Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Battlecruiser Millenium - vesmír na dosah

  12:00aktualizováno  13. prosince 6:22
Na monitory našich PC si razí cestu hra Battlecruiser Millenium, aneb další díl známé vesmírné série, v níž můžete nejen cestovat hlubokým vesmírem, ale také létat po různých planetách či dokonce chodit po jejich povrchu. Překoná tato hra neduhy svých předchůdců a zaujme místo na trůnu vesmírných simulátorů?

Battlecruiser Millenium Battlecruiser Millenium je, jak jistě mnozí z vás vědí, vesmírným simulátorem. A to ne vesmírným simulátorem ledajakým. Ti z vás, kteří měli možnost hrát první díl (Battlecruiser 3000AD), jistě vědí, o čem mluvím. Nicméně jistě si také vzpomenete, že tento díl série byl vydán trochu dříve než by bylo potřeba, což mělo za následek vysoký stupeň zabugovanosti hry a opětovné stahování patchů a updatů - a to je pro modemisty, nebo i ostatní s horším přístupem k internetu, velké minus, tedy spíše minus pro hru samotnou. Dost možná, že tento fakt byl spolu s dalšími příčinou jakési podvědomé neoblíbenosti této hry. Tak se nyní pojďme společně podívat, jak dopadl nový díl.

Když jsem hru nainstaloval a pustil, trošku mne vyděsila strohá menu. Nicméně po pár chvilkách jsem se zorientoval a mohu říct, že postupně se na trošku odlišné uspořádání menu dá bez problémů zvyknout. Zde bych ještě chtěl okomentovat nároky, jaké si Battlecruiser klade na váš počítač. Na mé konfiguraci (Celeron~622Mhz, 256MB RAM, GeForce 2 MX400 32MB) se hra na full detail v rozlišení 1024x768 mírně trhala. Pomohlo snížení detailů zhruba na 3/4 a grafika vypadala stále velmi pěkně. Poté mi již nic nebránilo oddat se vesmírným radovánkám ve všech podobách, které Battlecruiser Millenium nabízí.

Battlecruiser Millenium Hlavní síla tohoto titulu spočívá ve velké volnosti co se samotného hraní týče. Ovšem i toto má svou daň - prakticky neexistující příběh možná někoho odradí. Dříve, než vyrazíte vstříc nekonečnosti vesmíru, opravdu doporučuji projít alespoň několik tréninkových misí. Ovládání této hry není intuitivní a bez tréninku (a v mém případě i konzultace s manuálem) si pravděpodobně moc nezahrajete. Poté vás čeká volba vašeho hrdiny. Pakliže se rozhodnete pro Campaign mode, máte na výběr několik (přesně 12) ras. Nicméně tyto rasy se od sebe často liší pouze designem lodí, zvuky a vnějšími "projevy". Nějakou velkou variabilitu tedy nečekejte. Posléze máte ještě volbu výběru povolání, která je o mnoho zajímavější. Můžete přijmout placenou pozici velitele lodi (např. pozemských jednotek) nebo policie a oproti tomu třeba roli vědce či obchodníka. Poté ještě vyberete dílčí rozlišení vaší úlohy (mariňák, pilot stíhačky a tak dále) a můžete začít hrát. A dostáváme se k tomu nejlepšímu na celé hře. Dalo by se říct, že jsou vám k dispozici tři hry v jedné. Vesmírné souboje, souboje v atmosférách planet a nakonec first-person shooter na pevné zemi.

FPS část se samozřejmě nemůže rovnat jiným, pouze jednostranně zaměřeným hrám, které jsou na trhu k dispozici. Nicméně co mne u této části dost udivilo, je totálni neinteligence protivníků. Neviděl jsem ani jednou, že by třeba zaběhli za dům se krýt, nebo že by se pokoušeli alespoň o Battlecruiser Millenium jakous takous spolupráci. Prostě na vás běží a střílejí. Tím pádem jediné, co určuje obtížnost tohoto módu, je počet nepřátel co se na vás valí. Mezi destinacemi můžete cestovat pomocí jakéhosi teleportu, jehož funkce mi však občas přišla trošinku zcestná (teleportovat se na nepřátelské základny?).

Pokud se rozhodnete poletovat na planetách, máte k dispozici dostatek strojů pro použití v atmosféře. Tady narážíme snad na největší nedostatek hry. Budete se muset snažit dostávat se do problémů. Budete tyto problémy vyhledávat, abyste si zahráli. V BCM totiž skoro úplně chybí jakákoliv "nevojenská" doprava, ruch a celá hra je prostoupená prázdnotou. Takže se připravte na to, že budete dlouho létat jen tak sem a tam. A tento problém se hry drží i při létání ve vesmíru. Nepřátelské stanice jsou jen tak posazené do prostoru a když k nim přilétnete a začnete útočit, nepřátelské obranné jednotky se prostě "zjeví" jako deus ex machina. Celá hra prostě postrádá dynamiku, život, pocit že jste součástí vesmíru a že ho nějak ovlivňujete (to, co bylo tak příjemné např. na Descent Freespace). Abych pořád pouze nekritizoval, pojďme se podívat, co všechno nás čeká ve vesmíru.

