bude koncept i příběh opravdu navazovat na své předchůdce. Zato byl oznámen podtitul hry, takže celý název zní Battle Isle: The Andosia War. Přibyla i informace o tom, že žánrově se bude jednat o unikátní mix tahové a realtimové strategické simulace. O grafice si můžete udělat předběžný úsudek už teď z okolních obrázků, autoři o ní navíc říkají ještě to, že úžasná bude hlavně krajina, v níž budou ke spatření všechny možné věci, které se obvykle v krajině nacházejí, jako stromy, řeky, budovy, mosty, útesy, hory atd. Nemluvě o střídání počasí a ročních období, kteréžto jevy nejenže budou pěkně vypadat, ale také budou mít svůj vliv na vaše strategické rozhodování. Singleplayer bude obsahovat zřejmě dvě kampaně, které zahrnují přes dvacítku misí. O počtu multiplayerových misí mi není známo nic, ale počítá se s maximálně 8 hráči.

Chcete-li se svou troškou přispět k vývoji chystané Battle Isle i vy, sledujte pečlivě nově zřízené oficiální stránky www.battleisle4.com, kde bude během několika měsíců možné zapojit se do online betatestování a ovlivnit tak konečnou podobu hry. A abych nezapomněla... datum vydání je stanoveno (trochu mlhavě, ale aspoň se pak termín nemusí stále posouvat) na podzim roku 2000.

Autor:




Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.