Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Battlefield: Bad Company – dojmy z hraní

aktualizováno 
Přestože je vojenských akcí snad až příliš, chystají se další a další. Tato by ale mohla stát za to.

Battlefield: Bad Company

Battlefield: Bad CompanyMinulý týden jsme se byli podívat v Londýně na prezentaci společnosti Electronic Arts, kde jsme se mohli seznámit s některými hrami, které tento vydavatelský gigant připravuje pro letošní rok. Jedním z těchto titulů byl i Battlefield: Bad Company. Oznámena byla mimo jiné nová multiplayerová mapa a v rámci prezentace nám pak vedle jiného bylo sděleno, že na rozdíl od předchozích inkarnací této série se bude pozornost Bad Company upínat naprosto rovným dílem jak ke hře více hráčů, tak k singleplayeru. V hratelné formě nám ovšem byl nabídnut pouze multiplayer, ale přesto jsme neváhali a zaujali jednu z osmi strategických pozic u obrazovek s Xboxy 360 a pustili do nasávání atmosféry válečné vřavy.

Žádná z taktik se nejevila jako zcela univerzální.

Ocili jsme se v malé vesnici, v níž byla rozmístěna čtveřice „zlatých beden“. Jednalo Battlefield: Bad Companyse o místa, která se jedna skupina pokoušela vyhodit do vzduchu, zatímco druzí je potřebovali za každou cenu ubránit, čemuž tedy pochopitelně odpovídalo i rozdělení přítomných hráčů.

Úvodní momenty se pochopitelně nesly ve znamení „aklimatizace“, ale po chvíli už začínaly na povrch vyplouvat zajímavé skutečnosti. Jako například poměrně promyšlené navržení mapy, která nepostrádala značnou rozmanitost (domy, vegetace, vodní příkop), ale zároveň nebyl problém si ji během pár chvil načíst a orientovat se v ní. Samozřejmě, že některé strategicky více výhodné pozice, respektive detailní podoba mapy se vám do paměti bude vrývat déle, ale to nic nemění na tom, že po několika málo chvílích si již zahrajete velmi dobře.

Před vypuknutím bojůvky máte možnost zvolit si specializaci vašeho soldáta, od čehož se mimo jiné bude odvíjet i nabídka zbraní. V rámci každé specializace je ale Battlefield: Bad Companydále ještě na výběr několik zbraní, které se od sebe liší například mírou způsobeného poškození, přesností nebo kadencí. K dispozici jsou pochopitelně i nejrůznější třaskaviny a komu by i to bylo málo, pořád je zde možné nastoupit do libovolného dopravního prostředku a jít to nepříteli vysvětlit průraznějšími metodami. Vděčně se jeví zejména možnost kooperace při jízdě terénním vozidlem, kdy klasicky jeden řídí a druhý střílí. Pro rozvážnější povahy pak zde jsou i tanky a obrněné transportéry, které se střelným zbraním libovolného kalibru jen potutelně smějí přímo do ksichtu a je tedy potřeba vytasit alespoň granáty, ideálně bazooku, s níž se míří přeci jen poněkud lépe než s ručně vrhanými granáty.

Poměrně silný je pocit opravdové vojenské akce.

Jisté výhrady ovšem máme k ovládání. To je sice koncepčně řešeno docela zdařile, Battlefield: Bad Companyjelikož se tvůrci velmi rozumně nepouštěli do žádných divokých experimentů, ale přesto to není tak úplně ono. Pohyb je řešen naprosto klasicky jako u každé jiné FPS hry a je zde i příjemná možnost přesnějšího a přiblíženého zaměřování skrz mířidla zbraně. Problém je ale v tom, že se ovládání jeví poněkud nevyváženě. Napoprvé se vám tak třeba bude zdát, že je hodně citlivé. Je sice téměř jisté, že ve výsledné hře bude možné citlivost ovládání nastavit, ale pokud je i v rámci jednoho nastavení citlivost proměnlivá, tak to není úplně ideální. Když jsme totiž přistoupili na citlivost vyšší než by se nám líbilo, přesto jsme zaznamenávali momenty, kdy se při otáčení měnila scéna rychleji či naopak pomaleji než bychom předpokládali z předchozího hraní. Trochu nás taky zaskočil jiný způsob ovládání tanků, ale vzhledem k tomu že vedle pohybu ovládáte i směr věže, se to dá pochopit, nehledě na to, že by asi nebylo dobré, kdybychom takto potenciálně silnou zbraň dokázali ovládat okamžitě díky nějakému zjednodušenému ovládacímu modelu. Bereme toBattlefield: Bad Company tedy tak, že kdo chce ničit, musí se alespoň trochu učit.

Zpět ale k příjemnějším věcem. Líbilo se nám, že i přes nikterak velkou rozlehlost nabízela mapa dostatek možností pro taktizování, které ale pochopitelně začínají již ve fázi výběru specializace, respektive složení vašeho týmu, či při výběru zbraní. Na mapě pak ale je dostatek míst, která lze využít ve svůj prospěch, jako například různá vyvýšená místa, stacionární kulomety a podobně. Příjemné ale je, že žádná z taktik se nejevila jako zcela univerzální, a tak je potřeba často změnit původní plán podle toho, co dělá, či kde se nachází nepřítel.

Poměrně silný je i pocit opravdové vojenské akce, přestože proti sobě stojí třeba i jen malé skupinky protivníků. V tomto konkrétním případě jsme tak sice neměli dojem, že se účastníme rozsáhlé bitvy početných armád, ale jako urputná přestřelka dvou čet o malou vesnici kdesi kdoví kde to působilo docela dost věrně. Nemalou měrou k Battlefield: Bad Companytomu přispívá i technické zpracování, které sice při bližším průzkumu nelze označit za dokonalé, ale na druhou stranu se ona řekněme syrověji podaná grafika ke hře hodí o to lépe. Ze zvuků pak stojí za vypíchnutí hlášky vojáků, zejména tedy těch ruských, které přinejmenším zpočátku dokáží docela pobavit. Celkově se nám tu tedy rýsuje velmi zajímavá vojenská akce, která má šanci oslovit vedle zarputilých militantních taktiků i širší hráčskou obec díky vcelku přístupné hratelnosti. Snad ještě jen aby se odladilo to ovládání a nebudeme moci mít téměř žádných námitek.

Index očekávání: 85%

Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Komplexní vývoj v PHP

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 60 000 - 75 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.