Battlecruiser Millenium Celý vesmír je rozdělen do planetárních systémů, mezi kterými se můžete pohybovat hyperprostorovými skoky, pomocí černých děr a bran k tomu určeným. Na každé meziplanetární lodi je počítač Navitron, kam zadáte destinaci a on už vás doveze. A pokud zrovna nemáte s kým bojovat (což je dosti časté), můžete dělat spoustu věcí okolo. Můžete zastavovat u přátelských stanic, doplňovat zásoby, vypouštět vědecké sondy, vylepšovat svou loď za peníze, které získáte obchodními cestami mezi planetárními systémy a dost dalších věcí. Narazíte-li náhodou na nepřátelskou loď, přichází na řadu bojový systém, který je velmi propracovaný. Letové ovládání lodi není sice zrovna intuitivní, ale lze si na něj poměrně rychle zvyknout. Přehled bojových systémů máte přímo před sebou, ale je nutné myší nebo těžko zapamatovatelnými klávesovými zkratkami (kterými je hra prošpikovaná skrz nasrkz) mezi počítači přepínat. Střelba je také jednoduchá. Stáčí zvolit zbraň a střílet. I zde je osvědčený model distribuce energie do štítů, energetických zbraní a pohonu lodi. Dále vaše výzbroj sestává z raket, obranných mechanismů (znemožňování zaměření nepřáteli) a stíhaček. Tyto stíhačky můžete vyslat, aby samostatně zaútočily na nepřítele a můžete je i omezeným způsobem vést a dávat jim příkazy. Mírnou slabinou je velmi jednoduchý systém poškození. První jdou štíty, pak pancéřování a nakonec samotný plášť lodi.

Battlecruiser Millenium Při boji vám asistuje celá posádka, která se prezentuje vždy obrázkem hovořícího člena a výpisem sdělení, které většinou obsahuje informace vztahující se k činnosti, kterou právě provádíte. Veškerá komunikace se zapisuje do počítače COMMLINK, kde ji můžete i zpětně procházet a kde jsou rovněž uloženy statistiky o vaší hře. Oproti tomu LOGISTIX je počítač, který použijete k zadávání oprav lodi, výše zmíněné redistribuci energie a prohlídce stavu nákladových prostor. V počítači MISCON si můžete procházet úkoly, které máte plnit a PERSCAN vám zase umožní sledovat stavy posádky. TACOPS je pravděpodobně nejrozsáhlejší zařízení. Zde máte přístup k mapám, můžete nastavovat waypointy, dohlížet na probíhající operace... K fyzikálnímu modelu hry bych měl jednu menší připomínku: viděli jste někdy zastavit loď ve vesmíru bez použití zpětného chodu motorů?

Grafická stránka hry je také mírně nevyvážená. Pohledy na planety ve vesmíru jsou sice pěkné, ale jakmile se k nim přiblížíte, stanou se z nich prostě rozplizlé textury bez jakýchkoliv detailů. Modely stanic a lodí jsou asi největším plusem grafické stránky hry. Jsou dostatečně detailní a propracované. Avšak v momentě, kdy se vám je povede rozstřílet a těšíte se na explozi a poletující trosky, máte smůlu. Celý objekt se změní v jednu velkou barevnou kouli a je po všem, žádné Battlecruiser Millenium trosky, pozůstatky a poletující osazenstvo stanice se nekoná. Celé hře to tak opět ubírá na realističnosti. Se zvuky to je podobné. Prostě tam jsou, nezaujmou, nešokují, jsou takové neslané nemastné. Exploze zachrčí pokaždé dost podobně a zvuky zbraní také nejsou zrovna variabilní, nehledě na to, jakou zbraň používáte. Chybí jim atmosféra. Skoro nikdy nemáte pocit, že sedíte ve velkém meziplanetárním křižníku, klidně si můžete myslet že sedíte v maličkaté lodičce pro jednoho, zvuková stránka hry vám tento pocit nevyvrátí.

Celkově ve mně tato hra zanechala dost rozporuplné dojmy. Pokud se těšíte na atmosféru, budete zklamáni. Grafický model vesmíru je v mnoha ohledech nedostačující, zvuky také nepřesvědčí. Avšak i přes všechny výše popsané nedostatky může tato hra být vynikající zábavou. Avšak spíše pro trpělivé, na akci a dynamiku nenáročné lidi. Takový pocit svobody v mnoha hrách není. Konečné rozhodnutí je na vás, zdali se vrhnete do prázdného vesmíru vyhledávat dobrodružství, často za cenu dlouhého cestování.

Battlecruiser Millenium
Výrobce: 3000ad
Vydavatel: 3000ad
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: www.3000ad.com/products/bcm.shtml
Minimální konfigurace: procesor 300 MHz, 64 MB RAM, 500 MB HDD
Doporučená konfigurace: procesor 500 MHz, 128 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano (TCP/IP, nutný update)
Verdikt: Nevyvážená, mírně nedotažená, avšak svobodou nabitá vesmírná simulace.
Hodnocení 70%

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.