Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Battle Realms - svět, kde to žije

  12:00aktualizováno  10. července 11:10
Battle Realms je prvním dílem společnosti Liquid Entertainment, která se skládá převážně z bývalých westwoodovských zaměstnanců, přesněji řečeno těch, kteří se podíleli na tvorbě strategické série Command & Conquer. Není se proto asi čemu divit, že i Battle Realms bude realtimovka, i když trochu z jiného těsta.

Battle Realms

Battle Realms je prvním dílem společnosti Liquid Entertainment, a jak už jste se u nás mohli dočíst, skládá se jmenovaná firma převážně z bývalých westwoodovských zaměstnanců, přesněji řečeno těch, kteří se podíleli na tvorbě strategické série Command & Conquer. Není se proto asi čemu divit, že i Battle Realms bude realtimovka, i když trochu z jiného těsta.

Pokud jste zvědaví hlavně na to, jestli se v téhle hře budete omezovat jen na válečné umění nebo jestli se po vás bude chtít i nějaký ten resource management, pak vězte, že bude. Systém funguje například tak, že vodu zaléváte rýži, rýží nacpáváte své vojáky a taky koně, které zase potřebujete k tomu, abyste si mohli vycvičit jízdní kavalérii. Hlavní hybnou silou vašeho hospodářství jsou ovšem rolníci - ti nosí vodu a chytají divoké koně, a ti samí rolníci se i trénováním mění na výkonné vojáky. Když už jsme u toho tréninku, tak zlepšovat své vojáčky budete moct tak, že nejdřív postavíte speciální výcvikové budovy a pak jen zvolíte, kterým směrem se mají jejich dovednosti vylepšovat. Až se vám tak z obyčejných Battle Realms lukostřelců nebo kopiníků stanou (téměř :-) neporazitelní a smrt rozsévající dračí bojovníci, stoupne výkonnost vaší armády o citelný kousek nahoru.

Do svých armád budete moci najímat i unikátní hrdiny, kteří mají vlastní statistiky a vyvíjejí se podle toho, kolika bitvami prošli a s jakým výsledkem. Boje se tak stávají více osobní záležitostí, když v čele vašeho vojska stojí postavička se jménem a minulostí - navíc vám přijde daleko víc líto, kdybyste měli o svého dlouho piplaného hrdinu přijít, než když vám (jak to tak v RTS bývá zvykem) hynou desítky anonymních žoldáků. O kvalitách umělé inteligence lze říct jen tolik, že autoři tvrdí, že jednotky vaše i protivníkovy budou chytře reagovat na terénní nerovnosti, tedy že například lučištníci před útokem vyšplhají na kopec, odkud se jejich šípová smršť ponese lépe, nebo že jednotky budou útočit na silnější protivníky a ty slabší a zraněné si nechávat až na konec.

Jednou z nepřehlédnutelných předností hry bude nepochybně prostředí, v němž se to celé bude odehrávat. Svět kolem vás by měl být tak živoucí, jak jste ho snad dosud ještě neměli Battle Realms na počítačích v podobném typu her možnost spatřit. To všechno navíc zarámované prostředím, které si v ničem nezadá s pestrostí reálného světa - jen si to představte: vysoké útesy, z kterých se řinou průzračné vodopády, husté lesy, obydlené ptactvem, které v houfech vzlétá do výše, kdykoliv se přiblíží vaše nebo nepřátelské jednotky, případně obydlené smečkami vlků, které napadají všechny neozbrojené jednotky, a zapomenout nesmím ani na písčité pláže, rýžová políčka… a další a další scenérie, jež si pro nás autoři chystají.

Jako s datem vydání se počítá s termínem, který sahá někam do konce léta a začátku podzimu. Asi nemá žádnou zvláštní cenu vám zdůrazňovat, že oproti původně ohlášenému datu, kterým byl tuším letošní květen, je to opět posun o něco dozadu… na to už jsme nejspíš všichni zvyklí a nijak to s námi neotřásá. Můj osobní odhad je takový, že nakonec budeme moct být rádi, když se Battle Realms dočkáme v říjnu nebo v listopadu.

Autor:


Témata: jízdné

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Phantom Doctrine vypadá jako X-COM z doby studené války

Phantom Doctrine

Tahová strategie Phantom Doctrine zaujme především zasazením do doby studené války a orientací na plíživý postup. Jinak...

Oznámena střílečka Remnant: From the Ashes od autorů Darksiders

Remnant from the Ashes

Remnant: From the Ashes bude kooperativní akce zasazená do postapokalyptického světa, v němž zbytky lidstva bojují o...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz