Battlefield 2042 skončilo fiaskem, na čemž se vzácně shodnou hráči, novináři, a dokonce i vydavatelé (viz náš článek).
Slibované pokusy o opravu a vylepšení zůstaly většinově jen v říši slibů a u hry zůstává už jen hrstka těch největších fanoušků. I to bude zřejmě jedním z hlavních důvodů, proč Electronic Arts přistoupili k tomu, že v herním režimu Breakthrough snižují počet potřebných hráčů ze 128 na 64. Právě vyšší počet hráčů byl přitom před vydáním jedním z hlavních taháků, kterým autoři lákali majitele „next-gen“ hardwaru k zakoupení.
Mnohaminutové čekání, než se najde 127 dalších lidí, kteří se chtějí bitvy zúčastnit, přitom nebylo na Breakthrough to nejhorší. Realita ukázala, že vysoký počet hráčů, který se v jeden moment koncentrují na jednom místě, což je podstatou tohoto režimu, vyvolávají zmatek a veškeré pokusy o taktiku přijdou vniveč.
Kdo si tak nadále bude chtít zahrát v plném počtu hráčů, musí se spokojit s režimem Conquest. Což po pravdě není až tak veliký problém, jelikož je daleko zábavnější, a proto i populárnější.