Bedny s náhodnými předměty ve hrách. Co ano a co je pro vás už přes čáru?

Tzv. loot boxy, tedy bedny s náhodnými předměty, které si lze ve hrách kupovat i za skutečné peníze, rezonují kvůli Star Wars Battlefront II v posledních týdnech herním průmyslem. Napište nám, co si o nich myslíte, kdy pro vás dávají smysl a kdy je jejich použití už přes čáru.

Star Wars Battlefront II | foto: EA

Petr Zelený - Loot boxy všeho druhu jsou v poslední době morem. Osobně mi docela vadí, ale toleruji je, pokud jsou v nich kosmetické předměty, jako jsou jiné ohozy pro hrdiny nebo skiny na zbraně. Ale ve chvíli, kdy jsou v bednách lepší zbraně/schopnosti/hrdinové, je to čiré zlo. Nemluvě o tom, že v poslední době se různé druhy loot boxů dávno už necpou jen do mobilních her, ale i do AAA trháků, jejichž pořizovací cena je tisíc korun a víc. Už se začínám děsit, kde tohle skončí.

Budoucnost her? Doufejme, že ne

Overwatch

Ondřej Zach - Nijak zvlášť mi nevadí, pokud jsou pojaté jako ve střílečce Overwatch. Lze je získat hraním i za peníze a jsou v nich pouze kosmetické předměty. Pokud to následně znamená, že vývojáři hru i více než rok po vydání zásobují novým obsahem zdarma (mapy, hrdinové, režimy), protože jim právě tyto kosmetické předměty vydělávají, za mě dobrý. Naproti tomu způsob, jakým to naposledy pojal Star Wars Battlefront II, tedy základní hra za peníze a systém progresu jak z free to play, se mi příčí.

Druhá věc jsou sběratelské karetní hry, jejichž podstata je v otevírání boosterů, tedy balíčků s náhodnými kartami. Hrával jsem příležitostně Magic the Gathering, aktivně pak několik let již zaniklou World of Warcraft Trading Card Game a nakonec jako většina ostatních spoluhráčů přešel do on-linu k Hearthstone. Každý vám řekne, že pokud chcete mít spoustu možností, je to drahý koníček. Dobrá sběratelská karetní hra je pak pro mě ta, u níž lze vždy postavit alespoň jeden nebo dva konkurenceschopné levné balíčky, v případě on-line her pak craft (i silných) karet, tj. jejich zisk není spojen výhradně s náhodou.

Posuzovat by se tak měl vždy případ od případu. Hranice mezi gamblingem a přirozeným vzrušením z toho, co si otevřete nebo získáte, je velmi tenká, ale zároveň myslím, že i celkem zřetelná.

Hearthstone: Heroes of Warcraft
Jeden z nejlepších boosterů, jaké jsem otevřel. Z balíčku na mne vykoukly dvě...

Otvírání karet v Hearthstone: Heroes of Warcraft

Martin Zavřel - Patřím k většině hráčů, kterým se nelíbila aktuální podoba loot boxů od EA v Battlefrontu a Need For Speed. Hlavní problém tam byla skutečnost, že celý systém byl zakořeněný hluboko v jádru hry a nepopiratelně zvyšoval sílu hráčů, kteří investovali peníze navíc. Naopak vůbec nemám problém s podobou tohoto systému v Destiny, kde jde pouze o kosmetické předměty, neposkytující žádné silové výhody. Důležitá je pro mně také možnost dané předměty nasbírat samotným hraním (byť to třeba trvá dlouho).

Jakub Žežule - Bedny s lootem nemám rád v jakékoliv podobě, ale někdy je dokážu alespoň tolerovat. V multiplayeru je to jasné, musí se bezpodmínečně jednat o kosmetické doplňky, jinak veškeré soutěžení postrádá smysl. V režimu pro jednoho hráče jsou bedny podle mých dosavadních zkušeností jenom takovou otravností a jejich nákup v podstatě placeným cheatem, který rozbíjí vyváženost hry. Do podobných nákupů jsem se nikdy nepouštěl a ani nebudu, jde to úplně proti tomu, co mě na hrách baví. Chci si věci objevit nebo vybojovat. Slepě platit za náhodné virtuální předměty mě prostě nikdo nedonutí.

Honza Srp - Podle mě jde jen o bouři ve sklenici vody a firmy prostě zkouší kam až mohou zajít, než se začnou hráči vztekat až příliš. Vypadá to, že Electronic Arts tuto hranici nyní našli a upřímně pochybuji, že by je v tom chtěl někdo v dohledné době následovat. Jinak jsou mi loot boxy v podstatě ukradené. Ještě nikdy jsem neměl pocit, že bych jejich nezakoupením o něco přišel. Dokonce ani v teď tolik propíraném Battlefrontu 2 nemohu své neúspěchy svést na P2W mechaniky, ale jen na to, že nejsem tak dobrý jako ostatní.

Jakožto člověk odkojený sběratelskými karetními hrami mám ale jinak pro tyto mechanismy značné pochopení. Vzácné předměty mají podle mého být opravdu vzácné a ne k dispozici každému. Záleží pak jen na samotné implementaci, která je otázkou dlouhodobého vylaďování.

Jan Hanáček -  Pokud jde o bedny, které získá hráč jako odměnu za poctivé hraní, pak je jistě všechno do jisté míry v pořádku. Určitý gamble byl s hrami spjatý odnepaměti, stačí si uvědomit jeho rizika. Sám vzpomínám na hodiny strávené nakupováním u Gheeda z prvního aktu Diabla 2, který prodával předměty s náhodnými statistikami. Jakmile se ale za “bedýnky” a “truhličky” začne platit reálnými penězi, je situace diametrálně odlišná. Zvlášť, když má jejich obsah vliv na hratelnost. V takovém případě jsou mi krajně proti srsti, podobně jako tzv. prémiový obsah za předobjednání hry.

Michael Mlynář - Můj postoj je značně nevyhraněný, záleží na konkrétní hře. Nad rámec pořizovací ceny hry jsem si něco koupil asi tak dvakrát, a asi ani to ne. Takže pokud mě hra k nějakým takovým nákupům nutí, tak ji prostě přestanu hrát. Pokud se dá systém loot boxů ignorovat a ke všemu se nějak dostat hraním, tak proč ne, je mi to jedno. Ovšem pokud je činnost, která vede k obejití loot boxů jakkoliv nudná či otravná, tak opět přestávám hrát. Takže když to teď vidím takto napsané, je můj postoj vlastně značně vyhraněný.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...