Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

aktualizováno 
Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky francouzské armády, která byla z původní hry poněkud okatě vynechána. Výsledek mohl být sice lepší, ale věrné fanoušky autoři potěší.
65

Battlefield 1: They Shall Not Pass

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4
Výrobce: EA DICE

  • Povedené mapy Verdun Heights a Fort de Veux
  • Nový mód Frontlines
  • Frontlines zatím pouze pro nové mapy
  • Výzvy pro odemknutí nových zbraní
  • Nových módů mohlo být víc

Herní karta

Battlefield 1 si na rozdíl od jiných her z konce loňského roku rozhodně nemůže stěžovat na nízká prodejní čísla. Tvůrci vyslyšeli prosby fanoušků a návrat do historie jako hlavní tahák hry zafungoval perfektně. Placené rozšíření They Shall not Pass potěší ty, kterým v původní hře chyběla francouzská armáda. Ta se ve hře střetává s Němci na čtyřech nových mapách. Balíček obsahuje také nové zbraně a mód Frontlines.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

S Francouzi do boje

Nejvýraznější a také nejpovedenější je mapa s názvem Verdun Heights. Ta je zasazena do prostředí jedné z největších bitev první světové války. Odehrává se především na svazích, v zákopech, menších bunkrech a v malé vesničce na okraji bojiště. Z jedné části obklopují mapu plameny.

Atmosféra tady funguje na plné obrátky. Prostředí je náležitě zdevastované, požár, bahno a spálené stromy navodí pocit válečného pekla. Celkový dojem trochu připomene úvodní misi z kampaně hry. Hratelností je svažitý Verdun Heights nejblíže asi italské mapě Monte Grappa, kterou znáte z původní hry. Na rozdíl od ní cílí však pouze na boje pěchoty.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Fort de Vaux bude taktéž patrně hodně populární, protože udělá radost všem, kteří milují Operation Locker z předešlého Batlefieldu 4. Taková mapa tu chyběla.

Drtivá většina bojů se odehrává v koridorech masivní francouzské pevnosti, byť na ne úplně čerstvý vzduch se dostanete také. Podobně jako Operation Locker je Fort de Vaux mnohem více frenetická než ostatní mapy hry a není v ní prostor pro jakékoliv dopravní prostředky.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Při hraní mapy Soissons se dostaví pocity déja vu. Prosluněné letní počasí vystřídá mlha a déšť, takže mapa připomene St. Quentin Scar z původní hry. Rozlehlá pole na kopcích lemují vesničku, která dá vyniknout parádní destrukci, kterou je Battlefield proslulý. Tady se autoři nedrželi zkrátka a budovy dostávají v průběhu bojů náležitě zabrat. Na konci bitvy tak nebohou vesničku nepoznáte. Na kopcích jsou rozmístěné zákopy a mapu si dosyta užijí i příznivci tanků a letadel.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Posledním přírůstkem je Rapture. I zde se boje odehrávají za letního, slunného počasí. Je rozdělena řekou s centrálním mostem, na kterém je umístěn strategický bod. O ten se samozřejmě svádějí ty nejlítější boje. Určitě vás potěší, že most můžete i zničit. I zde si užijete letadel i tanků, stejně tak ale i bojů v zákopech.

Čtveřice přídavků pro Battlefield 1

They Shall not Pass je pouze prvním z chystaných čtyř rozšíření do Battlefieldu 1. Každý nabídne nové mapy a další novinky. Druhé rozšíření ponese název In the Name of Tsar a bude se odehrávat ve sněhu na východní frontě. Turning Tides se zaměří na boje na mořích a jako předlohu použije kupříkladu bitvu u Gallipoli nebo nájezd na Zeebrugge. Čtvrtý balíček Apocalypse má nabídnout největší bitvy první světové války. Odhadujeme bitvu na Sommě, která ve stávajícím rozšíření kupodivu chybí.

Mapy mají v záloze i pár vlastních triků. Pokud se vám poštěstí zmocnit se výstroje nového elitního vojáka trench raidera, můžete mezi nepřáteli pobíhat a ozubenou palicí je mlátit hlava nehlava. Tak jako dostal prohrávající tým v původní hře pomoc ve formě například obrněného vlaku nebo vzducholodě, zde vám na mapách Soissons a Rapture přijde vhod elitní tank Char 2C. Do druhého nového tanku St. Chamond je možné vlézt kdykoliv.

Celkově vzato jsou Fort de Vaux i Verdun Heights mapy, za které budou příznivci bojů pěchoty hodně vděční, Soissons a Rapture oproti tomu nic moc nového nepřináší. Každopádně je sympatické, že autoři mapy po dvojicích zapracovali i do skvělého módu Operations, který se díky tomu rozrostl o dva nové přírůstky.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Přetlačovaná ve Frontlines

Nový mód Frontlines je skvělý, byť v podstatě ani tady nečekejte nic revolučního. Spíše naopak. Dva týmy bojují o jeden centrální bod. Pokud se vám jej povede dobýt, bod a s ním i fronta se posune směrem k nepříteli. Když se vám takto zadaří postoupit až směrem k nepřátelské základně, musíte stejně jako v módu Rush zničit dvě telegrafní stanice. V tu chvíli však máte jen omezený počet záloh. Bránící tým vás během této fáze musí odrazit a na spatřené jednotky může pomocí telegrafů zaměřit dělostřeleckou palbu.

Frontlines je v rámci možností perfektním spojením Battlefieldu 1 s jeho historickým zasazením. Bitvy trvaly někdy deset, jindy klidně čtyřicet minut. Z hlediska toho, jak hrajete Battlefield, to není nic převratného, přesto jde o chytlavý mód.

Ocenil bych ale, kdyby autoři do hry zapracovali i něco dalšího. Kupříkladu kavalérie a letadla si říkají o lepší využití v rámci samostatného módu. Už vůbec nejsem schopný pochopit, proč lze Frontlines hrát pouze na nových mapách. Není důvod, proč by jej vývojáři nemohli naroubovat na mapy původní, takto zbytečně riskují, že se Frontlines hráčům brzy omrzí. Snad to ještě napraví.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Zklamal mě i systém získávání nových zbraní. K dispozici jsou jak klasické nové kousky, tak zbraně na blízko. Pro jejich odemknutí však musíte nejprve splnit časově poměrně náročné výzvy.

Je po vás kupříkladu vyžadováno, abyste nejprve specifickou zbraní zabili určitý počet nepřátelských vojáků. Nejenže bych čekal, že si nový arzenál koupený v rámci přídavku budu moci hned vyzkoušet. Pranic se mi nezamlouvá to, že mě hra nutí používat specifické zbraně, abych si odemkl něco, co ani nevím, zda mi bude vyhovovat.

They Shall not Pass potěší ty fanoušky, kteří hraní Battlefieldu považují za svoje hobby. Těm co hru už ale odložili, bych ho na druhou stranu spíše nedoporučoval. Brzdí ho zbytečné problémy a drtivou většinu z toho, co balíček nabízí, už velmi dobře znáte. Tvůrci mají každopádně v záloze ještě tři pokusy.



Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

61 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 104 čtenářů



Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.